Skal pappaen ha de 10 ukene eller lengre?

Dyvna81

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hvordan har dere fordelt permisjonen? Skal pappaen ta de 10 ukene pappaperm eller skal han ha mer?
Vi har bestemt oss at han skal ha 15 uker til sammen, de 10 ukene pappaperm + 5 uker fra fellesperioden. Han begynner den 1.august. Det viser seg at jeg mp sende inn bekreftelse av min arbeidsgiver at jeg skal være i jobb disse 5 ukene.
 
Jeg har hele fellesperioden, så tar han ut sin permisjon gradert fra august.
 
Vi har det samme her - far får noen uker av fellesperioden. Det er aktivitetskrav til mor når far skal ta ut deler av eller hele fellesperioden. Derfor må denne bekreftelsen sendes.
 
Her har far hele fellesperioden også, så han har 40 uker :) De tas ut gradert da.. Måtte sende bekreftelse på at jeg studerer heltid ja :p Han har ikke fått utsatt resten etter slutten av juni, siden jeg har ikke fått jobb enda, men når jeg snart får det, så går det nok i orden ;)
 
Her tar han 10 uker, men fordeler det utover. Vanskelig for han å ta mer siden ham driver eget..
men hva skjer med aktivitetskrav til mor om far tar litt av fellesperioden?? Dummeste jeg har hørt. Er jo ikke sånn hvis det er omvendt? Nå blir ikke det en greie her da, men ble litt provosert kjente jeg :p alt staten skal bestemme liksom :shifty:
 
Her får pappaen bare sin kvote, han synes det var greit. Skal ha ferie først, så jobbe tre uker før perm da, tror det blir bra!
 
Her tar han 10 uker, men fordeler det utover. Vanskelig for han å ta mer siden ham driver eget..
men hva skjer med aktivitetskrav til mor om far tar litt av fellesperioden?? Dummeste jeg har hørt. Er jo ikke sånn hvis det er omvendt? Nå blir ikke det en greie her da, men ble litt provosert kjente jeg :p alt staten skal bestemme liksom :shifty:
Enig - ble litt irritert da jeg fikk beskjed om det. Kunne ikke si noe annet enn "ok" da jeg snakket med en meget inkompetent Kundebehandler hos NAV. For det første er de så usikre på alt mulig at jeg blir nesten matt av det. For det andre, hvis du i det hele tatt gir uttrykk for at du er oppgitt/irritert eller liknende, så nekter de å svare ordentlig.

Offentlig er offentlig ...
 
Her tar han 10 uker, men fordeler det utover. Vanskelig for han å ta mer siden ham driver eget..
men hva skjer med aktivitetskrav til mor om far tar litt av fellesperioden?? Dummeste jeg har hørt. Er jo ikke sånn hvis det er omvendt? Nå blir ikke det en greie her da, men ble litt provosert kjente jeg :p alt staten skal bestemme liksom :shifty:
Ja, helt enig, mannen skal ta disse 5 ukene i slutten av perioden og da er det liksom logisk at jeg er i jobb, siden jeg begynner i august nytt skoleår, men må levere bekreftelse fra sjefen uansett.
 
Enig - ble litt irritert da jeg fikk beskjed om det. Kunne ikke si noe annet enn "ok" da jeg snakket med en meget inkompetent Kundebehandler hos NAV. For det første er de så usikre på alt mulig at jeg blir nesten matt av det. For det andre, hvis du i det hele tatt gir uttrykk for at du er oppgitt/irritert eller liknende, så nekter de å svare ordentlig.

Offentlig er offentlig ...
Uff ja.. får bare prøve å forholde meg minst mulig til de.. har sluppet billig unna til nå :p
 
Ja, helt enig, mannen skal ta disse 5 ukene i slutten av perioden og da er det liksom logisk at jeg er i jobb, siden jeg begynner i august nytt skoleår, men må levere bekreftelse fra sjefen uansett.
Kjempeteit! Håper det ordner seg for deg! :)
 
Her tar han de 10 ukene fordelt ut over høsten :) tar 3-4 uker samlet, og resten som en dag eller to i uka.
 
Mannen har ikke permisjon i det hele tatt og poden skal være hjemme til han er 2 år :)
 
Mannen hadde egentlig klart å krangle seg til 1 uke fra fellesperioden, men så skal han plutselig på kurs i 6 uker akkurat midt i hans planlagte permisjon. Så da får jeg den uka og tar hele fellesperioden + ferie mens han har perm i juli. Så blir det 6 uker ulønna permisjon på meg mens han er på kurs ;)
Så han tar heller ut permisjonen sin i sommer enn ferie som vi egentlig hadde tenkt, siden det er lettere og mikse og trikse litt med feiredager senere enn det er med permisjon :)
 
Samboer studerer, så med mindre han tar et år om igjen så får han ikke brukt de ukene med det første. Uaktuelt å måtte gå et år på nytt på grunn av 10 uker. Uheldigvis så jobber han jo litt ved siden av og, sånn at han har opparbeidet seg rett til permisjon, derfor får vi heller ikke overført de ukene til meg. Så her forsvinner de nok, med mindre han skulle hatt mulighet til å ta det igjen før hun blir 3 år. :(
 
Han skal ha de 10 ukene, planen var å ha de etter at jeg er ferdig med resten av ukene og 5 uker ferie, men nå får jeg mest sansynlig utsatt permisjonen noen uker her og der, så da vet jeg ikke helt bår og hvordan han skal ta ut sine uker, om han skal ta en dag her og der, eller en uke her og der over lengre tid, vet ikke helt hbordan jeg velger å gjøre det med ukene jeg får utsatt heller..
 
Jeg har hele fellesperioden også tar han 10 uker fra 31 august.
Etter det går jeg ned i stillingsprosent til 70 %, klarte ikke å ha henne fult i BHG. Det ville blitt så lange dager.

Flere som tenker som meg....?
 
Jeg regner med at jeg tar hele fellesperioden, det er det som er planen foreløpig i hvert fall [emoji4] så skal samboer gå ut i permisjon isteden for ferie i juli ->september, og heller spare litt ferie (og ha litt ferie nå og i høst)
Vi har søkt bhg fra august men kommer ikke starte før i september. Egentlig syns jeg det er tidlig og, men om vi ikke søkte til august var det ikke sikkert vi skulle få den ene plassen som blir ledig i vårres bhg til høsten [emoji853] vi gidder ikke å ha de i to forskjellige bhg'er
 
Back
Topp