Skal du lære barnet ditt å sykle i år?

En tråd i 'Livet med barn fra 5 år og oppover' startet av Forumansvarlig Tamara, 27 Mar 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Ikke i bruk Forumet er livet

Skal barnet slippes løs på tohjulsykkel i sommer? Med eller uten støttehjul?
    Hva mener du er passe alder for å lære å sykle? Hvordan læres ferdigheten bort, og av hvem? Når får barnet sykle til venner alene?
    Er dere strenge på bruk av hjelm?

2. Mama Bear Forumet er livet Maiblomstene 2016 Julibarna2014

Ja, storebror skal få prøve seg uten støttehjul i år, han blir 5 i juli. Om det går, er opp til han, men vi skal i hvert fall prøve. :) Vi er MEGET strenge på hjelmbruk.

Lillebror på 2 sykler med støttehjul.

3. Trultemor1 Elsker forumet Assistert-jentene

Vi tenker å prøve å ta av støttehjulene til 4 åringen :)

4. nøttelitenitreet Fjompenisse Tilgangsansvarlig VIP August 2018 Sommerfuglene

Ja, i år må i hvert fall eldste lære det ordentlig Han synes at det er skummelt å sykle, men snart får ikke jeg kjørt ham, det er for langt å gå og vi bor 150m for nærme til at de får buss.
    Mellomste har øvd masse, så han freser vel rundt i løpet av sommeren.

5. Alvea Forumet er livet Himmelbarn Aprillykke 2016 Assistert-jentene Januarlykke 2020

Min blir 3 neste uke og fikk seg sykkel av besteforeldrene i fjor :)rolleyes:). Selvsagt altfor tidlig, så målet er å få det til i år. Han har enda ikke skjønt greia med å trøde, verken på sykkel, trøtraktoren eller trehjulssykkelen sin :oops:

6. WCE Forumet er livet Himmelbarn Assistert-jentene

Skal prøve å ta av støttehjulene på minstemann på 4:)

7. Tuttelure Forumet er livet Junilykke 2020 ♡

Hjelm er ekstremt viktig å passe på å bruke :)!!!
    Fra sykepleier som har sett hva en sykkelvelt med påfølgende hodeskade kan føre til..

Min lærte ikke å sykle før han var 5 år og 9 mnd. Prøvde og prøvde, men han turte ikke før han plutselig gjorde som storesøster da!! Og når han først lærte å sykle slengte han seg med på terrengsykkel trening:)

8. Miss_30 Forumet er livet Septembergull'17

Femåringen lærte seg å sykle uten støttehjul noen måneder før han fylte 4 år. Ettåringen får vente litt:)

9. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Tenkte jeg skulle kjøpe sykkel til han i sommer, da blir han to :)

10. Softis Forumet er livet Himmelbarn Desemberskatter 2016 Sommerfuglene

5 åringen har kunnet sykle i 2 år allerede. 2 åringen er i gang på balansesykkel, blir bare det i år.

11. Prøver90 Gift med forumet Septemberhjertene 2018 ♡Junigull 2016♡

Han skal få seg sykkel med støttehjul om 2 uker ca. Han blir 3 i juni:)

12. K+N=ML Forumet er livet

Nei, 4 åringen lærte seg det selv i høst.
    Han skal dog få seg ny å større sykkel, det trenger han :p

13. Apekatter Elsker forumet

Eldste er 3,5 år, og er blitt ganske stødig på balansesykkel inne i vinter, så planen er at den skap ut når snøen forsvinner :) hjelm er en selvfølge.

14. Klussedull Forumet er livet Maiblomstene 2016 Julibarna 2019 Junibarna 2019

Min fikk balansesykkel til 2-årsdagen i fjor, men skal få en litt større balansesykkel i år :) Hjelm er på ja, «det går ikke an p sykle uten» har vi som regel :)

15. bondemamma85 Forumet er livet Vi som prøver :)

Veldig strenge på hjelmbruk her og vi voksne går foran som et godt eksempel der!

3 åringen fikk balansesykkel i 2 års gave og den mestret han med en gang, så har lyst til å prøve en tohjuls uten støttehjul ila sommeren.

11 og 13 åringen får sykle til venner som bor i nærheten og 8 og 6 åringen får sykle til søskenbarnet som bor noen hundre meter unna oss - lite trafikkert vei.

Del denne siden