skal jeg velge

Bebbie og Emma

Gift med forumet
p stav eller p sprøyte? noen som kan fortelle litt om de  eller noen som har disse?

Har ikke prøvd noen av ddelene, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Men ville selv ha valgt staven.

Har bare erfaring med p-sprøyte og jeg syns det var kjempelettvint, bare å huske å ta ny innen tiden så fungerte det helt ypperlig. Lite bivirkninger på meg ihvertfall og så fikk jeg en venninde til å sette den på meg :)

P-stav opereres inn i et lite snitt i armen og kan lett fjernes dersom man skulle ha behov for det. P-sprøyten er en intramuskulær injeksjon som ikke kan fjernes dersom man feks ikke skulle tåle den.. Jeg har en venninne som har hatt begge deler. Hun ble veldig ubalansert av sprøyten. P-staven gikk det fint med. Og den kan sitte i flere år uten at du må tenke på det.. Men du kan jo uansett ta en prat med legen.

Æ har P-sprøyta, og e kjempefornøyd me den æ.. Hørt en del negativt om den, bl.a at noen legg masse på sæ.. Men d har ikke æ opplevd.. P-staven har æ ingen erfaring med...

Jeg ville ha valgt p-sprøyta. Tror ikke de anbefaler p-staven pga ekstremt mye blødning helt til man tar den ut. Var jo kjempe mye PR om denne da den kom, men ingen av legen på jobb vil sette den lenger for nesten alle ommer tilbake og vil ta den ut. Sier bare det jeg vet fra jobb jeg da. Har ikke prøvd noen selv, men vurderer sprøyta, men er redd spøyter.[&:]

ORIGINAL: FebruarGullet

mister man ikke mensen helt av sprøyta???
Det er jo en pluss..

Bivirkninger er det jo med alt[:'(]

Æ har iallefall mista mensen etter at æ begynte me sprøyta.. [:D] E sååååå kjekt!! [;)]

leger anbefaler ikke p-sprøyta lenger, pga alle de dumme bivirkningene... Jeg tok den en gang, og gikk i et halvt år uten mensen, og la på meg masse, og det tok nesten 3 år før jeg ble gravid igjen.... ville absolutt ikke anbefalt den for alt i verden! Enten kan man miste mensen, eller så kan man også ha mensen i et halvt år og greier (en venninne hadde det), og det er ikke noe kjekt noen av delene.... nei huff - skal aldri ta p-sprøyta igjen!! [:'(] P-stav har jeg ingen erfaring med... men den høres jo bedre ut, siden man kan ta den ut hvis bivirkningene blir for ille... med sprøyta kan du jo ikke angre.... 

Ja jeg og.... ikke noe annet på meg nei!! 

Back
Topp