Skal du skrive fødebrev til sjukehuset?

Ja, sannsynligvis vil jeg notere noen punkter på helsekortet over hvordan jeg vil ha det under fødselen :)
 
Hadde ikke sist, siden det ble "utkastelse" på vesla nesten 2 uker før termin. Er en del tanker jeg har gjort meg etter den opplevelsen, som gjør at jeg vil skrive noen ord nå. Vet jeg ikke kan kontrollere fødselen, har heller ingen forventninger om det. Vil ta ting som det kommer, men vil at de skal, så langt det er mulig, ta hensyn til og legge mest mulig tilrette for at jeg får mye hud-til-hud kontakt med barnet så tidlig som mulig, hjelp til å komme fort i gang med amming og litt andre småting. Var i så dårlig form etter sist fødsel at jeg ikke var i noen situasjoner til å formidle disse tingene, hadde, dessverre, heller ikke snakket med mannen om disse tingene på forhånd heller.
Så da blir det fødebrev denne gangen, bare for å gjøre de litt obs på min forrige opplevelse og tanker om hva som er viktig for meg nå.
 
Hadde ikke fødebrev sist, og har ikke tenkt å ha med denne gangen heller - tar fødselen som den kommer :)
 
Min samboer er ikke god på sykehus og jeg selv glemmer lett om jeg er stressa eller i en usikker situasjon, så her skal det skrives ned noen punkter om ting som er viktige for meg ja. Jeg kan snakke med sambo til jeg blir blå om hvilke ønsker jeg har, men kommer vi i en situasjon hvor jeg ikke kan formidle og det blir overlatt til han så blir ingenting av det gjort.:hilarious: Faren er heller stor for at han selv svimer av - det har skjedd før av mindre.:wacky:
 
Jeg ser ikke helt hensikten med fødebrev for å være helt ærlig. Hadde sett for meg litt hvordan jeg ville ha det forrige gang, men opplevde at jeg ikke kunne råde over noe som skjedde under fødselen :dead: Ble korridor-pasient sist grunnet sprengt kapasitet på føden, så selv om ønsker var notert, ble ikke dette tatt noen stilling til. Får ta ting som det kommer denne gangen og bare jobbe med å være flinkere til å slappe av :)
 
Jeg har skrevet fødebrev med ting som er viktig for meg på føden. Jeg er veldig åpen for det som skjer under fødselen, det er vanskelig å kontrollere, men ting som skjer rundt kan man heldigvis påvirke.

- Jeg vil ha norsk jordmor. Grunnet dansk språklig jordmor sist, noe som var vanskelig for meg å tyde når smertene var store.

- Ingen nåler under noen omstendigheter. Blir det hastesnitt blir jeg lagt i narkose, med maske før noen stikk blir gjort.

- Så lite personale som mulig på fødestua, helst kun en jordmor. Men selvfølgelig kun hvis det er forsvarlig.

- Ingen studenter. Hadde satt det opp på lista sist, noe som ikke ble respektert og det kom inn en jente og satt seg når jeg hadde for vondt til å si fra. Det skuffet meg for hun hadde ingen funksjon der, så denne er jeg streng på denne gangen.

Jeg vil egentlig bare ligge helt i ro og jobbe med kroppen selv, mens jeg puster lystgass til den store gullmedalje. Det funket fint sist da jeg hadde rask og fin fødsel så jeg håper på det nå også:) Skrev noen punkter til om god nytte av varme kluter i pressetiden og ingen menn på fødestua med mindre det er krise. Og Ingen klipping, da revner jeg heller helt til baken:hilarious:
 
Jeg skrev min for å nevne at jeg skjønner man ikke har kontroll over fødselen, men for å beskrive hvordan den idéelle fødselen ser ut for meg i tilfelle det er mulighet for å tilrettelegge for noe av det. Blant annet dempet lys, få mennesker, mye oppmuntring.
 
Jeg skrev min for å nevne at jeg skjønner man ikke har kontroll over fødselen, men for å beskrive hvordan den idéelle fødselen ser ut for meg i tilfelle det er mulighet for å tilrettelegge for noe av det. Blant annet dempet lys, få mennesker, mye oppmuntring.
 
Har skrevet et notat om hvordan jeg vil ha det, men mest for min ege del for å sortere tanker. Jeg tror at jeg må ta det litt som det kommer og se hva som kjennes greit der og da. men har blant annet nevnt at jeg ønsker å ha det stille rundt meg, med dempet belysning, at jeg ønsker å ligge minst mulig i seng, og gjerne vil ha prekestol, gymball og/eller andre hjelpemidler for å holde meg oppe, og at uten bedøvelse-ingen sying. Badekar hadde også vært fint om det er mulig. Men om jeg gir brevet til jordmor eller ikke vet jeg ikke enda, kanskje holder det at pappaen har det som en veiledning.:p
 
Back
Topp