Skal du ta/har du tatt 3D ultralyd?

M

Moderator Marte

Guest
Korleis var det? Var det kjekt å sjå den lille? :)

Her er ein artikkel om 3D-ultralyd :D
"Claudia Heien er jordmor på Stavanger Universitets Sykehus og overvar opplæringen da noen jordmødre fikk øve seg på nytt ultralydapparat på Mari sin mage. Heien forteller at 3D-ultralydundersøkelse i forbindelse med svangerskap foreløpig er mest for kos."
 
Tok forrige uke! Men lille bølla i magen lå med henda foran ansiktet + ho lå med nesa trykket oppi morkaka :wacky: Så jordmor tok kun betalt for vanlig 2D undersøkelse samt vi fikk med ett par bilder i 3D som hun klarte å få til. Uansett stas å se tullemor :D
 
Vi har hatt to runder med 3D. Det hjelper veldig når man er redd for svangerskapet. Å få se at det faktisk er et menneske inni der:love7 Vi har bilde av jenta vår på kjøleskapet
 
Har vært på det med både 11 åringen og 9 åringen mår jeg gikk med dem , og skal med lille tass i magen på fredag :love017 vi gleder oss masse til å se ham alle 4 :love017
 
Vi skal på mandag, gleder oss veldig til å få en liten sniktitt på lillegutt :happy::Heartblue
 
Ja, jeg tenker det blir det :) Mannen syntes det var ekkelt sist gang og ble ikke med, så da tok jeg med mamma. Det var skikkelig koselig! ❤️Tror kanskje jeg gjør det samme denne gangen hvis mannen ikke vil være med :)
 
Vi fikk faktisk ganske bra 3D-bilde på OUL i uke 19, han var en kopi av min samboer :) Nok av andre ting å bruke penger på så vi nøyer oss med glimtet vi fikk da, og gleder oss til å se han live!
 
Det er ikke prioritert, det er ganske dyrt. Jeg skal på vanlig ultralyd om noen uker for å se om morkaka har flyttet på seg, det får holde.
 
Nei, vi kan ikke prioritere penger på ekstra ultralyder. Med førstemann hadde de 3D-apparat på ordinær UL, men jeg syns ikke det var noe særlig...
 
Vi har veldig lyst, men det blir ikke noen 3D ul på oss. Går til kontroller og har allerede hatt 6 ul, blir flere... blir jo ikke det samme men det får holde;)
 
Hadde ul i uke 8 for å bekrefte liv, det var tilfeldigvis med 3d. Men skal ikke ha noe mer enn det, nei.
 
Har veldig lyst, men tok flere TUL og lovte meg selv at jeg skulle slutte med det når jeg begynte å kjenne liv. Så da sparer vi heller de pengene,
 
Vi tok det med første og det var veldig fint. Men vi orker ikke å gjøre det nå med nr. 2.
Fikk med oss 3d bilde på sykehuset da.
 
Dere som har tatt 3D ul: er det noe som dere anbefaler? Har 3 fra før og aldri tatt det før.. Har bestilt men usikker om er "verdt" det?
 
Dere som har tatt 3D ul: er det noe som dere anbefaler? Har 3 fra før og aldri tatt det før.. Har bestilt men usikker om er "verdt" det?

Jeg personlig synes det var verdt hver krone.
Var utrolig moro å se alle bevegelsene og hva babyen drev med inni der! Min var kjempe opptatt av føttene sine, holdt rundt dem, klødde seg i øyet med tærne og suttet på dem. Vi kunne også se babyen gråte når hun mistet taket rundt føttene. Utrolig fascinerende å se hva som foregår.
Så jeg vil absolutt anbefale det.
 
Dere som har tatt 3D ul: er det noe som dere anbefaler? Har 3 fra før og aldri tatt det før.. Har bestilt men usikker om er "verdt" det?
Vi hadde en helt fantastisk opplevelse med førstemann ❤️ Det blir en helt annen undersøkelse enn ved vanlig UL, for her handler nesten alt om å få se babyen. De ser selvfølgelig også på om alt av organer og sånt er som normalt, men det er liksom ikke der hovedfokuset ligger. Jeg syntes det var verdt pengene!
 
Back
Topp