Skal pappaen ha pappaperm?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Jeg er student, så mulighetene er ikke så mange. Men har hørt at om en ikke tar ut engangsstønad kan far ha rett til lønnet permisjon (dette må selvsagt undersøkes nærmere). For i så tilfellet kan det være aktuelt at han tar ut permisjon slik at jeg evt kan ta et fag i den perioden. Forrige gang var vi studenter begge to, og da var det kun jeg som var i permisjon. Synd om han aldri skal få oppleve det han også.

Ja, han skal ta det han har krav på. Fellesperioden tar jeg :)

Jeg tar min del + fellesperioden, og så tar han pappaperm til sist :)

Her skal pappaen være hjemme to dager i uken fra slutten av august og frem til sommeren igjen. Og i tillegg skal han være hjemme i perm mens jeg tar sykepleiepraksisen min på 10 uker fra september.

Far går ut i pappaperm og deler av fellesperioden direkte etter jeg har tatt ut de 6 obligatoriske etter fødselen. Han blir hjemme 100% til september og 50% til nyttår. Jeg går tilbake i jobb etter de 6 ukene :) men min jobb er hjemme i huset, så vi blir jo strengt tatt å være hjemme begge to :)

Han tar de obligatoriske ukene, jeg resten :)

Her skal også pappaen kun ta fedrekvoten og jeg resten. Det hadde vært fint å dele mer likt, men det er såpass mye vanskeligere for han å ta permisjon fra jobb enn meg....

Her deler vi den lønna permisjonen 50/50, men far tar i tillegg ca 3 mnd ulønnet. Vanskelig for meg å være borte så lenge og jeg har høyere inntekt enn mannen (og mindre ro til å være hjemme så lenge), så det blir mest riktig for oss. :-)

Han tar bare sine 10 uker regner vi med.

Denne gangen tar pappaen det meste da jeg er student og vil fortsette til høsten igjen:)

• Liker
Reactions: CSS
Jeg kommer til å studere ca 1 dag pr uke, og da tenker vi at pappaen tar gradert uttak. Dvs han tar en dag fri i uka fra minien er ca 4 uker gammel, også er vi begge hjemme den ene dagen frem til jeg begynner å studere i august.. Evnt så tar han gradert uttak fra august av..

Det er greiere for min del, selv om vi taper litt på at vi begge "går hjemme" den ene dagen i uka.. Dvs, jeg tjener jo ikke noe når jeg er på forelesninger.. Men så vinner vi på at jeg ikke må tilbake til jobb like tidlig, og sånn sett kan ta 2-3 mnd ulønnet perm før neste skoleår starter. Tror jeg.. hvis jeg har regnet riktig..

Meeeen.. så er det 6 uker med praksis også.. Flygendefuggel, altså.. det hadde jeg glemt.

Så nå vet jeg jaggu ikke hvordan vi skal gjøre det allikevel :p

• Liker
Reactions: CSS
Back
Topp