Skal jeg ta han med?

Labben

Elsker forumet
Jeg lurer på en ting... skal til ultralyd neste uke og ettersom det er i uke 7 må jeg vel ta innvendig ultralyd for å se noe. Det jeg lurer på er om jeg skal ta med forloveden, eller om det blir litt rart i og med at det er innvendig ultralyd? Man føler seg liksom ikke veldig høy i hatten der i "stolen"... og er ikke helt komfortabel med at han ser meg i en sånn situasjon, samtidig vil jeg jo gjerne ha han der slik at han også får se og høre. Hva gjorde/gjør dere andre som har tatt/skal ha innvendig ultralyd?
 
Ta ham med hvis han har mulighet, han kan stå bak stolen til "utstyret" er på plass og så ved skulderen din etterpå, så ser han skjermen med bildet av den lille spiren [:)]
Siden menn kan ha litt vanskelig for å skjønne at det faktisk er noe der, kan det hende han får mer følelse av å være med når han har sett noe selv.
 
min kjærste har også vært med på innvendig UL,han brydde seg ikke om at det var innvendig,var veldig "slukt" av det han såg på skjermen.Så lenge han ønsker det selv såg synes jeg det er greit han er med uansett om det er innvendig el på magen[;)]
 
skal på innvendig ul i måren å mannen skal bli med(trenger noen som kan bære meg ut om jeg får dårlige nyheter...eller besvimt av lettelsen for at alt er i orden..[:D])
men sjønner hva du mener med at vi er ien ubehagelig situasjon.[&:]

men jeg tenker som så, at hvist han har tenkt å bli med på fødselen så får han jammen meg begynne å venne seg til dette....hehe
 
Du har rett, jeg tar han nok med uansett om det er litt ubehagelig. Jeg vil jo også ha han der som moralsk støtte! Er også redd for å få dårlige nyheter... Dessuten vil jeg gjerne at han skal få mer følelsen av hva det er vi venter på, han sier det er vanskelig å forholde seg til når jeg viser han "uke for uke" her på babyverden. Hvis han får se og høre hjerteslag så skjønner han sikkert litt mer av hva det går i. Takk for gode råd!
 
Stolen? Jeg lå på en benk jeg.. Glad jeg ikke måtte sitte i en stol.. Det hadde nok blitt litt pinlig..
 
Jeg var på ul i uke 8 denne gangen og hadde oppå magen. De andre gangene jeg har hatt inni så har min vært med og det hjelper litt synes jeg for da har jeg en god hånd å holde i. De står bak med hode ditt så de ser ikke noe der nede.
Ville tatt han med hadde jeg vært deg. Går litt mer opp for far og når de får se ungen [:D]
 
Samboeren min var med på innvendig ul. Jeg er kjempe glad for at han ble med. Hadde satt inn to egg og hadde hatt blødninger. Var så utrolig redd for at jeg hadde mistet begge. Det var utrolig godt for oss begge å se den lille "reka" på skjermen. Synd at vi mistet den ene, men vi er så glade for lille Frida. Verken jeg eller han syntes det var ekkelt/ubehagelig med innvendig ul. Samboeren så bare skjermen.
 
Jeg hadde med mannen min på ul i uke 6 og 8, det var veldig greit og ikke være alene.

Lykke til!!
 
Ta han med. Han har rett til å være der så er det også godt for deg å ha han der.
 
Min har vært med på en innvendig og da var vi på legevakten pga blødninger. Men ikke snakk om han har fått lov til å bli med på de andre innvendige ul jeg har vært på. Han har fått lov til å være med inn under alle samtaler og utvendig Ul, men sendt på gangen når den innvendige ble tatt. Men sånn er jeg, syns det er ekkelt at han skal være der rett og slett.
 
ville tatt han jeg, skulle ønkse min mann hadde vært tilstede de gangen jeg har vært.
 
"ville tatt han med" skulle det være der alså[8|]
 
ABSOLUTE!

Jeg tenkte ikke over å ikke ta han med pga det en gang, jeg ser det liksom som den normale prosedyren for å få se den lille på ultralyd, så tenkte ikke at noen skulle syntes det var pinlig.

Mannen sitter jo oppe ved hode, så han får jo ikke med seg "showet" der nede. Bare den lille på skjermen[:D]
 
når jeg var på ul i dag, låg jeg med beina i været med strømpene på(flaut)[:D]å mannen min sto på den ene siden å litt langt oppe så han ikke sto rett i skudd linja.hehe

han fikk se på en egen sjerm som legen såg på, å jeg på en som hang i taket.mannen min syns det var kjemp gøy...var helt gira når vi kom i bilen.[:)]så det var virkelig vert å ha han med.
 
Halloen.....
Hvorfor skal dere på en sånn type Ultra lyd såh tidlig?????
Jeg har Ikkje fått noe sånt...... [:D]
 
Jeg sier meg enig med Dorothy_1; hvorfor innvendig ultralyd så tidlig som 7. uke? Jeg var hos legen i går, men tok bare vanlige blod- og urinprøver. Ble informert om at jeg skal ta ultralyd (vanlig - ble ikke sagt noe om innvendig) ca i uke 18. Er dette noe dere velger selv, rett og slett av nysgjerrighet? Da må det vel også betales av egen lomme?
 
Det er fordi vi har slitt med å bli gravide i to år og har snart passert 30 år begge to. Ble gravid for et halvt år siden, men mistet etter uke 5. Derfor mener legen at jeg trenger spesiell oppfølging og det var hun som henviste meg til ultralyd så tidlig.
 
Mange av oss som har hatt blødninger, kan da henvises til tidlig-UL.
Ellers er det jo en del som velger å bestille tidlig-UL hos privat. Man får et visst behov for å vite at det er liv der [:)] (jeg vurderer privat UL etterhvert, men vil se når jeg får den vanlige ULn først)
 
ORIGINAL: Lili

Jeg sier meg enig med Dorothy_1; hvorfor innvendig ultralyd så tidlig som 7. uke? Jeg var hos legen i går, men tok bare vanlige blod- og urinprøver. Ble informert om at jeg skal ta ultralyd (vanlig - ble ikke sagt noe om innvendig) ca i uke 18. Er dette noe dere velger selv, rett og slett av nysgjerrighet? Da må det vel også betales av egen lomme?



Jeg har hatt innvendig Ul siden uke 6 og hver 4 uke etter det.Men så har jeg hatt en del blødninger. Nå går jeg hos Privat gynekolog under svangerskapet, men har flere venner som får Ul ved hver legetime også.
 
Back
Topp