Skal pusse opp kjøkkenet med begrensede midler *samme som interiørforum*

Kaosbarn ilf.

Elsker forumet
Trenger tips og ideer!

Kjøkkenet er ganske lite. Alt av overskap og underskap skal kastes, også kjøkkenbenken. Skal legge panelplater på veggene.

Hvis jeg sier jeg har max 4-5000 å bruke på kjøkken (utenom panelplatene) , er jeg helt på jorde da? Eller kan jeg få til noe?

Jeg vil ikke ha overskap , kun underskap. Har tenkt å ha hyller istedet. Syns det er så fint

Kjølseskap og stekeovn har vi fra før

Hvor finner jeg billig? Linker?

ikea, finn.no
du må ha rørlegger til å få på plass krana i vasken, og det koster litt..

syns det var litt lite med 5000

du må jo ha lister også, både til gulv og tak.. det koster.. og du må vel ha "noe" på veggen bak komfyren.. flis eller en sånn aluplate? fuktig damp rett på tre er vel ikke så bra? Har du vifte/avtrekk? Hvor stort område er det du skal ha benkeskap på?

Jeg tror 4-5000 blir vrient..

Trenger ikke rørlegger, har pappa.

Mener utenom panelplater, lister osv..

ifølge mannen som jobber med kjøkken, så koseter et 60-skap (underskap) UTEN dører, henglser og håndtak 1100 pr stk, dør med henglser og håndtak koster 1500...IKEA er vel litt billigere men, med 4-5000 skal du slite bra for å få til et kjøkken....

Noen tips...

Lag en plate til over ovnen selv. Kjøpt hurtigtørkende betong og lag en kasse i den størrelsen du ønsker. Plukk steiner og trykk på før det tørker slik at det fester seg. Kan jo også kjøpe noen rimelig pyntestein eller avkapp av fliser. Spør etter vareprøver og lag mosaikk. Spray på 3 lag med spraylakk - voila - veggplate til ovnen for en rimelig penge.

Siden du sier at du har lite kjøkken er jeg sikker på at du får tak i underskap for rundt en tusenlapp på Finn. Masse enkel hvite innredninger som selges der for slik en sum. Ofte får du med vifte til over ovnen også.

Om skapene er litt kjedelige koster det ikke stort å få malt de. Bytte knotter kan man også gjøre for å gi det et ekstra løft. Rimelige knotter på IKEA eller i bruktbutikken. Så får det litt stil :)

Litt hvertfall....

IKEA har et program du kan laste ned, sånn kjøkkenplanlegger.. så kan du måle rommet, og møblere kjøkkenet nesten som på The Sims, og finne ut hva det vil koste deg [8D]

Tusen takk for tips jenter [:)]

Sjekk Gis bort på Finn.no[:)] Lykke til

TIPS! Hvis du har lite kjøkken ville jeg absolutt ikke gått for åpne hyller istedenfor overskap [&:]
Matosen vil legge seg med en gang på alt du da har i disse hyllene dessverre [:'(]

Må du bytte skapene da? Kan du ikke male og bytte håndtak, det gjør underverker! [:D]

Jeg ga bort et helt kjøkken som var i veldig fin stand for noen uker siden på finn, så se der så finner du nok noe[:D]

Skapene og skrogene er så dårlige og gamle at det er ikke noe å pusse å male på lengre..

Skal sjekke finn, men det er jo somregel store kjøkken som selges der.. har ikke sjekket gies bort da [;)]

Tenkte å ha sånn glassplate der stekeovnen står, tror de har på ikea.

Back
Topp