skal jeg vekke ham?

el nino

Glad i forumet
Nå har gutten min sovet fra klokken 14 til 18.15 (med en matpause 15.30) og sover enda. i går sov han også veldig lenge på ettermiddagen. dermed var han våken endel på kvelden, og var lys våken i 5-tiden... begynner å bli redd for at han skal komme inn i en rytme der han sover mer på dagen enn natten, hva skal jeg gjøre for å unngå dette?? hvordan holder du en baby våken? hadde jo lyst å bade han til kveldsstell i 7-tiden i dag men det nytter jo ikke for han må vel være litt våken før han skal bli trøtt igjen for natten?

Jeg vet ikke om det hjelper å vekke han jeg[&:] Når jeg har vekket Julie har det som regel endt med at hun blir overtrøtt i massevis! Men prøv å få en rutine på når du legger han både på dagen og kvelden. Men om han våkner klokken fem, så er han vel ikke våken i stort mer enn en time før han vil sove igjen? Legg han heller en time seinere på kvelden?

Jeg vet ikke jeg, alle babyer er jo så forskjellige.

det stemmer, han er ikke våken lenge på morgenen.. enda.. [:)] går nok bra ja, skal prøve å få faste tider men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til å legge han på samme tider på dagen.. ordner seg nok. nå våkner han her, sikkert bare fordi han er sulten, gått 3t siden sist..

Nei, blir som regel ikke samme tidspunkt på dagen her eller. Men varierer ikke mer enn en time, men her sover vi ute i vogna hver dag, så hun veit hva som skal skje. Så da roer hun seg og sovner. På kvelden sliter vi fortsatt litt enda, men det har heldigvis begynt å komme seg! :) Litt malt på smokken om hun er heeelt vanskelig har hjulpet oss masse :)

Back
Topp