Skal du lære barnet ditt å sykle i år?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Skal barnet slippes løs på tohjulsykkel i sommer? Med eller uten støttehjul?
Hva mener du er passe alder for å lære å sykle? Hvordan læres ferdigheten bort, og av hvem? Når får barnet sykle til venner alene?
Er dere strenge på bruk av hjelm?
 
Ja, storebror skal få prøve seg uten støttehjul i år, han blir 5 i juli. Om det går, er opp til han, men vi skal i hvert fall prøve. :) Vi er MEGET strenge på hjelmbruk.

Lillebror på 2 sykler med støttehjul.
 
Ja, i år må i hvert fall eldste lære det ordentlig Han synes at det er skummelt å sykle, men snart får ikke jeg kjørt ham, det er for langt å gå og vi bor 150m for nærme til at de får buss.
Mellomste har øvd masse, så han freser vel rundt i løpet av sommeren.
 
Min blir 3 neste uke og fikk seg sykkel av besteforeldrene i fjor :)rolleyes:). Selvsagt altfor tidlig, så målet er å få det til i år. Han har enda ikke skjønt greia med å trøde, verken på sykkel, trøtraktoren eller trehjulssykkelen sin :oops:
 
Skal prøve å ta av støttehjulene på minstemann på 4:)
 
Hjelm er ekstremt viktig å passe på å bruke :)!!!
Fra sykepleier som har sett hva en sykkelvelt med påfølgende hodeskade kan føre til..

Min lærte ikke å sykle før han var 5 år og 9 mnd. Prøvde og prøvde, men han turte ikke før han plutselig gjorde som storesøster da!! Og når han først lærte å sykle slengte han seg med på terrengsykkel trening:)
 
Femåringen lærte seg å sykle uten støttehjul noen måneder før han fylte 4 år. Ettåringen får vente litt:)
 
5 åringen har kunnet sykle i 2 år allerede. 2 åringen er i gang på balansesykkel, blir bare det i år.
 
Han skal få seg sykkel med støttehjul om 2 uker ca. Han blir 3 i juni:)
 
Nei, 4 åringen lærte seg det selv i høst.
Han skal dog få seg ny å større sykkel, det trenger han :p
 
Eldste er 3,5 år, og er blitt ganske stødig på balansesykkel inne i vinter, så planen er at den skap ut når snøen forsvinner :) hjelm er en selvfølge.
 
Min fikk balansesykkel til 2-årsdagen i fjor, men skal få en litt større balansesykkel i år :) Hjelm er på ja, «det går ikke an p sykle uten» har vi som regel :)
 
Veldig strenge på hjelmbruk her og vi voksne går foran som et godt eksempel der!

3 åringen fikk balansesykkel i 2 års gave og den mestret han med en gang, så har lyst til å prøve en tohjuls uten støttehjul ila sommeren.

11 og 13 åringen får sykle til venner som bor i nærheten og 8 og 6 åringen får sykle til søskenbarnet som bor noen hundre meter unna oss - lite trafikkert vei.
 
Back
Topp