Skal jeg bare si det?

mommy2be

Betatt av forumet
På torsdag får jeg fire gode kolleger på besøk. Planen er mat og kos med alkohol. Dette er folk jeg har kjent i flere år og alle er godt voksne damer. Er på torsdag bare 6+4. Så synes egentlig at det er litt tidlig å fortelle det til ikke-familie allerede i uke 7. Men på en annen side så vil de skjønne det når jeg ikke drikker. Vi har en vane av å kose oss med vin til langt ut på natt. Så det blir lagt merke til.
I tillegg jobber vi i helsevesenet så å dra antibiotika løgnen går ikke.

Skal jeg bare si det? Eller skal jeg ta den lure jeg-har-fått-magesår ....

Jeg hadde nok bare sagt det, hvis det var folk jeg følte meg komfortabel med og stolte på at de ikke ville si noe.

Jeg har fortalt det på jobb, så kan jeg "klage fritt" der og de vet hvorfor jeg er kvalm og sliten osv. :p

Jeg hadde nok også fortalt det. Har allerede fortalt det til en håndfull selv. Både til venner, familie og til sjefen

Greit å fortelle . Har fortalt allerede til nære i familien og noen gode venner :) greit med støtte og forståelse når jeg er konstant kvalm og dårlig :)

Har fortalt det til mine kollegaer, da jeg reagere veldig på lukt. Å av å til bare må springe ut å få litt luft. Tenker at går det bra, har jeg noen på jobb som gleder seg med meg. Skulle noe gå galt, har jeg støtten i noen på jobb da også.

Jeg hadde egentlig som plan å være veldig bestemt på hvem vi skal fortelle og at det ikke skulle skje før uke 12. Men siden jeg har reagert så mye med tanke på kvalme så kommer vi nok til å si det til nære venner nå snart. Er lettere å være seg selv og slippe å late som at alt er bra. I tillegg har de småbarn selv så da kan jeg hanke inn litt tips og triks ;)

Hadde nok bare sagt det. Jeg sa det til noen av mine venner allerede uke 5. Skulle samles over god mat og vin.. og de vet at jeg eeeeelsker å ta meg en øl i slike sammenhenger. Ble for dumt å lyve...

I mitt tilfelle er jeg 4 uker i dag og er invitert på fest til svigerinna mi lørdag. Har ikke tenkt å fortelle noe før iallefall uke 8. Så her blir det å drikke alkoholfri rødvin...

Hadde vært noe annet om jeg skulle bort føler jeg. For da kunne jeg enten ikke dratt eller valgt å kjøre. Men nå skal de komme hit og fokuser blir jo på meg. Dette er ikke folk jeg jobber med til vanlig med kollegaer på en jobb jeg har jobbet ved i 4 år og kommer til å ta litt vakter ved i høst.

Si det hvis du føler deg klar for det er mitt råd! Har lyst til å fortelle det til folk allerede jeg også men føler meg ikke klar riktig enda.. Er 7+0 i dag. Har fortalt det til sjefen siden jeg er sykemeldt pga kvalme/oppkast, og til bestevenninna mi men resten av familien får vite det senere.. :)

Har fortalt det til en del allerede selv.. Så om du føler du kan stole på at de ikke sladrer rundt, og føler det er greit å si det til dem, så hvorfor ikke?! :)

Alternativt må du drikke alkoholfri vin?!

Hvis det er hjemme hos deg og du ikke er klar for å si noe, så er det jo bare å hente egen drikke på kjøkkenet eller noe, bland alkoholfri drinker eller alkoholfri vin eller øl og hell over i glass :)

Back
Topp