Skal noen av dere/mennene sterilisere seg?

~Piamia~

Glad i forumet
Her har mannen veldig lyst til det, noe jeg også syns va lurt før jeg fødte.. nå har vi tre barn og det var det jeg ville ha, han syns jo egentlig det var nok med 2;) vi er 28 og 30 så føler vi er veldig unge... å nå egter fødsrlen syns jeg tsnken på at jeg ikke skal gå gravid,føde eller ha en liten bebis igjen er såå trist...
Begynte faktisk å gråte da han tok opp når han skulle bestille time bare to uker etter fødsel...:)

Samtidig har vi 3 flotte barn og det er jo egentlig nok, de skal jo følges opp også.. det er kanskje bare hormonene som herjer enda... :/

Jeg tåler ikke prevansjon har prøvd alt, bortsett fra spiral mn d kan jeg ikke få pga at jeg har skillevegg i livmora.. kondom er grusomt så her levde vi på sikre perioder i 4 år før lille snuppa kom så vi kan ikke ta den sjangsen nå heller føler jeg... huff så vanskelig. Andre som skal dette?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har tenkt å sterilisere meg;)
Har nå 3 barn i alder (straks) 4, 14mnd og 6 uker..jeg er 26 år og samboer 29, og vi er enige om at 3 holder:)

Jeg har jo vært innom tanken på at jeg er ganske ung, og om 10 år er jeg bare 36! Tenker at muligheten er der for at jeg får lyst på en siste baby da, men har slått meg til ro med tanken om at om jeg skulle fått lyst på èn til, så må jeg bare tenke på at jeg har 3 friske og perfekte barn, og mer burde man ikke be om:)
Så er 100% sikker på at dette er det jeg vil gjøre.. vi har heller aldri brukt noe form for prevensjon, og det har ført til 1 barn som var planlagt og 2 barn som ikke har vært planlagt iløpet av 8 år:) hehe.. og jeg har funnet ut at jeg blir veeeeldig lett gravid:eek::p så da er dey tryggest å stoppe hele produksjonen:)

☆★hilsen meg★☆

sterilisering er ikke aktuelt for hverken meg eller mannen selv om vi har 5 barn. Jeg er 28 og han er 39. Vil ikke fjerne muligheten hvis vi bestemmer oss for en til :-)

Vi er 30 og 32 og har to barn. Vi er i utgangspunktet veldig enige i at vi bare skal ha to. Jeg skal nå sette inn en kobberspiral som kan sitte i 5 år. Jeg tenker når denne tas ut skal mannen klippe strengene. Da er vi 35 og 37, og guttene er 5 og 7. Da tenker jeg det er på tide.

Jeg tenker som slik (selv om det er en grusom tanke) at så lenge begge barna mine overlever barneårene, skal jeg ikke ha en til. Det er kjipt å tenke slikt, men ulykker og sykdom forekommer.

Det er uaktuelt her i gården. Jeg vil ikke gi fra meg sjansen til å eventuelt få flere barn hvis jeg plutselig skulle ønske det etterpå. Mannen min tenker helt likt som meg. Tenker vi i drastiske baner: Hvis det noen gang skulle gå galt mellom oss og vi skilte oss, og hadde vi da fått nye og ville hatt familie, hadde det vært dumt å ødelegge den sjansen så tidlig som nå.

Her er planen at mannen skal gjøre det på sikt. Hvis ikke han hadde gjort det, så ville jeg ha gjort det. Ingen av oss ønsker flere barn, og jeg spesielt ønsker ikke å gå gravid flere ganger. Men siden vi såpass unge, han 26 og jeg straks 25, så synes legen at vi bør vente litt. Så nå skal jeg få satt inn hormonspiral og se om kroppen tåler det. Funker det så går jeg nok på den til den må taes ut, og så tar vi opp igjen problemstillingen da. Hvis jeg ikke tåler den så blir nok prosessen med steriliseringen fremskyndet.

Takk for svar alle sammen:) blir veldig fort gravid her også, så noe må vi bruke:)
Vanskelige greier... mannen sier at uansett om ting skulla skjært seg mellom oss så syns han at tre barn er nok;) jeg hadde aldri gjort det selv... kanskje vi får vente vertfall et år å se om jeg vil at han skal...:p
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Aldri i verden. Men nå blir ikke vi gravide på egenhånd da. Er veldig fornøyd med de to vi har fått, men hadde jublet av glede om jeg ble gravid.

Vi snakka litt da eg va gravid om at han ska gjøre det!
Men ikkje vært meir snakk i ettertid!

Eg e 32 og han 30, så egentlig syns eg vi e før ung... Men samtidig er vi jo egentlig ikke det... T
Men....
Så har vi fått 3 flotte unga og det e egentlig nåkk!!!!
Tanken på en baby til om noen år er ikke tilstede...
Men så er det den tanken om svirrer i hode at er dette virkelig siste gang vi ska ha en baby... Dette svangerskapet var jo så flott og fødselen gikk jo såååååå fint..
Kanskje best å slutte mens leken er god ;) hehe ;)

Rart me det men vi e begge fra "store" søskenflokker og når tragedier og tunge tider rammer er det fantastisk å ha søsken rundt seg...

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp