Skal man slutte å bære tungt allerede?

Man skal vel ikke slutte å være tungt? Bær det du selv føler du klarer tenker jeg :) jeg er i uke 37, og bærer gjerne 4 fulle matposer hjem fra butikken selv :wacky:

Alle anbefaler gravide å trene som normalt, har du ikke trent før anbefales det at en begynner å trene. Jeg ser absolutt ingen grunn til at man ikke kan bruke kroppen (bære) så lenge det ikke er vondt eller ubehagelig. Tenker det er enda viktigere med god løfteteknikk (ikke løft med ryggen).

Tenker også det har mye å si litt bakgrunnsbilde. Er du vant med styrketrening og tunge løft, så sier de gleste at man ikke trenger å slutte med det, men ikke ta maksvekta nødvendigvis. Tenker det lureste å gjøre ved usikkerhet er å snakke med lege/jm. Men man bør ha på plass godt bekkenbunnsmuskulatur hvis man løfter tungt

Hei :)

jeg driver med hester og er vandt til å løfte og bære tungt, bærer også Høybunter på ca 15-20 kg 10 meter for å legge ut fôr til de, er dette noe jeg bør slutte med?

Hei :)

jeg driver med hester og er vandt til å løfte og bære tungt, bærer også Høybunter på ca 15-20 kg 10 meter for å legge ut fôr til de, er dette noe jeg bør slutte med?
Det hadde jeg nok spurt legen om, for å være sikker. Men hvis kroppen er veldig vant til det så kan jeg ikke skjønne at det skulle være farlig. Jeg løfter opp og koser min 8 åring som veier rundt 25kg uten at det gir noe ubehag:)

Jeg fikk beskjed av gyn om ingen tunge løft frem til minst uke 9, helst uke 12. Men det var i forbindelse med fler spontanaborter og noen blødninger dette svangerskapet også:bag:

Jeg bar rundt på toåringen på nesten 15 kg hele forrige svangerskapet. Men som noen sa her det eneste er vel at man må være obs på at man ikke «tar i» gjennom å presse nedover så bekkenbunn får kjørt seg. Prøve å suge opp bekkenbunn mens man løfter.

Sniker
Jeg kjente fort når noe ble for tungt:rolleyes:

Back
Topp