Skal kjøpe ny vaskemaskin. Hva ser jeg etter?

Frk. Snopesyk

Forumet er livet
Har aldri kjøpt ny vaskemaskin før, men nå er jeg 100% sikker på at den jeg har ryker hvert øyeblikk.
Hva skal jeg se etter når jeg skal kjøpe ny. Det viktigste for meg er at den er stillegående, siden vi har så liten leilighet, men andre faktorer har jeg ikke peiling på. Tips?

ORIGINAL: nate85

Hvilken energiklasse den er klassifisert som[:)]

Jo flere A`er jo bedre?
Følte meg veldig blond nå [8D]

ORIGINAL: siven79

Jo flere aaa er jo mindre strømforbruk og vannforbruk (for oss som betaler for vann)
Støyen står som regel i desibel. Sammelign. Mener at bra maskiner ligger på rundt og under 40 db
Omdreininger på sentrifugen bør være minimum 1400 i dag.
Hvor mange kilo den tar.
Ullvugge eller ikke.

Det jeg kom på i farta. [:)]

Og så er det det at det koster å få en som er faaaaantastisk bra på alt. [8|]

Tænk ju!

Den trenger ikke være fantaaaastisk bra på alt, bare den vasker klærna våre reine [:D]

ORIGINAL: ~RenateMor~

1. Hvor mange maskiner vasker du daglig/i uka? Vasker du en maskin daglig feks bør du ikke gå for en billig maskin. Disse tåler ikke dette. Vil du ha en maskin du er sikker på at funker i MANGE år, bør du gå for de kjente merkene som milele, aeg, asko (du skjønner) de er, ja, litt dyrere, men trofaste. Maskinene til 2-3000 er beregnet på 1 vask i uka og tåler feks ikke påkjenningen om du feks må vaske 2-3 maskiner etterhverandre over en liten periode.

2. Ønsker du en stillegående maskin må du gå for en med børsteløs motor[;)]

3. Se etter hvor mange a'er den har og at den har de programmene DU har bruk for. Feks ullprogram, har dere allergi eller hardt vann bør du ha en maskin med ekstra skylle program feks.

4. Hvor mange kg tar den? (ALDRI stapp inn i maskina når du skal starte en vask selv om den feks tar 6 kg, for det er TUNGT når den sentrufugerer og den kan bli ødelagt). Ønsker du toppmater, eller ikke?

Det viktigste jeg kom på i farta.. (Hilsen ei som har solgt vaskemaskiner)

Tusen takk for mange gode tips! De skal jeg ta med meg når jeg skal ut å handle [:D]
Vakser nok en del maskiner i uka ja, så er sikkert lurt å legge litt penger i en maskin, så jeg slipper å kjøpe ny igjen om 2 år.

Det viktigste for meg er om den har kortprogram eller ikke. Mine klær er sjelden så skitne at jeg trenger å vaske dem på de lange programmene, holder lenge med 40-50 minutters vask [:)] 

For oss holder det at maskinen tar 5 kg, så slipper man vente så fryktelig lenge for å fylle opp en maskin.

Jeg har bestemt meg for å legge en del penger i vaksemaskina, så jeg tror jeg kommer til å kjøpe denne:
http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=147536

Vakser jo gjerne både 1,2 eller 3 maskiner om dagen. Skjønner ikke hvor alt kommer fra. Vi er bare 2 mennesker liksom [8|]

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Jeg har bestemt meg for å legge en del penger i vaksemaskina, så jeg tror jeg kommer til å kjøpe denne:

Vakser jo gjerne både 1,2 eller 3 maskiner om dagen. Skjønner ikke hvor alt kommer fra. Vi er bare 2 mennesker liksom [8|]

lurt å legge litt penger i sånt ja...
AEG er nok et klokt valg,ellers ville jeg også sett på MIELE. Det er suverene vaskemaskiner som holder og holder.Selv skal jeg ha det neste gang.Har MIELE tørketrommel nå.
Men AEG og MIELE er nok ganske like i kvalitet tror jeg

ORIGINAL: ~RenateMor~

ORIGINAL: HeDa

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

lurt å legge litt penger i sånt ja...
AEG er nok et klokt valg,ellers ville jeg også sett på MIELE. Det er suverene vaskemaskiner som holder og holder.Selv skal jeg ha det neste gang.Har MIELE tørketrommel nå.
Men AEG og MIELE er nok ganske like i kvalitet tror jeg

Miele og aeg er omtrent like ja.. Er bare at miele har fått mer "publisitet" for å si det slik.. Både ej gog sambo har jobbet med å selge slike ting og vi sier meiele eller aeg, så har du fått et BRA produkt.

SUNNIVA: Den du har kjøpt er kjempe bra.. så den kommer du til å ha LENGE[:D]

Så bra! Er veldig fornøyd så langt, men jeg har bare hatt den i ca 7 timer [8D]

Du har kjøpt nesten lik vaskemaskin som vi har. Vi er veldig fornøyde i hvert fall.

Back
Topp