Skal jeg tørre?

Kvitre

Forumet er livet
Snakket med legen nå. Han sa jeg kunne ta postafen mot kvalmen.
Det er ikke påvist noen sammenheng mellom skader på foster og bruken av medikamentet, men selvsagt kan man aldri garantere noe.

Jeg sliter litt med valget. Skal jeg velge og prøve tablettene og fungere i hverdagen med jobb osv, eller skal jeg muligens sykmelde meg og ta det rolig hjemme? Saken er den at jeg iløpet av uka får vite om jeg har jobb videre fram til sommeren, og det kan jeg jo trenge mtp permisjonspenger. Da ser det jo litt negativt ut å bli sykmeldt nå. I tillegg vil jeg gjerne jobbe, for trives så godt, og dagene går jo mye fortere....

Hva ville dere gjort?

huff vet ikke ang de tablettene..skjønner godt du vil jobbe,men vanskelig når man er så dårlig..
sikkert noen andre som kommer med bedre tips enn meg..

men hvis du blir sykemeldt ut svangerskapet vil du motta permisjonspenger etterpå..sykepenger regnes som lønn..

Ja, synes du skal tørre. Var disse jeg brukte. De er gamle og velprøvde, så de er nok trygge. [:)]

Har du prøvd seabands nå? Om ikke, så hadde jeg prøvd dem først. Om de ikke funker på deg, så hadde jeg prøvd tablettene [:)]

ORIGINAL: *Perlemor*

Ja, synes du skal tørre. Var disse jeg brukte. De er gamle og velprøvde, så de er nok trygge. [:)]

Sant det. Men kjørte du bil da du tok de? JEg er liksom litt avhengig av det...

ORIGINAL: Skrållan

Har du prøvd seabands nå? Om ikke, så hadde jeg prøvd dem først. Om de ikke funker på deg, så hadde jeg prøvd tablettene [:)]

Har det på nå, startet i går kveld. Syns jeg merket litt forskjell, og syns jeg tidvis var litt bedre idag. Så skulle jeg i dusjen, tok de av, og etter det spøy jeg som en gris igjen. Så litt effekt har de nok [:)] Men etter jeg tok de på etter dusjen syns jeg ikke jeg merker noe bedring, men så er jeg vel egentlig sulten også, men får omtrent ikke i meg mat. Det lille jeg får i meg kommer jo bare opp igjen!

Det var ikke så gæli med de to andre altså... Måtte det gå fort over!

Når jeg var gravid med tobias så prøvde jeg alt men ingenting hjalp til meg så jeg gikk kvalm lenge.
Prøvd sånn bånd på handa og sånn ingerfær te som ejg fant kunne hjelpe på sånn side der det er kjerringråd mot kvalme.
Så du kan se på den siden:)
Håper det går over da:)
jeg vart ikke tilbud og prøve de tablettene som du snakker om. Legen min sa bare at det kom te og gå over men nei da hehe.

ORIGINAL: Kvitre

ORIGINAL: *Perlemor*

Sant det. Men kjørte du bil da du tok de? JEg er liksom litt avhengig av det...

Jeg bruker postafen rett som det er, om jeg skulle bli kvalm og har aldri opplevd at det har påvirket evnen til f.eks å kjøre bil. Nå har ikke jeg bil lappen, men har kjørt scooter med postafen i kroppen, og det har iikke hatt noen innvirkning på oppmerksomhet, trøtthet o.l. Så om det ikke hjelper med sånne sea bands og sånn hadde jeg tatt postafen. Håper du finner noe som hjelper[:)]

Du kan jo prøve med postafen når du virkelig ikke kan være kvalm men bruke seabands eller spy utenom [:'(] Postafen er vel ganske langtidsvirkende....

Jeg har brukt mye postafen og har aldri blitt trøtt av det. Tror du kan kjøre bil altså. Er det ikke bare tabletter med helrød trekant som er så sløvende?

Takk for erfaringsdeling [:)]
Jeg tok en pille til morgen idag, og setter meg uten tvil IKKE bak rattet. Jeg er jo helt dopa! Susen, sløv og helt uttafor. Passet på å teste ut idag siden min Kjære er hjemme og kan hente og levere MAiken i barnehagen.
Kvalmen er kanskje noe redusert, men så har jeg klart å spise og beholde litt av maten idag, så kanskje det er en medvirkende årsak.

Kommer nok ikke til å ta disse pillene mer, risikerer ikke oss selv i trafikken med meg bak rattet i denne tilstanden. Imorgen tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på jobb, har bare en time da, og så tar jeg en ny vurdering etter det om jeg klarer mer jobbing eller om jeg ringer legen.

Gleder meg sånn til Desember nå som jeg aldri har gjort før... håper for guds skyld at det meste er over til det...

Huff.. Stakkars deg!!!!! For meg hjalp det å suge på drops.. Enten fishermanns grønne, eller sure drops,bringebær eller sitron... Og å spise hele tiden... En bit av knekkebrødet nå og da... Håper det gir seg snart!!!

Utrolig synd at noen skal bli så dårlige altså.. Var selv veldig kvalm og sykemeldt men kastet ikke opp. Lå i stabilt sideleie store deler av dagen. Ble utrolig dårlig av bevegelse og visst jeg ble sliten eller trøtt. Å dusje var ett mareritt! Varmen, lukten og den energien det krevde hadde jeg bare ikke.

Kanskje du bare må sykemelde deg og ta livet helt med ro. Tillat seg å ligge på sofaen og la mannen gjøre det som må gjøres. Kan han lever og hente i barnehagen sånn at du slipper?

Har ei venninne som ble dårligere og dårligere for hvert svangerskap. Så ille at hun er frarådet å få flere. Hun ble innlagt flere ganger for å få intravenøst.. så ta vare på deg selv du!!

ORIGINAL: lillejente

Huff.. Stakkars deg!!!!! For meg hjalp det å suge på drops.. Enten fishermanns grønne, eller sure drops,bringebær eller sitron... Og å spise hele tiden... En bit av knekkebrødet nå og da... Håper det gir seg snart!!!

Det er det jeg prøver ut nå. Dundersalt duger har jeg akkurat funnet ut [:)]

ORIGINAL: moongirl74

Utrolig synd at noen skal bli så dårlige altså.. Var selv veldig kvalm og sykemeldt men kastet ikke opp. Lå i stabilt sideleie store deler av dagen. Ble utrolig dårlig av bevegelse og visst jeg ble sliten eller trøtt. Å dusje var ett mareritt! Varmen, lukten og den energien det krevde hadde jeg bare ikke.

Kanskje du bare må sykemelde deg og ta livet helt med ro. Tillat seg å ligge på sofaen og la mannen gjøre det som må gjøres. Kan han lever og hente i barnehagen sånn at du slipper?

Har ei venninne som ble dårligere og dårligere for hvert svangerskap. Så ille at hun er frarådet å få flere. Hun ble innlagt flere ganger for å få intravenøst.. så ta vare på deg selv du!!

Ja, dumt at det skal være sånn... Å sitte stille, og helst ute, er det som funker best egentlig. HAr ringt legen idag, så regner med det blir litt sykmelding. HAr prøvd nå, men det funker ikke. Idag har jeg i tillegg tunnellsyn og det svartner, så tipper jernnivået mitt er på bånn igjen. Det har aldri kommet seg etter alt jeg blødde i forbindelse med MAtias, og skulle egentlig tatt en blodprøve i september. Det glemte jeg selvsagt bort [8D] Frister lite å ta jern, for der spyr jeg også av alt. Tullekropp...

MEN om resten av svangerskapet blir som med MAiken så er det helt greit. Da var jeg i superform, trente masse, hadde masse energi og alt var topp. Satser på det, så er det bare denne startkneika jeg må komme meg over.

Mannen kjørte og hentet igår + kjørte idag, men nå har han reist til Bergen for helgen. Maiken og jeg flytter ned til foreldrene mine, så håper de kan kjøre og levere imorgen. I tillegg får jeg litt passhjelp, noe som trengs.

For hver kveld tenker jeg: Jess, en dag nærmere bedre form [;)]
Og dette blir siste svangerskap for min del, sånn er det med den saken. Går det galt denne gangen også er det vel en mening med at vi bare skal ha et barn. Men har virkelig en god følelse denne gangen [:)]

Back
Topp