Skal du ha med deg fødselshjelper/doula under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Det kan være flere grunner til at gravide kontakter en doula. Noen skal/må føde alene, andre har frykt for å føde mens andre trenger mer støtte som par.

Er det noen av dere som skal ha med fødselshjelper/doula under fødselen, eller er det noen som har hatt det? :)
Hvorfor, hvorfor ikke og var det til hjelp?

Skal ikke ha det.
Håper jeg får med samboer selvfølgelig. Men bortsett fra det vil jeg ha minst mulig mennesker til stede. Jo flere folk, jo mer stress. Husker den ekstra panikken og stresset jeg følte når jordmor nr 2 kom inn under første fødsel.
Så har ikke hatt det oppe til vurdering engang. :hilarious:

Nei kommer nok ikke til å ha det. På det meste kom mannen opp i en 8-9stk på fødestua sist når det var på det mest hektiske før han mista tellinga. Jeg fikk ikke med meg alle som var der og kunne vell egentlig ikke brydd meg mindre der jeg var opptatt med helt andre ting. :hilarious: Eneste var at min søster som studerer og min svigermor (var heldigvis ikke på jobb) ikke fikk komme inn :bag: Ellers var det rimelig fri ferdsel :smiley-ashamed004

Skal ikke ha det.
Håper jeg får med samboer selvfølgelig. Men bortsett fra det vil jeg ha minst mulig mennesker til stede. Jo flere folk, jo mer stress. Husker den ekstra panikken og stresset jeg følte når jordmor nr 2 kom inn under første fødsel.
Så har ikke hatt det oppe til vurdering engang. :hilarious:
Da skjønner jeg det ;)

Nei kommer nok ikke til å ha det. På det meste kom mannen opp i en 8-9stk på fødestua sist når det var på det mest hektiske før han mista tellinga. Jeg fikk ikke med meg alle som var der og kunne vell egentlig ikke brydd meg mindre der jeg var opptatt med helt andre ting. :hilarious: Eneste var at min søster som studerer og min svigermor (var heldigvis ikke på jobb) ikke fikk komme inn :bag: Ellers var det rimelig fri ferdsel :smiley-ashamed004
Oj, det var mange! På første hadde jeg mann, jordmor og jordmor student og på nr2 mann og så vidt jordmor :P

Oj, det var mange! På første hadde jeg mann, jordmor og jordmor student og på nr2 mann og så vidt jordmor :p
Ble hektisk da fødsel dro ut, lider av immunsvikt og var temmelig syk og dehydrert under fødselen så det eksploderte litt når det stod om tid før det evnt ble hastesnitt. Gikk heldigvis veldig bra og de hadde full kontroll hele veien så var nok mye bedre føre var :)

Back
Topp