Skal du ta tidlig ultralyd?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Når er det tidligste du kan se noe på ultralyd, og hva kan du egentlig se? Hva er grunnene til å ta noen tidlig ultralyd? Dette, og noen andre spørsmål du kanskje har, kan du få svar på om du klikker på lenken under.

Har du tenkt å ta tidlig ultralyd? Når tenker du å ta den? :)

11 spørsmål om tidlig ultralyd

Ja, skal på tidlig ultralyd 16. Mai. Da er jeg 6+3. Grunnen er for å berolige meg selv å se et bankende hjerte :Heartred
Gikk gjennom MA for 5 år siden, det sitter fortsatt friskt i minne. Så da er valget å dra på ul om ikke så lenge :) å bare krysser alt for å se det bankende hjerte :Heartred

Skal også på tidlig ultralyd pga opplevd MA. Fikk henvisning av fastlegen og skal rundt uke 8. Embryoet døde rundt uke 7 sist. Håper å se liv og at det vil gjøre meg roligere. Men hvis det går bra på første ul, vil jeg nok uansett ta minst en til før ordinær ul:rolleyes:

Ja, skal ta 23.mai :) da er jeg 8+3. Grunnen er at jeg vil se at alt er Ok, for å berolige meg selv :)

Skal også på tidlig ultralyd pga opplevd MA. Fikk henvisning av fastlegen og skal rundt uke 8. Embryoet døde rundt uke 7 sist. Håper å se liv og at det vil gjøre meg roligere. Men hvis det går bra på første ul, vil jeg nok uansett ta minst en til før ordinær ul:rolleyes:

Kommer nok også å ta en til før ordinær ul. :) tenker jeg tar en rundt uke 12 faktisk. Var uke 10 da det ble oppdaget MA. Så er nok nødt til å ta en i uke 12 for å klare å nyte graviditeten :)

Kommer nok også å ta en til før ordinær ul. :) tenker jeg tar en rundt uke 12 faktisk. Var uke 10 da det ble oppdaget MA. Så er nok nødt til å ta en i uke 12 for å klare å nyte graviditeten :)
Samme her. Min MA ble oppdaget 11+5. Ikke morsomt å erkjenne at en har gått med en død spire i magen i nesten 5 uker:( Hvis det skulle bli MA igjen, vil jeg vite det så fort som mulig. Men forhåpentligvis skjer det ikke igjen for noen av oss:-)

Samme her. Min MA ble oppdaget 11+5. Ikke morsomt å erkjenne at en har gått med en død spire i magen i nesten 5 uker:( Hvis det skulle bli MA igjen, vil jeg vite det så fort som mulig. Men forhåpentligvis skjer det ikke igjen for noen av oss:)

Nei skjønner akkurat hva du mener. Gikk noen uker med en død spire selv. Det var helt forferdelig derfor er jeg fryktelig engstelig nå. Har mye symptomer og håper virkelig de varer :)
Håper virkelig at spirene våre holder seg friske i magen våre til de er klare å komme ut i januar-2019 :D når har du termin?

Jeg skal på ultralyd 8.mai og annen hver uke frem til uke 12 hvis jeg kommer så lang. Har ekstra oppfølging da dette er mitt 10.svangerskap og jeg har bare 1 barn

Jeg vil på tidlig ultralyd i uke 12 eller 13. Da var jeg med fuste mann også og fikk vite kjønnet. Håper ukene går fort og at alt går bra

Nei skjønner akkurat hva du mener. Gikk noen uker med en død spire selv. Det var helt forferdelig derfor er jeg fryktelig engstelig nå. Har mye symptomer og håper virkelig de varer :)
Håper virkelig at spirene våre holder seg friske i magen våre til de er klare å komme ut i januar-2019 :D når har du termin?
Termin 1.1. Du? Har også endel symptomer, og håper det er et godt tegn:-)

En på 4❤️ Rundt da jeg fikk positiv test sa han «Jeg skal bli storebror når jeg blir stor». Har ikke sagt noe til han og det kom ut av det blå, så var litt pussig. Men veldig koselig:)

Enn du? Har du noen fra før?

Så koselig da :D :Heartred
Ja her er den kommende storebror snart 10 år. Han ønsker nok å bli storebror nå! Så håper at vi kan fortelle han gode nyheter etter ultralyden :Heartred

Jeg skal ha en tidlig UL pga. alder, er 38+. Har bestilt legetime i uke 7+5 og håper å få henvisning til tidlig UL innen uke 12. :)

Skal ha TUL i uke 7/8 pga tidligere svangerskap utenfor livmora[emoji4]

Samme her. Min MA ble oppdaget 11+5. Ikke morsomt å erkjenne at en har gått med en død spire i magen i nesten 5 uker:( Hvis det skulle bli MA igjen, vil jeg vite det så fort som mulig. Men forhåpentligvis skjer det ikke igjen for noen av oss:)

Hadde du noen mistanke om det selv? Min MA starta som en sa, men det var langt fra fullstendig. Siden det var så tidlig tenkte jeg ikke over det, men merka at noe var galt. Det endte med at det kom ut et lite foster i uke 14.. lurer på om den første SA var en tvilling egentlig.

Hadde du noen mistanke om det selv? Min MA starta som en sa, men det var langt fra fullstendig. Siden det var så tidlig tenkte jeg ikke over det, men merka at noe var galt. Det endte med at det kom ut et lite foster i uke 14.. lurer på om den første SA var en tvilling egentlig.
Uff, så fælt å komme helt til uke 14 og at det kom ut et foster:( Jeg så heldigvis ikke noe sånt.

Jeg hadde ikke mistanke da det ble oppdaget på tidlig ultralyd uke 11+5. Hadde fortsatt graviditetssymptomer, men i ettertid tenker jeg at symptomene kanskje hadde avtatt noe. Det rare var at når jeg hadde fått vite det, starta det av seg selv et par dager etterpå. Men måtte ta cytotec for å få ut alt. Uggen opplevelse jeg håper å slippe å oppleve igjen.

Ringte gynekologen i dag, men får ikke flyttet timen for hun skal på ferie. Dermed blir det først tul 23.5, når jeg er 8+4. 21 dager igjen:shy:

Da får vi telle ned og glede oss sammen :)
Ja, det er fint å ha noen å telle ned sammen med!!! Det blir så spennende:-) Godt det er endel som skjer i mellomtida. Vi skal ta langhelg og reise bort kristi himmelfart, og så er det jo 17. mai!

Back
Topp