Skal pappaen ha pappaperm?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Nei

Men det er fordi han ikke har opptjent seg retten til det, da han ikke har vært i jobb eller skole 6 av 10mnd. Så jeg har fått overført hans permisjon til meg :) Han studerer bare deltid, så han vil få mye tid med mini uansett heldigvis :)

Så hvis far ikke har opptjent retten til permisjon kan mor søke om å få de 10 ukene overført ? Er dette en selvfølge? Kan man søke om å få permisjonen overført til mor selv om far har rett til permisjon?

Så hvis far ikke har opptjent retten til permisjon kan mor søke om å få de 10 ukene overført ? Er dette en selvfølge? Kan man søke om å få permisjonen overført til mor selv om far har rett til permisjon?

Jeg la det med i søknaden ti Nav, og da fikk jeg de 10 ukene overført til meg. Er ikke så kjent med NAV, men tror at hvis far ikke har rett på de 10 ukene, så kan de overføres hvis en ber om det. Men har far rett på de så tror jeg det er vanskligere å få disse overført

Må far ha permisjon ? Litt vanskelig i forhold til jobben hans , men vi er litt usikker hvordan vi skal gjøre det :)

Jeg la det med i søknaden ti Nav, og da fikk jeg de 10 ukene overført til meg. Er ikke så kjent med NAV, men tror at hvis far ikke har rett på de 10 ukene, så kan de overføres hvis en ber om det. Men har far rett på de så tror jeg det er vanskligere å få disse overført

Får kun overført ukene til Far dersom han a) er for syk til å ta seg av barnet uten hjelp av andre, elle B) ikke har opptjent seg rett til foreldrepenger når din periode med foreldrepenger starter. (det vil jo si når d går ut i permisjon 3 uker før termin)

Ukene kan ikke overføres dersom verken A eller B er aktuelle.

Dette må søkes om uansett, innen siste dag med foreldrepenger fra din periode. :)
(fikk brev fra NAV idag ser du med innvilget foreldrepenger ...;) )

Her skal han ta ut fedrekvoten, men tror ikke han kan ta mer hvis ikke jeg får meg fast jobb.. det står at hvis far skal ta ut permisjon fra fellesperioden stilles det krav til mors aktivitet. Jeg har stort sett vært i jobb, men som vikar i barnehage, så jeg vet jo ikke sikkert hvor mye jobb jeg får..

Back
Topp