Skal du ha smertelindring under fødselen?

Jeg skal føde hjemme, så blir ingen smertelindring her!
Men skal gjøre som sist, å bruke gode pusteøvelser :)
Det funket supert frem til 8-9cm åpning i hvert fall, og da tror vell alle at de skal dø en liten stund :p
 
Litt vanskelig å være bestemt på dette på forhånd, egentlig, men satser på å slippe epidural denne gangen også. Første baby ble født på fødestue der de ikke hadde epidural, andre kom rimelig raskt. Håper på en rask fødsel denne gangen også :) men lystgass har jeg brukt begge ganger og d funker på et vis, synes jeg!
 
Har tenkt å ha epidural ja:) Er min første såhar ingen referanser, men tenker at jeg tar imot alt som kan lette litt på smertene:)
 
Ingen anelse.... Dette er første gang for meg, så vi får se hvordan det går! :)
 
Jeg skal ha epidural. Er tvillingfødsel, og de anbefaler det her. I tilfelle de må være litt "røffe" for å få ut andremann. Eller om det skulle bli hastesnitt..
 
Fikk kun lystgass og akupunktur forrige gang og fødte på fødestue og håper på det samme denne gangen også. Ønsker ikke epidural i utgangspunktet, men er jo vanskelig å forutsi hvordan det blir denne gangen:)
 
Jeg er førstegangsfødende, så jeg har ingen peiling på hva jeg går til. Så jeg tar det som det kommer, men har litt lyst å prøve badekar...Men dersom behovet melder seg er jeg ikke fremmed for alt som tilbys :p
 
Hadde badekar og epidural sist gang, og regner med fet blir de samme denne gangen også ;)

Lystgass ble jeg kvalm av..
 
Back
Topp