Skal ikke på jobb før om halvannet år...

Bruker52cb

Attpåklatt
Jeg var til ny time hos jordmor i går. Jeg får litt ekstra oppfølging, ettersom lillegull ikke var planlagt, og jeg klarer ikke bare å ta det på strak arm. Jeg takler det bedre mentalt nå, men kroppen min har fysisk gått i vranglås. Alt har satt seg fast som vondter. Jeg har vondt i bekken, i hele ryggen, skuldre, nakke, konstant hodepine, utslitt, osv.

Jordmor er veldig omsorgsfull overfor meg, vi er på samme alder og har barn på samme alder. Jeg tror hun kan kjenne på hvordan hun hadde opplevd å bli uplanlagt gravid nå:)

Jeg har jobbet 60% de siste ukene, men fra mandag blir det 100% svangerskapspenger. Det føles litt rart å gå hjemme nesten et halvt år før termin, men tiden skal brukes godt. I første omgang skal jeg gå turer, gå til osteopat og akupunktur. Lese bøker og strikke litt til lillegull, prøve å få kroppen og sjelen til å falle til ro.
Jeg gruer meg litt til å fortelle det til sjefen og klassen (er lærer), men kjenner at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet. Egen helse - fysisk og psykisk- og egen familie må komme først. Jeg jobber, etter eget valg, ut denne uka. Men så blir det ikke mer jobb før om halvannet år. Veldig rart!

PS: Hvordan skifter jeg nick?? :)

Hei! Gikk hjemme fra uke 23 sist gang jeg også, å tror ikke jeg skal jobbe så mye lengre denne gangen heller, men vi får se ;) har du barn fra før så går jo dagene fort uansett, jeg trives uansett hjemme jeg da, men puslerier og lunsj med venninner innimellom ;) blir kos å gå hjemme, selv om ventetiden kan føles lang akkurat nå;P høres ut som du trenger en pause ihvertfall:)

Nick bytter du v å gå inn på den linja øverst på siden her, der det står Bruker52cb nå, og på innstillinger der en plass :) Lykke til!

Jeg fikk også svangerskapspenger temmelig tidlig i forrige svangerskap. Tiden gikk fort allikevel, selv om nok dagene ble litt lange til tider. Det ser jo ut som at du har en god plan for hva du skal gjøre fremover, og det tror jeg er viktig. Å gå hjemme uten å ha noe å ta seg til eller bruke hodet på kan fort ende opp i depresjon... Håper du får noen fine mnd og at det meste faller på plass for deg underveis. :)

Jeg er sykemeldt, og kommer til å være det ut svangerskapet, så jeg jobber ikke jeg heller. Men jeg har deltidsskole i tillegg da, så jeg har to dager i uka jeg må være på skolen. Også er det jo oppgaver, praksis, øvelser osv. Så jeg føler meg ikke helt arbeidsledig allikevel ;)

Høres ut som det er det absolutt rette for deg. Blei tidlig sykemeldt i forrige svangerskap jeg også. Men da var det frem og tilbake og ble tilslutt helt utslitt av dårlig samvittighet. For ville jo jobbe samtidig som jeg hele tiden fikk høre at graviditet ikke er en sykdom. Nei det er ikke det men fant fort ut at man er virkelig ikke helt på topp fysisk heller. Denne gangen tar jeg det som det kommer. Skal prøve å ikke få dårlig samvittighet, og skal sette meg selv i førersete. Dette blir absolutt siste gang jeg går gravid og skal prøve å nyte det og ikke slite meg ut!! Kos deg hjemme du tiden kommer nok til å gå kjempefort :-)

Jeg fikk også svangerskapspenger temmelig tidlig i forrige svangerskap. Tiden gikk fort allikevel, selv om nok dagene ble litt lange til tider. Det ser jo ut som at du har en god plan for hva du skal gjøre fremover, og det tror jeg er viktig. Å gå hjemme uten å ha noe å ta seg til eller bruke hodet på kan fort ende opp i depresjon... Håper du får noen fine mnd og at det meste faller på plass for deg underveis. :)

Jeg er sykemeldt, og kommer til å være det ut svangerskapet, så jeg jobber ikke jeg heller. Men jeg har deltidsskole i tillegg da, så jeg har to dager i uka jeg må være på skolen. Også er det jo oppgaver, praksis, øvelser osv. Så jeg føler meg ikke helt arbeidsledig allikevel ;)

Nei det er nok ikke det samme som 100 % sykemeldt. Men sikkert litt godt og bare fokusere på skole og familie og hjem :-)

Ta vare på deg selv, det er ingen som takker deg for å slite deg ut, psykisk og mentalt, og svangerskap og fødsel er så kort tid i et yrkesliv alikevel, så du skal ikke ha dårlig samvittighet som må trekke deg tilbake litt, når det er det beste for deg.

Veldig bra at du har fått ei veldig forståelsesfull jordmor da, det er gull verdt når man har det vanskelig :) Fokuser på deg selv og den lille nå fremover så får jobb være jobb :)

Jeg hadde også svangerskapspenger fra uke 10 i begge de forrige svangerskapene. Syntes det var veldig greit. Jeg fikk tid til alt og slappet godt av. Også er det jo en fin tid vi går i møte vår/ sommer som gjør det litt hyggeligere:)

Jeg begynte i ny jobb den 1. februar, og har alle intensjoner om å jobbe frem til permisjonen starter. Formen er fin og jeg koser meg på jobb :) Har en 8-14 jobb og føler meg superheldig.

Tusen takk for støtte, damer. Det gjorde godt å lese kommentarene deres! Og at det ikke bare er meg som er hjemme tidlig!

Back
Topp