Skal navnet/navnene holdes hemmelig til ungen(e) er ute?

Kåbbåi

Glad i forumet
*MIA*
Her har de nærmeste fått vite navna vi har klare.
Uansett om det er gutt eller jente blir det 2 navn.
Ett som jeg alltid har likt og et oppkalling.

Neh kommer sikkert til å fortelle det hvis vi har bestemt oss :-)

Vi skal jo ikke vite kjønn, så da holder vi navnene hemmelig også :)

Her blir nok navnet delt når vi endelig har bestemt oss :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, hvis vi får bestemt oss for navn, holder vi det for oss selv til etter fødselen! :)..
Hadde føltes passe teit om navnet ikke hadde passa til ungen, å vi hadde fortalt det til hele verden;)..

Vi holdt navnet til jenta vår hemmelig til en stund etter fødsel, når vi hadde vendt oss skikkelig til det, og angrer ikke på at vi gjorde det. Klart besteforeldre osv. Var utålmodige etter å få vite navn, men de godtok ventinga, og syns navnet hennes er kjempefint:)..
Vi syns dette er den beste måten å gjøre det på, når det kommer til navn, hva andre velger å gjøre får være opp til dem:)

Sent from my iPad using BV Forum

Det beste med å vente med å fortelle det er at folk ikke kan si sin mening ;) er så irriterende når folk skal mene noe om det!

Hemmelig! Har en del familiemedlemmer med dårlig filter, så for å gjøre det lettest for oss selv blir det hemmelig til vi har bestemt oss for at navnet passer

Det beste med å vente med å fortelle det er at folk ikke kan si sin mening ;) er så irriterende når folk skal mene noe om det!

Ja dette er sant, så slik sett kanskje vi holder det hemmelig likevel ;-)

Jeg har kommet med forslag som folk har hørt, men hva keg bestemmer meg for sier jeg ikke til noen.

Sa ikke noe sist, men noen kom da med meninger likevel.
"Huff! Fikk han det navnet stakkars" var en komentar jeg fikk.
Ho liker navnet nå.
Denne gangen har de fått vite.
De får mene det de mener.
Jeg liker navna. Velger ikke noe annet bare fordi ikke andre gjør det.
Men er jo ikke noe gøy å høre at navnet én har valg er stygt, rart osv.
Og de fleste har nok lettere for å snakke stygt om navnet før ungen bærer det, så forstår at mange venter med å røpe det.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

nei vi skal ikke si det.. mener d samme som kåbbåi.. har "spesielle" navn, så vi fikk også høre det.. men jeg liker å bjeffe tilbake hehe..

Last edited:
Vi forteller det nok nåe vi vet/har bestemt oss. Gjorde det sist gang også, og svigermor sin reaksjon var å bryte ut i storlatter. Tok vel et par uker før det gikk opp for henne at det ikke var tull, men faktisk navnet på snuppa vår. Kan ikke si jeg brydde meg veldig om det, bare en litt morsom historie og fortelle og "erte" henne med synes jeg :)

Later som om vi ikke har funnet noe navn ;) Men det har vi egentlig.

Enig med Frk. D! Holder navn hemmelig til ungen er født. Da kan ikke andre påvirke oss og etter småen er født regner jeg med at vi ikke får så mange kommentarer på navnet. Folk flest har vel litt fintfølelse! Ikk kjekt når folk ler når du forteller navnet på vidunderet i magen.

Jeg så Fødeavdelingen i dag og der ringte en far og fortalte at de hadde fått en datter som skulle hete Faith. Og neste setning var: We dont give a shit if you dont like it, it is the name we chose.

Ble helt paff jeg. Her ringer den stolte nybakte faren også kommer vedkommende med en kommentar om at de ikke liker navnet? :O :O

Her blir det holdt hemmelig til babyen er ute :)

Blir nok holdt hemmelig her også til babyen er født:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke tenkt så hardt over det egentlig, har det kommet opp i en samtale
har jeg nevnt hvilke navn jeg liker, men at vi ikke har bestemt noe som helst enda.
-Det kommer vi nok ikke til å gjøre denne gangen heller, da jeg må se barnet
og finne ut om navnet vi liker passer eller ikke!
Er nok noen som rynker på nesa over forslagene mine, men de som kjenner meg vet at det
er lurt å holde det negative for seg selv, da jeg er meg selv og mine valg har de ikke noe med :)

Tenk forresten så kjedelig da om man har fast bestemt seg for at ungen skal hete Ola og
ut kommer en Morgan Andreas :D

Back
Topp