Skal pappaen ha pappaperm?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Han tar sine 10 uker :)

Han er selvstendig næringsdrivende, så vi er litt usikre på hvordan vi skal løse det...

Litt usikre ennå... Jeg vil jo at han skal ha sine 10, men han er ganske fersk i jobben, så vet ikke om han vil. Men vi må se litt på økonomi, bhg-plass osv. også. Heldigvis trenger vi jo ikke bestemme oss før fellesperioden nærmer seg slutten :)

Han skal ha de 10 ukene :)

Når jeg har 10 uker igjen skal vi være hjemme 50/50, slik at jeg får en myk start på jobb (borte fra babyen :P ) og han slipper å være borte fra jobb så lenge sammenhengende :)

Jepp, vet dog ikke mengde/fordeling enda, men vi er begge veldig enige om at han skal ha det, og da minimum sine uker. Gjerne mer om vi får til.

Håper xn min vil ha det, om ikke viser han på en måte at pengene er viktigere enn mini..

Han tar sine 10 uker. +2uker fødsels permisjon/ferie rett etter fødsel. En ordning jobben har, de gir han 2uker fri med lønn rett etter fødsel.

Her regner vi med at han bare tar sine 10 uker (om han i det hele tatt tar de), siden han er mye hjemme pga jobben ellers. 14 dager på jobb (hvor han fortsatt kommer hjem hver dag) og deretter 14 dager fri. I tillegg tapere vi mye økonomisk på at han skal gå hjemme...

Her er mannen student, så han kan ikke ta sine 10 uker i studieåret, så han må evt utsette det eller om jeg får hans 10 uker. Noe som viser seg til å være verre enn vi trodde da han får dekt utdannelse via nav og har da en "inntekt".

Jeg er absolutt for at far skal ha sine uker altså, og han hadde det med førstemann. Men jeg er ikke så glad for at det kanskje ender opp med at babyen må begynne i barnehage da hun er 8 mnd istedenfor 15 mnd.

Siden vi venter tvillinger tar kjæresten min de første 6 ukene rett etter fødsel sammen med meg..en mulighet man får ved tvillingsvangerskap. Så tar han de siste 4 ukene sammen med meg. Han har ikke krav på betalt ferie i år siden han har ny jobb, men da tar han pappaperm i juni eller juli. Jeg tar ut 10 uker ferie (2017 og 2018) og får 5 ekstra uker siden jeg venter tvillinger. Sparer også opp en del penger og tar ulønnet permisjon og får etterhvert dobbel kontantstøtte. Jeg mistrives i jobben min så da har jeg frem til aug. 2018 med å finne meg ny jobb.

Kommer ann på hvordan det blir med barnehagestart og ferie osv om han tar ut de ti ukene her. Han jobber på båt, så er 2 uker borte og to uker hjemme. Så får uansett mye tid med barna :) sist måtte han ta 6 uker med permisjon for at det skulle gå opp med barnehagestart for storebror. De resterende ukene tok han ut i friperiodene sine :)

Ja! Nå med førstemann har han to dager i uken frem til nyttår, men med neste skal han nok ta fulltid :) tror han synes det er slitsomt å slippe jobben de to dagene siden han er sjef. Men i og med at han var august-barn passet det best med barnehagestart. Nå med mai-barn blir det perfekt med pappaperm til barnehagen begynner [emoji173]️

Med første hadde han nesten 5 mnd. Jeg tok ferie etter 6 mnd i perm og jobbet fullt fra hun var 7 mnd. Hadde de siste 5ukene ukene før og under bhgstart da hun var 11 mnd :)

Back
Topp