skal lage lapper, men har bare 2 egg, går det?

Travel mamma

Gift med forumet
googlet noen oppskrifter men der står det 6 egg i oppskriften, fader at jeg glemte å kjøpe egg på butikken

lapper? har du noen annet navn på det?

ORIGINAL: Flaskemamma

lapper? har du noen annet navn på det?

Hihi tror det er det samme som sveler [8D]

Selv kaller jeg det lapper[8D]

Jeg har en oppskrift her.
Pleier og steke de i stekepanna med smør. Heter ikke lapper da. Har et eget navn på det fra vi var små; Muffeluffer [:D]

her er oppskriften:
2 egg
1 kopp sukker
2 kopper melk
3 kopper mel
1 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver

Veldig gode assa [:D]

Bare korte ned på resten av oppskrifta litt det [:)]

ORIGINAL: Shygirl

Pleier og steke de i stekepanna med smør. Heter ikke lapper da. Har et eget navn på det fra vi var små; Muffeluffer [:D]

her er oppskriften:
2 egg
1 kopp sukker
2 kopper melk
3 kopper mel
1 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver

takk [:)] prøver den vi da, ungene som vil bake noe godt. jeg sa også muffeluffer da jeg var liten, nam

ORIGINAL: Mamma x 3

ORIGINAL: Shygirl

her er oppskriften:
2 egg
1 kopp sukker
2 kopper melk
3 kopper mel
1 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver

takk [:)] prøver den vi da, ungene som vil bake noe godt. jeg sa også muffeluffer da jeg var liten, nam

Kose dere da [:D]

kom på at jeg kjøpte kulturmelk , skulle gjerne hatt det oppi. hmm..

Alle sånne rører pleier jeg å ta litt av hva jeg har. Har jeg rømme/surmelk går det oppi det og. Bare juster på mel mengden slik at røren blir tykkere (lapper, vafler) eller tynnere (pannekaker) alt etter stekemåten.

ORIGINAL: Vilnus

Alle sånne rører pleier jeg å ta litt av hva jeg har. Har jeg rømme/surmelk går det oppi det og. Bare juster på mel mengden slik at røren blir tykkere (lapper, vafler) eller tynnere (pannekaker) alt etter stekemåten.

gikk inn på www.detsoteliv.no, der fant jeg en oppskrift som passet ! takk for hjelp

Back
Topp