Skal pappaen ha pappaperm?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Jeg er student, så mulighetene er ikke så mange. Men har hørt at om en ikke tar ut engangsstønad kan far ha rett til lønnet permisjon (dette må selvsagt undersøkes nærmere). For i så tilfellet kan det være aktuelt at han tar ut permisjon slik at jeg evt kan ta et fag i den perioden. Forrige gang var vi studenter begge to, og da var det kun jeg som var i permisjon. Synd om han aldri skal få oppleve det han også.

Ja, han skal ta det han har krav på. Fellesperioden tar jeg :)

Jeg tar min del + fellesperioden, og så tar han pappaperm til sist :)

Her skal pappaen være hjemme to dager i uken fra slutten av august og frem til sommeren igjen. Og i tillegg skal han være hjemme i perm mens jeg tar sykepleiepraksisen min på 10 uker fra september.

Far går ut i pappaperm og deler av fellesperioden direkte etter jeg har tatt ut de 6 obligatoriske etter fødselen. Han blir hjemme 100% til september og 50% til nyttår. Jeg går tilbake i jobb etter de 6 ukene :) men min jobb er hjemme i huset, så vi blir jo strengt tatt å være hjemme begge to :)

Han tar de obligatoriske ukene, jeg resten :)

Her skal også pappaen kun ta fedrekvoten og jeg resten. Det hadde vært fint å dele mer likt, men det er såpass mye vanskeligere for han å ta permisjon fra jobb enn meg....

Her deler vi den lønna permisjonen 50/50, men far tar i tillegg ca 3 mnd ulønnet. Vanskelig for meg å være borte så lenge og jeg har høyere inntekt enn mannen (og mindre ro til å være hjemme så lenge), så det blir mest riktig for oss. :-)

Han tar bare sine 10 uker regner vi med.

Denne gangen tar pappaen det meste da jeg er student og vil fortsette til høsten igjen:)

• Liker
Reactions: CSS