Skal, skal ikke???

Babyfabrikken A/S

Elsker forumet
Var på UL igår og alt stod strålende til med vårt lille ventende barn....Må innrømme at jeg var en ganske stor smule overnervøs for at noe skulle være galt. (pessimist til det motsatte er bevist)
Samboeren derimot var helt rolig og avslappet og sikker på at alt var som det skulle...

og det var det, heldigvis...Hadde egentlig vært rart hvis ikke, da jeg har tatt "alle" forhåndsregler, er ung og frisk osv.

Spørsmålet er følgende:
På UL var vi usikker på om vi ville vite kjønnet.....(det spiller ingen rolle hva det blir), og vi fikk derfor svaret i en konvolutt (da jordmor mente hun kunne se dette lett).....KOnvolutten er strengt bevoktet av min kjære samboer, men vi diskuterer hele tiden hvorvidt vi skal åpne den eller ikke.

Hva sier dere?Hadde vært artig med en debatt her på dette da jeg synes disse sidene kan bli litt vel "tamme" til tider. Litt mer enn termin på ulike brukere må det da være mulig å få med??[;)]

He he jeg hadde aldri i verden klart å ikke se, men morsomt med den konvolutten da[:D]

Det er jo sååååå spennende!Vi fikk ikke se det på nr 1 for hun lå med navlestreng mellom bena men denne gangen vil jeg gjerne vite det!Litt av praktiske grunner også da siden vi har ei jente fra før.
Jeg hadde aldri i verden klart å holde meg hvis jeg hadde hatt en konvolutt med svaret i.....[;)]Skal på ul 27 feb og ser de det ikke da, bestiller jeg en privar litt senere.
Jeg hadde åpnet den jeg ass........[:)][:)][:)]

Jeg hadde aldri klart å la være å åpne den konvolutten hadde jeg hatt den liggende hjemme..  [:D]
Jeg skulle ønske jeg viste hva vi fikk for noe.. Men siden H*N var så veldig sjenert[:'(] så får vi håpe de klarer å se det på den UL vi har bestilt i uke29.. [:)]

Jeg beundrer viljestyrken deres!!! Jeg hadde aldri i verden klart å la den konvolutten være [:D]

Vi ville heller ikke vite på ul, men legen sa at hun så hva det var. Jeg hadde ikke klart å holde meg om vi hadde fått med svaret i en konvolutt, men gubben ville ikke vite, så vi vet ingenting. Men må si jeg faktisk er glad vi ikke fikk med svaret i en konvolutt...
Hadde jeg vært dere, hadde jeg ikke klart å holde meg....[;)] Men det ER jo faktisk noe positivt med å ikke vite; da kjøper man sikkert for mye klær med rosa eller blått, og et lite barn vokser jo fort ut av klærne sine... Er mindre spennende med klær i nøytrale farger, så da kjøper man ikke like mye....eller? Er min lille teori og mitt lille forsvar for å ikke vite....[:D]  Så - åpne hele greia eller brenn den. Så er dere ferdige med det!!! [:D][:D][:D]

åå.. så spennende.. jeg hadde ikke klart å vente, hadde åpnet konvolutten med en gang, i et ubevoktet øyeblikk[:D]

Vi fikk ikke vite hva det var forrige gang. Men jeg var overbevist om at det var gutt. Jordmoren sa hun kunne se det. og det ble ne gutt. Denne gangen skal vi vite det (UL på fredag). Mest fordi vi ikke klarer å komme på noen navn. Tenker det er lettere å fokusere på ett kjønn. Men det er jo ikke alltid man får sett det da....
Jeg hadde åpna konvolutten tvert!

hadde aldri klart å holde meg jeg... er altfor nysgjerrig ;-)

Hadde ikke klart å holde meg.. Vi ville vite det på UL, men lille nurket var sjenert.  Vi får ikke ta UL igjen heller pga dårlig tilbud på vestlandet..  Jeg ville vite det for å kunne forberede meg litt mer med klær, utstyr o.l.  Blir nok overraskende nok å ligge på føden for meg.

Kan ikke fatte hvorfor det er så viktig å vite kjønnet,det viktigste er vel for all del att babyen er frisk og velskapt,jeg har 3 barn fra før og er nå 19 uker på vei med nr4 men kunne aldrig tenke meg å vite hvilket kjønn barnet er,det er ingen ting som slår den følelsen du har når du har født babyen og jordmor eller pappa sier hvilket kjønn du har fått,alle tåler vel litt spenning,og jordmor kan faktisk ta feil.[:)]

Det kan jeg være enig i men tenk da viss du har kjøpt inn allt til en jente,
så sier jordmor gratulerer med GUTTEN.Og det er nå litt spennende for ungene
 du har fra før å ringe hjem å fortelle du har fått en lillesøster eller lillebror.[:)]
Jeg er kan hende litt gammeldags der da ,men uansett ønsker jeg alle lykke til
med svangerskapet og babyene som kommer.

Hehe...Vi har enda valgt å ikke åpne konvolutten....

Selv om det er utrolig vanskelig, tror jeg vi ender på at så lenge babyen er frisk og sunn er det hva som er viktigst.
Men dessverre har man jo aldri noen garanti for hva som evt kan skje i et svangerskap, og det er vel kanskje derfor jeg har valgt å ha svaret i en konvolutt?
Det føltes iallefall rett da jordmoren sa at vi kunne få svaret med oss i en konvolutt, også er det jo en litt artig historie å fortelle barnet vårt når det blir litt større?

Morsomt med alle som har svart, konklusjonen blir vel at vi skal iallefall vente med å åpne den...Det blir liksom litt sånn julestemmning av dette. Hehe. De dagene jeg ikke er trøtt og kvalm, føler jeg meg nesten ikke gravid i det hele tatt, og da er det jo morsomt å få den kriblingen at svaret ligger i konvolutten...+ å ta en titt på de fine bildene vi fikk på tirsdag da.

Ønsker alle som ikke har vært på UL lykke til. Forstår at noen vil vite, og forstår at andre ikke ønsker å vite. Det viktigste til slutt er vel at babyen har det bra?[:)]

Back
Topp