Skal kjøpe ny seng i dag!

Smiley80

Forumet er livet
I dag drar vi på IKEA og kjøper ny seng til Oliver. Litt flaut å si det men han ligger i vogge enda han [8D] Har gått fint til nå, men begynner vel kanskje å bli på tida å kjøpe sprinkelseng som er litt større og sikrere ja [:)]

Blir nok deilig med ei større seng til Oliver![:)][:)]

Jeg tenker at de kan ha vanlig seng når de er store nok til klatre ned av senga på forsvarlig vis!

ORIGINAL: Trine82

når kan de ha vanlig seng??? jeg tenkte at babyen kunne overta sprinkelsenga da han/hun er 6 mnd, da er tobias 1 år og 7 mnd, kan han ha annen seng da?

øh..blir ikkje han 1 år og 9 mnd då? viss du er ca 2 mnd no då. ikkje at det er den store forskjellen[;)] sånn som eg har lest her inne er det ofte i 2 års alderen de bytter seng til de.

Trojus lå selv i vogge til i juleferien en gang han. Men da holdt han på å rulle ut, så da tok vi i bruk sprinkelsenga. Vogga hans er stor da, det skal sies. Og er egentlig stor nok enda, hadde det ikke vært for at han begynte å bli for urolig!

Så ingen problem! Vogge er fint![:)]

Vi byttet nettopp ut vogga vi og. Tror det var godt å få litt større seng ja. Cecilia overtok sprinkelsenga til Tobias, så fikk han litt større seng. Jeg hørte at han Stein Erik Ulvund anbefalte å bytte ut sprinkelsenga før fylte 2 år, gjerne mellom ett og to år en gang. Men jeg mener nå at det må man gjøre når det passer for den enkelte, ofte når barnet begynner å klatre ut av sprinkelsenga.   

John Ruben har fortsatt sprinkelseng - men har fått en ny fra IKEA som det går ann å ta bort den ene sida på - den kommer han nok til å ha så lenge vi bor her, tenker jeg.[8|]

ORIGINAL: ~Fiorellina~

John Ruben har fortsatt sprinkelseng - men har fått en ny fra IKEA som det går ann å ta bort den ene sida på - den kommer han nok til å ha så lenge vi bor her, tenker jeg.[8|]

Vi har også kjøpt sånn seng fra IKEA som det går ann å ta bort den ene siden på. Det er mørke brun. Er kjempefornøyd med senga[:D]

Vi har hatt sprinkelseng fra dag 1, men i begynnelsen sov hun i baggen (til vogna) oppi sprinkelsenga. Ville gjerne ha vugge, men plassen tilsa at det var best med bare en ting [;)]
Har Ikea seng vi også, hvit [:)]

Det blir nok deilig for han med ny seng da ja.... [:D][:D][:D] 
Husk å ta bilde av sjarmøren i den nye senga! [;)]

Kan skjønne det ! Store gutter må jo ha stor seng [:)]

Back
Topp