Skal du skrive fødebrev til sjukehuset?

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
Nei, tenkte ikke å skrive fødebrev. Føler ikke jeg har noe å skrive. Har ingen opplevelser fra tidligere som kan påvirke fødselen eller oppholdet, ikke født før, jeg gleder meg til fødselen og føler jeg er åpen og klar for det som måtte komme :happy:
Jordmor sa det ikke skulle stå om smertelindring i dette brevet..
 
Last edited:
Jeg vil skrive. Men usikker på hva annet jeg skal ha med enn at jeg ønsker å få tilgang på oksygen om mulig eller lystgass og at jeg gjerne får vaske opp etter meg mens de fikser minsten.
 
Ja, tenkte det. Kort og punktvis om smertestillende, fødeposisjon og diverse.
 
Nei, min erfaring er at ingen bryr seg med å lese det som står i det uansett, så jeg har gitt opp.
Håper jeg bare har hatt uflaks og at min erfaring ikke er representativ.
 
Sist var det helt tydelig at de hadde lest ønskebrevet mitt, og der ble fulgt så til punkt å prikke (ingen komplikasjoner, så da var det mulig).

Kommer til å skrive denne gangen også, har skrevet noen stikkord om hva jeg ønsker av smertelindring, dempet belysning, at jeg går inn i meg selv under sterke smerter og at jeg gleder meg til fødsel.

Skal sende det inn sammen med innskrivingspapirene, siden jeg ikke har oppfølging på det sykehuset jeg skal føde på.
 
Jeg kommer ikke til å skrive fødebrev. Jeg har tillit til at mannen min kan formidle ønsker på vegne av meg hvis det trengs, og at jordmor klarer å se mine behov. Ellers er jeg ikke så altfor opptatt av fødestillinger, smertelindring osv men tar det som det kommer når jeg er i fødsel.
 
Jeg skal ikke skrive fødebrev, gjorde ikke det første gangen heller. Jeg må ha keisersnitt, så fødselsforløpet/smertelindring osv er bestemt uansett. Ikke er jeg særlig opptatt av å ha det på en bestemt måte heller, sier ifra underveis jeg.
 
Tror ikke jeg kommer til å skrive fødebrev nei, har ikke noen spesielle ønsker eller redsler og tenker uansett å gå inn i det med åpent sinn og ta det som det kommer :)
 
Føler ikke jeg har behov for det. Både fordi fødselen mest sannsynlig går fort, og fordi av erfaring er de flink å spørre om hvordan jeg ønsker/ser før meg fødselen når jeg kommer inn, og mannen har vært med på dette noen ganger og kan forklare og fortelle hva/hvordan jeg er. Og jeg har gode pauser mellom riene og kan fint snakke da og.
 
Skal skrive litt ang redselen for blodtap, og det at jeg ikke må gis NSAIDS pga astma, at jeg har veldig sterke smertestillende til vanlig og derfor funker ikke Paracet, pluss at de ikke kan stikke veneflon i hendene mine fordi blodårene sprekker :p
 
Ja, jeg skal skrive. Jeg har blitt oppfordret til å gjøre det tidligere (på ABC Ullevål) og opplevde at det jeg skrev ble tatt hensyn til.
Nå skal jeg føde hjemme, så jeg tenkte å skrive litt om hva jeg tenker hvis det blir overflytting til sykehus. For eksempel har fobi for nåler, så jeg vil gjerne ha beskjed på forhånd før blodprøve og venflon og lignende. Og jeg ønsker at babyen skal ha sen avnavling, om mulig.
 
Jeg tenker å skrive et punktvis fødebrev:) Litt om hva jeg er åpen for av smertelindring, hvordan jeg takler smerter, hvordan jeg ikke vil jm/sykepleier skal snakke til meg (typ; «du er så flink, du gjør en super jobb» etc), og litt om fars ønsker underveis og rett i etterkant:)
 
Jeg har skrevet fødebrev, fylte det inn i papirene som skulle leveres ved OUL :)
Skrev ganske kort om hva jeg ønsket/drømte om samt litt om erfaringene fra forrige gang og hva jeg tenkte omkring disse.
 
Back
Topp