Skal du på tidlig UL?

MissDolly

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Jeg er veldig usikker.. Syns det er forferdelig lenge å vente helt til ordinær UL i uke 18-19! Skal isåfall bestille privat, og tenkte på ca uke 10. Vil gjerne ha en bekreftelse på at det er liv der inne, blir så bekymret av å ikke vite.. Min mor har hatt 5 aborter, vet ikke hvor mange som er SA/MA, men det gjør meg jo enda mer bekymret! Så da tror jeg for min egen del at jeg kan kose meg mer med svangerskapet hvis jeg får se at det er liv :-) Men vi får se hvordan det bærer i vei. Kan jo hende jeg ombestemmer meg..  Kommer nok til å bestille meg en Angelsound etterhvert også ;-)

Skal du på tidlig UL? Hvorfor/hvorfor ikke?
 
Jeg vurderer å spørre legen min om å få henvisning til ul. Dette på grunn av at jeg mistet sist jeg var gravid og fordi jeg har gått på pergotime, som gir større sjanse for flerlingegraviditet.. Fikk henvisning til tidlig ul sist, så regner ikke med at det blir et problem denne gangen heller ;)
 
Jeg skal definitivt på tidlig UL,helst rett etter man kan se hjertet slå,har mistet 3 på rad så regner ikke med det blir noe problem å få til..:-)
 
Jeg tror at jeg ikke kommer til å ha tidlig ul. Hadde det sist, men nå er jeg mer rolig. Så om jeg beholder roa, så kommer jeg nok til å vente til den ordinære..
 
Oj, det har jeg ikke tenkt så mye på enda. Tror nok at det får være opp til legen.

Hadde en SA i beg. av juni, var i uke 7 og hadde ikke tatt kontakt med legen enda. Siden det ikke ble noen komplikasjoner så jeg heller ingen grunn til å bestille time etterpå. Så kanskje legen vil vurdere tidlig UL på grunn av den?

Hadde innvendig UL uke 12 med førstemann, men det var bare flaks at jeg ble spurt om :)
 
Jeg skal på tidlig ultralyd, tror jeg vil få dette dekket siden jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei (hatt to SA mai & juli 2011, begge ca 5-6 uker på vei) har ikke hatt mens etter den siste gangen.... kjenner at jeg er redd for å miste denne gangen også, håper alle gode ting er tre <3
 
Regner med jeg må ha tidlig ul siden jeg ikke vet når terminen er... Siste tr var i 2005

Hvis ikke legen gir det, så tar jeg en privat...
 


Lykkegave skrev:
Regner med jeg må ha tidlig ul siden jeg ikke vet når terminen er... Siste tr var i 2005

Hvis ikke legen gir det, så tar jeg en privat...


OI! 2005? Da må dere ha hatt flaks som traff EL? :P

I går bestemte vi at vi skal bestille privat UL i uke 10 ca. Samboer sa at han gladelig betalte 1000 kr for å få se/høre hjertet til den lille bønna slå! Hihi.. :-)
 
Sluttet med pillen i juni og tok el tester litt sporadisk etter det. Heldigvis tok jeg da jeg trengte det også ;)
 


Loka skrev:
Jeg tror at jeg ikke kommer til å ha tidlig ul. Hadde det sist, men nå er jeg mer rolig. Så om jeg beholder roa, så kommer jeg nok til å vente til den ordinære..

Sammer her:)


 
Jeg skal ha tidlig UL.
Skal ha allerede 6+4.
Det er fordi jeg var hos GYN i dag grunnet noe annet, og det problemet kan hun ikke fikse på hvis jeg er gravid.
S hun ville jeg skulle komme tilbake da så vi får det bekreftet.
Ikke meg imot
 
Så heldig du er! :) Jeg har bestilt legetime og tenkte å spørre etter tidlig ul der. men det er ikke før i uke 8.. er jo lenge til!! :)
 
Da har jeg bestilt tidlig UL den 14 sept! <3 da er jeg nesten 8 uker på vei.... leeeeeeenge til, men JM mente at det ikke var så mye å se før den tid (svak hjertelyd el noe sånn osv...) , gleder meg!!
 
ultralyd på meg neste uke. men jeg har en tettere oppfølgin en normalt da =) er alltid kos med tidelig ul =) hadde det på guttungen å =) å se utviklingen er veldig spennende=) å ikke minst i ca uke 30 ta 3d ul =)
 
Ja jeg skal på tidlig UL 19 september. Har mistet før, pluss at jeg vil vite at alt er i orden :)
Da er jeg nesten 8 uker på vei =)
 
jepp, kommer nok til å ta en ul i uke 12 for å se at alt er bra før vi sier det til noen
 
Jeg tenker å bestille 7-8 uker på vei, bare for å få bekreftet at det er liv og høre hjertelyden. Lenge å vente, men tiden går raskt!
 
Vi skal på tidlig ultralyd i uke 8 el. 9 tenker jeg. Har så lyst å se hjertet så slå, og sjekke at alt er bra... Med førstemann var jeg 8.5 og det var kjempekoselig. Absolutt å anbefaleemoticon
 
Ja håper på det :)
 
Back
Topp