Skal si at det var et sjokk....

Bluebird87

Andre møte med forumet
Heisann! 

Hadde ikke helt regnet med å være her igjen så raskt, men det er jeg altså... Har en liten prins på 8,5 mnd, som jeg fortsatt ammer, og har nå funnet ut at jeg er (trolig) 7+3 på vei med nestemann! Ikke helt med i planen, som opprinnelig inkluderte et bryllup til neste sommer..

Menmen, tar livet som det faller seg :) Merker jeg blir mer og mer glad for å være gravid igjen, til tross for at jeg hadde gledet meg til å ha kroppen min litt for meg selv uten en som henger i puppen eller sparker i magen :p

Er litt bekymret for at jeg tidvis kjenner noe smerter i magen når jeg spenner kroppen, f eks når jeg ler eller skal reise meg opp. Noen som kjenner seg igjen? Er ikke sånn veldig vondt, men nok til at jeg kjenner det. 
En annen ting er det at jeg er overbevist om at jeg kjenner spark(!) i magen, og at dette ikke er fantomspark. Men det kan jo ikke stemme når legen sa i dag at livmoren er 8 cm over skambenet, og at dette skal stemme overens med at jeg er 7 uker på vei. Dere som har kjent fantomspark, hvor virkelighetsnært er det egentlig? Jeg mener bestemt at jeg kjenner noe som dytter tilbake når jeg trykker på magen, nesten hver gang, og noen ganger sterkere enn andre. 

8???? cm over skambeinet i uke 7??? Trodde det var i uke 15 jeg :P Her er den ca 2 cm over og jeg er i uke 10 i morgen....

Men gratulerer med en ny baby på vei :)

ganske sikker på at det var det legen sa ja....  emoticon husker ikke hvordan det der var fra forrige svangerskap.. Får se i neste uke hva gynekologen sier, men føler det er evigheter til! :p

Men håper jo egentlig at jeg bare er 7 uker på vei, kjenner jeg gleder meg litt til å være ute i arbeidslivet før det bærer ut i permisjon igjen :)

Livmora er ikke 8 cm over skambenet i uke 7. Da har han sagt feil! Luft i tarmene kan kjennes veldig ut som spark når tarmene blir krønsja sammen som dem blir nå! Uansett! Gratulerer så mye :) blir nok en spennende tid med så tette

Jeg vet ikke noe om cm, men siden det ikke er så lenge siden du var gravid sist er nok livmora større og høyere opp enn om du skulle være førstegangs.

Men spark tviler jeg på at du kjenner så tidlig. Hvis det stemmer at du er 7 uker da. :) Fosteret har vel knapt begynt å røre på seg ennå. Jeg kjenner også sånne "spark" i magen og har gjort det siden jeg fikk førstemann. :)

Smertene du kjenner kan kanskje være ligamentsmerter (båndene i livmora som strekker seg). Helt normalt i så fall! :)

Gratulerer forresten, det glemte jeg å si! :)

Back
Topp