Skal på sydentur med snuppa på snart 3 år, tips på hva jeg må ha med..?

lille liss

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Ja, overskriften sier sitt ;) Blir også min første tur, så er ikke så erfaren reiser... haha...

Tja, et lite reiseapotek?
antibac, febertermometer, febernedsettende.
Solkrem, aloe vera
Klær til varmere dager.
Noe å underholde med på flyet.
Du får sikkert flere svar her, så dytter på denne for deg =)

Underholdning på flyet, spill,bok,aktivitetsbok,iPad,DVD
Våtservietter/antibac
En kuli eller noe å drikke når flyet går opp
Kosedyr om det brukes ennå
Noe mat eller frukt på flyet, kan ta litt tid før det kommer noe rundt
Ekstra skift til flyet
Sårsalve
Caps/Solhatt/solbriller det dere bruker
Ellers får man kjøpt om man har glemt noe:)

Solkrem (spf 30 til barn)
Skift for hver dag
Armringer
Solbriller
Sandaler
Idoform
Antibac
Badetruse/shorts (par stk)
Våtservietter
Aloe Vera gel (just in case)

Fru mæla har en fin liste på bloggen sin, men finner ikke linken akkurat nå!

God tur :-)

Sign. de over her og masse god tur og kos dere masse :)

Vi skal til fillipinene og reiseapoteket ser slik ut: Solkrem, fuktighetskrem, myggmiddel/myggsalve, salttabletter, smertestillende, nesespray, melkesyretabletter, med. mot akutt diare, antibac og våtservietter, kortisonsalve og vanlig plaster og pyrisept.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ser mange tipser om apotekvarer, så jeg vil tipse om litt annet. Vi har hatt stor nytte av å ta med pålegg som jeg vet ungene liker. Kaviar og små bokser med makrell har vært slagere her. Evt fårepølse el lign. Saltmat ihvertfall. Syltetøy i syden smaker pyton, så det hadde jeg også tatt med om jeg var "avhengig" av det. I tillegg har vi brukt å ha med en pakke havregryn. Hvis dere skal bo en plass med kokemuligheter ihvertfall. Jeg lagde havregrøt hver kveld slik at de la seg skikkelig mette. Brukte både vann og melk å koke på. Det får du sikkert kjøpt der. Sukker også om du trenger. De små spiser ikke så mye i varmen og de er ofte kresne, så å leve på loff, chips og pizza blir litt lite næringsrikt spør du meg..

Ville også hatt med vogn og et helseteppe. Uavhengig av om ungen bruker vogn eller ei. Vår jente på 3,5 sov hver dag i syden selv om hunegentlig hadde slutta med det. I tillegg får du sett deg litt mer rundt når du kan trille.
Vi hadde også med bleier, det er dyrt der nede.

God tur og lykke til!

har vel ikke mer å tilføye, bare understreker melkesyrebakterier, febernedsettende og solbeskyttelse krem/hatt/briller/aloevera :) God tur :)
hvis du kjøper febernedsettende der så sjekk hvor høy dose det er.. Ofte litt sterkere ting der nede., hvertfall der vi var..

Tusen takk for alle tips ;) Skal noteres ned på lista :)

Er det lov å ta med all slags pålegg? Tenker da småpakker.
Å ei jeg snakket med sa at maten var litt smakløs, ta med grillkrydder i veska, er det lov å ta med?
Å har de ketchup? Snuppa er avhengig av duppeshuup som hun kaller det :P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sign det med vogn! De blir trøtte i varmen :) Hadde tatt med både 30 og 50 faktor solkrem. 50 "utsatte steder" :) Biotex til å skylle opp litt klær om nødvendig. Vi tar med når vi skal 14 dager. Ellers blir det myyye klær å ta med. God tur!!

Back
Topp