Skal du ha med mat på føden?

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
Jeg skal bake Berit Nordstrand sine myke smørkjeks med hvite bønner i for ekstra energi. Skal også lage noen hjemmelagte energibarer som er litt salte. Første fødsel ble jeg litt kvalm av epidural/ lystgass og smertene. Jeg var også hol som en ulv etter fødsel og følte ofte det gikk for lenge mellom måltidene til sykehuset/ barsel hotellet. I kiosken på sus er alt så inn i granskauen dyrt! Så det blir ikke aktuelt å handle der. Skal også ha med bananer :)
 
Her er det et lite kjøkken som en fritt kan forsyne seg av utenom de faste måltidene (med gigantiske pakker salami i kjøleskapet :hilarious:) så tror ikke jeg tar med noe annet enn snacks og sånt. Under fødselen har jeg vanskelig for å få i meg noe uansett, så ikke så mye vits å ha med noe til å spise under den. Med mindre det blir noe helt annerledes enn de to andre gangene da. Etterpå var jeg rimelig utsulta da, så veldig fint de har mat lett tilgjengelig på barsel utenom de faste tidene. :)
 
Jeg syns maten jeg fikk på Ullevål sykehus var drit god jeg, så jeg tar ikke med meg noe mat nei. Får satse på at maten er like god på Kalnes. Eneste jeg skal ta med meg av mat er energibarer og et par pepperonipølser som jeg spiste MYE av før jeg ble gravid. Savner de no jævlig! Så gleder meg til å kunne spise de igjen!!
 
Nei det kommer jeg nok ikke til å ha med. Kommer til å ta med en vannflaske med tut jeg kan drikke av mens jeg ligger både under fødsel men spesielt på barsel. Har aldri spist eller hatt lyst på mat under fødsel. Får jeg isbitene mine er jeg fornøyd :D
 
Har begynt å tenke litt på hva jeg skal ha med til fødselen. Eneste jeg har tenkt på så langt er energibarer, saft/eplejuice og gresk yoghurt med pekannøtter og honning. Hørtes lurt ut å bake sånne kjeks, har du laget de før? Er de gode?
 
Jeg skal ha med meg en red bull og en haug med sånne mellombar-sjokolader. Det går ikke rent lite av de sjokoladene her til vanlig :)
 
Har begynt å tenke litt på hva jeg skal ha med til fødselen. Eneste jeg har tenkt på så langt er energibarer, saft/eplejuice og gresk yoghurt med pekannøtter og honning. Hørtes lurt ut å bake sånne kjeks, har du laget de før? Er de gode?

Ja! Jeg og barna elsker dem! Men jeg lager dem litt søtere en det som står i oppskriften og av og til tilsetter jeg smeltet sjokolade på toppen :)
 
Ja. Stoler ikke på å få veggismat når jeg vil ha det. Tenkte ha med iallefall protein shake under fødsel. Smaker godt, er flytende og hydrerer samtidig som at det er kalorier inn. Bør sikkert ha med noen skiver til etter fødsel også.
 
Nei, skal ikke ha med mat. Har ikke hatt matlyst under fødsel og på barsel er det kjøkken man forsyner seg av døgnet rundt så her trengs ikke ha med noe.
 
Ja! Jeg og barna elsker dem! Men jeg lager dem litt søtere en det som står i oppskriften og av og til tilsetter jeg smeltet sjokolade på toppen :)
Kanskje det går an å putte litt sjokolade- og nøttebiter i og? Eller tror du de faller fra hverandre da?
 
Skal bare pakke drikke og tørr snacks som holder seg uansett om fødsel tar 5 eller 50 timer :shy: Er heldigvis både butikker, kiosk, espresso house i 5 min gange fra føden så mannen får rusle seg en tur når behovet for noe annet utenom måltider melder seg. Men skal ha med solo, litt sjokolade, nøtter og pærer i bagen :happy:
 
Litt avhengig av hvilket sykehus jeg blir å føde på. Veit det er mat å få på sykehusvalg nr2, regner med ala no samma på Levanger også :p tenker jeg tar med no drikke, nøtter, frukt og sjokolade ihvertfall :)
 
Kanskje det går an å putte litt sjokolade- og nøttebiter i og? Eller tror du de faller fra hverandre da?

Da tror jeg de faller i fra hverandre ja :) men liker du det kan du jo prøve å lage havrekjeksene til hun som kaller seg sprudlende sunn? Hun har noen sykt gode kjeks som du kan ha valgfritt fyll i. Både nøtter, frø og sjokolade :)
 
Da tror jeg de faller i fra hverandre ja :) men liker du det kan du jo prøve å lage havrekjeksene til hun som kaller seg sprudlende sunn? Hun har noen sykt gode kjeks som du kan ha valgfritt fyll i. Både nøtter, frø og sjokolade :)
Takk for tips! :happy:
 
Hadde pakket med mye mat og drikke, men fikk ikke ned noe da jeg var kvalm og kastet opp under sist fødsel. Men det var veldig fint å ha til etter fødsel og tiden på barsel:happy:
 
Skal ha med noen mellombarer og energidrikk til selve fødselen. Drikker ikke noe serlig koffein til vanlig, men av erfaring kan en slik være godt under fødsel :p Og mellombarer er greit å trykke i seg.

Regner med at det ikke er noe problem på barsel, om jeg får vegetarmat da. Men tror de pleier å være flink å tilrettelegge for slikt de fleste steder? Jeg er veldig glad i sånne ting som nøtter og frukt og grønnsaker, så burde jo ikke være så vanskelig :p Holder meg som regel til "rene råvarer" isteden for erstatninger fordi jeg liker smaken bedre. Om de så ikke kan tilrettelegge for vegetar får jeg få mannen til å lage til noe mat til meg og ta med :)
 
Litt avhengig av hvilket sykehus jeg blir å føde på. Veit det er mat å få på sykehusvalg nr2, regner med ala no samma på Levanger også :p tenker jeg tar med no drikke, nøtter, frukt og sjokolade ihvertfall :)

Det er kjøkkenkrok på Levanger med brød, jus og pålegg, i tillegg til de faste måltidene en får fra kantina. Vi hadde ikke bruk for annet enn snacks der i alle fall. :) Kommer litt an på hva en har lyst på også, det mest fantastiske jeg spiste etter fødsel var brødskive med salami, og det var det overflod av der. :hilarious::hilarious:
 
Neeeeii skal ikke ha med noe mat på føden
Får heldigvis både mat og kaker der
Men siden jeg skal ha KS så må jeg jo faste til etter inngrepet
Men tro meg da skal jeg spise:D
 
Jeg skal ha med :) Er veggis + har en del allergier så jeg må sørge for å ha noe småmat som fungerer. Skal ha PKS så da blir jeg 5 dager på sykehuset minst, så da er det viktig at jeg har noe å spise på. Vi bor såpass langt fra sykehuset at vi begge skal oppholde oss der, så å sende gubben hjem etter mat er ikke et alternativ.
 
Jeg skal ha keisersnitt, så jeg tar ikke med spesifikk mat til fødselen. Tenkte overhode ikke på mat forrige gang, så jeg drakk vel så vidt litt cola zero, ellers var det kun brødmat jeg spiste underveis.
Nå skal jeg kun ta med sjokolade som skal nytes uten dårlig samvittighet etter at baby er ute (svangerskapsdiabetes), og mannen min skal ta med brie, salami og spekeskinke. Gud bedre han var min store helt når kan kom med kjølebag med dette oppi forrige gang:Heartred
 
Back
Topp