Skal jeg søke perm.? Eller annet?

Kaosbarn ilf.

Elsker forumet
Har 14 % fast vikariat, som går ut i april, og har termin i mars. Hvordan blir det da?? Hvordan gjør jeg det med arb.giver??

Du har vell ikke jobbet deg opp permisjonspenger da siden du bare har jobbet 14% så da må du jo søke etter engangstødnaden.:)

Nei, slik er det ikke. Har rett på foreldrepenger , da jeg har tjent mer enn en halv G. Dette har vi klart. Jeg har dessuten jobbet mer enn 14 prosent, masse ekstra som tilsvarer ca.40 prosent.

Men pappan har ikke rett på foreldrepenger, siden jeg ikke har jobbet 50%.

Spørsmålet var, skal jeg søke om permisjon fra tre uker før termin og frem til kontrakten får ut?

ORIGINAL: Linn19

Nei, slik er det ikke. Har rett på foreldrepenger , da jeg har tjent mer enn en halv G. Dette har vi klart. Jeg har dessuten jobbet mer enn 14 prosent, masse ekstra som tilsvarer ca.40 prosent.

Men pappan har ikke rett på foreldrepenger, siden jeg ikke har jobbet 50%.

Spørsmålet var, skal jeg søke om permisjon fra tre uker før termin og frem til kontrakten får ut?

Ja, det må du nok.. [:)]

Får jeg da penger fra jobben i tillegg til foreldrepengene fra NAV?

Du får penger for vikariatet ditt fra jobben vil jeg tro (inntil det går ut) Resten får du fra nav [;)](dvs det du har jobbet utover de 14 %) Når vikariatet går ut vil jeg tro du får alt fra NAV, dersom du ikke er i et annet ansettelsesforhold.
Håper du fikk noe ut av dette [;)] 

ORIGINAL: Linn19

Får jeg da penger fra jobben i tillegg til foreldrepengene fra NAV?

Nei, i permisjonen er det kun NAV som betaler ut penger! (Noen får utbetalt lønn som vanlig fra arb.giver, men da får de (altså arb.giver) tilbakebetalt penger fra NAV.)

Back
Topp