Skal jeg reise til Tyrkia?

BlåBobler

Forumet er livet
Jeg og min kjære har vunnet en reise for 2 til Tyrkia. Full pakke med fly, hotell i 7 netter, frokost og lunsj hver dag, guide hele turen osv osv....

Vi må reise 28 mars, da er jeg ca.22-23 uker på vei....

Er det greit å reise da? Tenker både på fly, ukjent mat og bakterier, sykdommer etc.....

Også lurer jeg på om noen vet hvordan været/tempraturen er i Antalya i mars/april?

Sjekk det ut  med legen om du kan fly,for hvis du kan det så hadde ikke jeg nølt ihvertfall..

Vil til syden jeg..

gratulerer, så heldig dere er da.

jeg hadde reist[:D]

ORIGINAL: Lille Bea

ORIGINAL: Veronica

er vel de første 3 mnd og den siste som ikke er anbefalt å reise med fly på, er det ikke. Hadde nok reist hadde jeg vert deg![:)]

Hvorfor er det ikke anbefalt å fly de første tre mnd? Jeg skal til syden i januar...[&:]

Blåbobler: Så heldige- dra på tur og kos dere[:)] Bare pass på at maten er godt stekt, og unngå salater kanskje.
jeg har hørt at det er de siste 4-6ukene det ikke er bra å reise med fly...de første mnd spiller visst ikke noen rolle,men det er flyselskapene som som regel nekter gravide å reise de siste 6 ukene...skekket det selv siden vi hadde tenkt å reise,men blei ikke noe av[:D]men det kan være forskjell på hva folk sier da..ikke vet jeg[:)]

Jeg hadde reist.
Bare vær forsiktig med maten, ikke spis softis eller salater. Bare drikk kjøpevann.
Kos dere!!!

Det er de siste ukene i svangerskapet man ikke får fly.

ORIGINAL: Eple

Jeg hadde reist.
Bare vær forsiktig med maten, ikke spis softis eller salater. Bare drikk kjøpevann.
Kos dere!!!

Det er de siste ukene i svangerskapet man ikke får fly.

Jepp, reis, kos deg, men bare vær obs med maten. Ikke noe rått kjøtt og om det er masse løse katter der, så pass deg for de[;)]

har aldri hørt man ikke kan reise de tre første mnd...
j var i tyrkia da jeg var 7 uker...

J ville dratt... bar pass på å be om å få kjøtt goooodt stekt, og hold deg unna grønnsaker, du vet aldri om de er godt kokt, de kan inneholde mye bakterier... hold deg også unna kylling og fisk...

Ble mye biff og pomesfrites på meg... spiste også salat og bakt potet, og det gikk bra,,

Kos dere masse, nyt den tiden dere har sammen nå...

Tyrkia er jo ikke så fremmed! Vi var i Mexico i sommer og da var jeg 16-18 uker gravid og det gikk helt fint. Måtte ta vaksiner, men de hadde vi tatt før jeg ble gravid. Brukte støttestrømper på flyet, drakk masse (sykt mye!) vann og holdt meg unna salater og annen ukokt mat, samt kuleis ol.

Andre trimester er jo det beste tidspunktet å reise på. Og det høres jo absolutt ut som en flott ferie. Men er du typen som lett for "magasjau" kan det være lurt å ha med et lite reiseapotek i tilfelle. Jeg ble også anbefalt å ha med kopi av helsekortet mitt og andre viktige papirer bare i tilfelle.

bare du tenker over hva du spiser går nok det veldig bra... hehe... de har forresten veldig god pizza der husker ikke navnet på restauranten da men... tror pizzaen het hawaien eller noe sånn...
det ligger vel på rundt 30 grader der nede på de tider... det kan du jo sjekke inne på et reisebyrå...

Back
Topp