Skal, skal ikke?

Gravid_Student

Flørter med forumet
Jeg vet ikke helt hvilken sjanger dette går under, så velger å ta det her under generelt...

Jeg er nå gravid i 11. uke, et svangerskap som IKKE var planlagt, selv om vi lenge har pratet litt smått om å få barn etterhvert. Jeg er student på 3. året av bacheloren min, og han jobber som salgskonsulet for Falck. Han går med full provisjon, og tjener kun det han selger, og selv om han er toppselger, blir lønningene ganske lave, siden denne kommer kun etter innstallering av alarmer, og ikke etter signering av kontakter. Han har ikke utdanning, og vet i en alder av 27 fortsatt ikke hva har vil drive med.
For meg er dette grunner til stor bekymring, og jeg er redd for at vi har tatt oss vann over hodet med denne graviditeten. Jeg bekymrer meg for at jeg blir nødt til å jobbe dag og natt for å forsørge oss, redd for å ikke være i stand til å gi den lille det den fortjener og trenger, og redd for at forholdet vårt skal ryke om problemene blir for store... Ikke har vi noen startkapital eller sparepenger avsatt, og jeg føler disse tingene virker vanskeligere og vanskeligere å finne løsninger på. Det gjør meg usikker på om jeg burde beholde barnet, eller ikke. Ikke hjelper det at foreldrene mine har vist sterk misnøye ovenfor dette og mener det er en skikkelig ulykke og at jeg ødelegger livet mitt med å beholde. Men på den andre siden er en abort helt uutholdelig tanke for meg... Hva ville dere ha gjort? Bekymrer jeg meg unødvendig, eller er det noe i det?

Eg syns du har gode grunnar for å bekymra deg, det hadde eg også gjort om eg var deg.
Men, det er jo mange som får barn under langt verre forhold enn dette, og du høyres jo både voksen og reflektert ut.
Det er kun du som kan bestemme kva som er riktig, det er eit valg du skal leve med resten av livet.
Tenker kanskje og at du allerede har tatt eit valg når du ventar heilt til uke 11 med å vurdere abort, eller har du nettopp funne ut at du er gravid?