Skal ingen ha i oktober?:)

Silje1982

Forumet er livet
Jeg syns det er så fryktelig stille her:) Ingen som skal ha unge i oktober og gjerne har noen tanker rundt det?:) Det er jo ikke lenge til vi er i mål:)

Jeg skal også ha i oktober.. termin den 14.
Har vært innom her mange ganger,men det har vært veldig stille her ja.. Vi får gjøre noe med det...

hei!!! jeg skal og ha i oktober.. har termin den 13.

Nå føler jeg at ukene flyr avgårde.. Sikkert fordi jeg begynner å bli litt spent på hvordan fødselen utvikler seg.. Tankene kretser stadig i den retningen..

synes tiden har stått litt stille i det siste, men sikkert bare for at nå begynner liksom ting å nerme seg.. håper bare ikke tiden stopper helt opp.. for nå er jeg sykemeldt med beskjed om å ta det helt med ro og slappe av..

ser fram til tiden når den lille kommer

Vi har vasket klær, satt opp vogge, kjøpt barnevogn og bilsete. Kommode til småklærne er satt opp, datarommet er gjort om til barnerom, og fruen pakket bagen i går. Det eneste som mangler er stellebordet, men vi vet hva vi vil ha.

Terminen er satt til 6. oktober.

Mvh,
Mercury m/frue

Endelig noen svar her:) Jeg har termin 14.oktober. Har noen her gått på svangerskapskurs? Noen som gruer seg til fødselen? Vi gikk på svangerskapskurs og jeg må ærlig innrømme at jeg syns det var nyttig. Fikk svar på mye. Jeg aner jo ikke hva jeg går til så jeg syns det er ganske skummelt.
Det meste av ting begynner å komme i hus. Jeg har en veldig ivrig samboer så det er vel 3 uker siden han sendte meg på gravidmassasje mens han var hjemme å vasket hus og monerte stellebord så det har stått klart en stund:) Vogn kjøpte vi ganske tidlg. Sengen monerte samboeren min på soverommet vårt for 2 måneder siden. Jeg må bare la han gjøre det for han gleder seg sånn:) Bæresele,bilsete,klær osv.. Alt har kommet i hus. Mangler bare småting som jeg må ha med meg på sykehuset og litt forskjellig til stellebordet. Noen av dere andre som er gått i gang?
Det er ikke lenge igjen for oss nå altså:)

Kan kynnere være et tegn på at det ikke er så lenge til fødsel? Får de med mye kynnere før termin som regel? Jeg også har ganske mye kynnere. Det er litt ubehagelig syns jeg.
Jeg også føler at min lille gutt ligger med hodet ned. Han gjorde det sist jeg var hos jordmor men jeg tror ikke at det var helt festet. Men etter jeg var der har jeg kjent mye til beina og rumpa. Det har også kommet antydninger til at han har begynt å være borti ribbeina mine. Det jeg har tenkt en del på er at jeg skal ikke til jordmor før 13.september og da har jeg ikke vært på en måned. Jeg har termin 14.okober og jeg trodde at jeg skulle gå oftere enn det? Eller er det ikke nødvendig?

Vi har det meste klart nå.. Mangler bare å pakke bagen..
jente23- synes det var lenge å vente på ny kontroll. Jeg har gått hver 14. dag de siste gangene. Var på kontroll i dag og skal neste gang den 14.sept. Etter det fikk jeg beskjed om at det blir kontroll hver uke.. Kanskje du bør be om oftere kontroller? Ikke la deg overkjøre.

Går du så ofte allerede? Hvor lenge har du gått hver 14. dag? Syns det er rart men jeg var innom og snakket med de og da sa hun at jeg skulle ikke gå oftere før 13.september.
Nei det var den bagen da. Den bør vel snart pakkes? Jeg har ikke gjort det men det nærmer seg faktisk fødsel nå:)

Jeg begynte å gå til kontroll hver annen uke fra uke 28.. Det vil si at det var 4. gangen i går. Har hatt 8 kontroller totalt,ikke medregnet ultralyd og "bli kjent"- samtale på føden. Neste kontroll er om to uker,før vi går over til hver uke..

Ang. bagen, så tenkte jeg å begynne å pakke den til helga. Har kjøpt inn et par amme-bher, men må kjøpe inn et par truser ( litt klønete med g-streng) og div. såper ol. Det nærmer seg faktisk med stormskritt nå synes jeg..

Hehe..Ja jeg tror det er veldig upraktisk m g-streng etter en fødsel:) Jeg har invistert i en amme-bh men jeg syns det var så vanskelig å vite hviken størrelse jeg skulle ha. Går vi mye opp i størrelse etter at barnet er født?
Ja,det var den bagen.. Jeg har heller ikke pakket den enda. Det er skummelt også men jeg bør vel gjøre det nå veldig snart:) Jeg begynner å glede meg til å få han ut. Merker på kroppen at jeg er veldig sliten og har mye vondt i magen. Jeg gleder meg til han kommer ut så jeg får se hvordan han ser ut og holde han i armene mine:)

Du har time i morgen ja. Men da begynner vel du å gå oftere til kontroll? Jeg syns det er lenge å vente i nesten 2 uker til før jeg skal på neste kontroll[:)] Noen som vet hva som vil skje på disse siste kontrollene vi skal på? Skal jordmor se etter åpning eller begynner de ikke å se etter det før vi får rier? Hehe.. Jeg spør nok dumt[:)]
Klem

Takk for svar:) Begynner å tenke mye på fødselen nå. Det er liksom ikke så lenge til. Jeg skulle ha pakket bagen men utsetter det[:)] Dette er så spennende[:)]

Så kjekt å høre at alt står bra til med lille Oliver:) Det er en lettelse å komme hjem fra legen når du har hørt fosterlyden og alt for det er en lettelse å vite at den lille har det bra[:)] Fekk du vite noe om hvor stor han er? ligger han på gjennomsnitte?

Hei hei[:)]
Jeg har fortsatt ikke vært på kontroll. Det er på tirsdag neste uke. Jeg er også forveten på ting[:)] Men må nok bare være tålmodig og vente...
Har du gjort det meste klart og pakket bagen i og med at du fikk beskjed om at han gjerne kan komme før? Er det ikke litt skummelt å få beskjed om det? Da går du liksom bare å venter på at ting skal skje[:)]
Jeg fikk også beskjed om at det var veldig stor sjanse for at han kunne komme før pga blødningene. Jeg har vel gått med det i bakhodet i lang tid nå men det ser ikke ut som han har så lyst å komme for tidlig[:)]

Jeg begynner å glede meg ganske mye ja[:)] Helt merkelig følelse at vi faktisk snart er i mål. Nå er det bare en uke til jeg skal på kontroll og da satser jeg på å gå hver uke. Det er da jeg kommer til å forstå hvor mye det nærmer seg og så er det greit med ekstra oppfølging slik at vi føler oss trygge og vet at babyen har det bra[:)]
Jeg har selvfølgelig ikke klart å pakke bagen fordi om at jeg også har fått beskjed om at den lille kan komme før. Jeg er helt håpløs[:)] Jeg har kjøpt inn en del så det er jo bare til å få det oppi bagen. Tar du med deg noe annet enn joggeklær? Tar du med deg vanlige klær også? Får vi på oss det etter fødselen?
Klem

Joda...vi skal ha 7 oktober, håper på litt før for nå er vi skikkelig lei[:'(]

Bare 4 uker og 3 dager til termin, noe jeg prøver å fortrenge. Det går så tregt! Nå er jeg så stor og tung og magen er i veien, og bekkenet verker, og jeg spiser Titralac og link til den store gullmedaljen for at ikke halsen min skal brenne opp... blæ! Her var det ikke mye positivt å komme med.

Vel vel, jeg er nok ikke alene, men den siste tiden er aldri morsom. Har i tillegg ett skikkelig "redebyggingsbehov" og forsøker å gjøre mest mulig for å få alt istand, noe som forsåvidt går greit, men som også går tregt siden mobiliteten ikke er helt på topp...hehe, vagge vagge!

Nei nå skal jeg gi meg, lykke til til alle sammen.

Hehe.. Jeg satt og tenkte om jeg skulle pakke litt nå[:)] Men den er tom foreløpig[:)] Kanskje jeg også burde ha kjøpt meg et plagg og to. Kommer du til å bruke de vanlige klærne på sykehuset? Eller er det til hjemturen? å ja fotoapparatet er lurt og ha med.Jeg er skikkelig vasete[:)] Tar du med deg fint undertøy også? Er det ikke store truser vi må bruke pga store bind og amme-bher? Jeg er helt ny i dette her så jeg aner ikke[:)]

Back
Topp