Skal male, noen som har erfaring med LADY maling? Fargen vannilje?

Oceania

Elsker forumet
Hei :)

Jeg skal male stue, kjøkken og gang.. Og siden det er halv pris på lady maling nå velger vi den.. Jeg lurer på om noen har malt med den som heter "vannilje"? om den er veldig mørk eller hvordan den er?
Vi har stil som er både mørke møbler og lyse, litt sånn antikk-stil eller shabby chic, se denne: http://www.a-mobler.no/a/produktutlisting.aspx?k=5  Det er slike farger vi har på møbler etc... Jeg tenkte det kunne være fint med maling som sto i stil.. Og tenkte først "lys antikk", men så lurer jeg litt på "vannilje" på veggene, og "cappucino" på listene.... Er også et fargekart her: http://www.jotun.com/www/no/20020051.nsf/viewUNID/FF2CB824F7B94A25C1256FB20034F0E8/$FILE/Lady_fargekart.pdf  hvis noen vil se...
Jeg lurer egentlig på om det blir for mørkt.. eller om det kan passe fint..

Trenger de råd og tips jeg kan få :)

Takk :)

Vi har den på veggene i stuen vår. Den er så å si identisk med Kaffe latte sa mannen i butikken, Jeg synes ikke den er mørt. Lys antikk blir så veldig hvitt, liker at det er litt varmere, men samtidig veldig diskre.

Det var det jeg tenkte også, at lys antikk ble litt for hvit... Vil heller ha "jordfarger"... :)
Har også hørt at det er samme som caffe latte.. jeg tror vi går for den.. høres ut som du er fornøyd[:)]

Vi har hvite lister og hvitt tak. Innbiller meg at Cappuccino er mer rosaskjær enn Vanilje - vanilje er gulere. Ville derfor tenkt at de ikke ville gå sammen, men har ikke fargekartet her (fargene blir helt annerledes på PC-skjermen min) så klarer ikke si noe mer om det.

Kom til å tenke på at det er kanskje mer vanlig å ha lysere farge på lister enn veggen... ??? Jeg tenkte vannilje på veggen, og en nyanse mørkere på listene... men det ser kanskje teit ut...?? hehe.. hva har dere?

Vi har Vanilje på stueveggene og eggehvit på lister og tak. Er veldig fornøyd [:)]

er det stor forskjell på vannilje og egghvit.. ?
lurer nesten på cappucino på veggene, men det blir nok for mørkt..

ORIGINAL: Oceania

er det stor forskjell på vannilje og egghvit.. ?
lurer nesten på cappucino på veggene, men det blir nok for mørkt..

Vi har capucino på veggene og når vi malte syns jeg den så hvit ut til vi fikk på listene som var hvite..da så jeg forskjellen [8D] listene er ferdig malte så lurer på om de er i lys antikk eller noe jeg..de ser hvite ut mot veggfargen hvertfall[:)]

Takk, merker jeg har veldig vanskelig for å bestemme meg.. hehe... du synes ikke cappucino blir for mørk?

fler?

ORIGINAL: Oceania

Takk, merker jeg har veldig vanskelig for å bestemme meg.. hehe... du synes ikke cappucino blir for mørk?

fler?

Nei jeg syns ikke det..den er bare litt mørkere en cafe latte [:)] men det spørs kanskje om man har en lys stue/kjøkken og hva man liker [:)] Vi har en del vinduer og 2 STORE vinduer i stua så det er veldig lyst her[:)]

Hvordan tror du det ville blitt om jeg malte stue, gang og kjøkken i cappucino, og lister og karmer i vannilje?

Eg har malt fargen sommersne og liker den veldig godt. Den er "varm" hvit farge..
Høres ut som om vi liker samme stil også[:)]

Back
Topp