Skal du gå til

Rappo

Forumet er livet
Lege, jordmor eller begge? Jeg får bare lege siden jeg er andregangs..[8D]

Sånn som jeg forstod det på legen som jeg var til på første kontroll, så er det vanlig å bare gå til jordmor resten av svangerskapet (med mindre det skal være noe ekstraordiært) [:)]
Synes selv det er veldig greit, da jeg har en mannlig fastlege, og han er alltid opptatt, så det er over en mnd ventetid på en time hos han...

jeg skal gå til begge... her i kommunen spiller det ingen rolle om du er første gangs fødende eller flergangs fødene.. alle får jordmor om de vil

jeg hadde det sist også, syned det var veldig koslig  [:D]

Legen min sa at jeg valgte selv om jeg ville gå til han eller kun jordmor eller begge deler. Forrige svangerskap gikk jeg kun til lege, jeg gadd ikke å gå til jordmor[8D]. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå i dette svangerskapet enda.

Blir nok te å gå te begge æ.
Fikk heldigvis time den 13 juli te jordmor, synes d va så alvorlig lenge te 19 august før æ kunne komme inn te legen min...

Begge, har legetime til første kontroll, og avtalt at jeg får komme til jm på andre. Håper å gå mest til JM, siden jeg har vikarlege. Liker tanken på flere kontroller hos samme person, hadde aldri mer enn to kontroller pr pers sist, med to jordmødre, og tre leger, grunnet vikarer og jm som sluttet...

må vel gå til begge. på en måte vil jeg gå til legen fordi hu har ul-apparat, men jm er mer presise - kommer sjelden inn for sent - og man føler de har tid til deg..

jm trodde jeg nå man kunne få uavhengig hvilket svangerskap det er???

venninna mi gikk oftere til jm i sitt 2.svangerskap enn jeg gikk til lege/jm i mitt 1... men jeg følte ikke for hyppigere kontroller jeg da..

vi får i alle fall jm selv om vi er annengangs her i byen. Men steder med stor jm-mangel prioriterer de vel førstegangs.

Ja, jm er presis. Legen min.... er forsinka til FØRSTE TIMEN på morgenen, og verre blir det utover, etter lunsj har jeg ventet en time... så ja, enda en grunn til at jeg foretrekker jm...

Det blir nok begge, men hvordan får vi jordmor egentlig? (Husker ikke[8D])

Kontakt helsestasjonen du tilhører.

Min lokale holder til i samme bygg som fastlegen min, det lokale kjøpesenteret... så jeg ruslet bort der en dag og fylte ut skjemaet den nye jordmoren har laget for slikt... (den forrige snakket man bare med mellom timene, eller ringte. Denne foretrekker det skjemaet for førstegangs kontakt, og mailkontakt videre)

Håper på begge deler men har ikkje vert på første kontroll engang enda så veit ikkje kordan det blir, har mannleg lege men han er heilt topp tar seg altid god tid og har bra med humor.

ORIGINAL: *Stella*

Kontakt helsestasjonen du tilhører.

Min lokale holder til i samme bygg som fastlegen min, det lokale kjøpesenteret... så jeg ruslet bort der en dag og fylte ut skjemaet den nye jordmoren har laget for slikt... (den forrige snakket man bare med mellom timene, eller ringte. Denne foretrekker det skjemaet for førstegangs kontakt, og mailkontakt videre)

Takk[:)]

Begge deler, selv om jeg er andregangs [:D]

Er så ekstremt mange preggy i denne kommunen jeg bor i, så de har rett og slett ikke plass til meg hos jordmor. Er jo mange her inne fra der er jeg er fra[8D]

Gikk bare til lege sist, noe jeg angrer på [>:] Han er veldig grei han altså, men ble liksom null snakk om graviditen sånn ellers og ingen interesse om å snakke om hvordan det gikk etterpå. Regner med det blir begge deler denne gangen, trenger i hvertfall å snakke med jordmor en del føler jeg [8|]

ORIGINAL: Rappo

Er så ekstremt mange preggy i denne kommunen jeg bor i, så de har rett og slett ikke plass til meg hos jordmor. Er jo mange her inne fra der er jeg er fra[8D]

Vet ikke om du har sagt korsen kommune du e fra, i så tilfelle huske ikke æ d[;)] Men jordmora æ ringte her i Sandnes i dag sporte ikke om æ va første gangs fødende eller andre gangs.

ble liksom naturlig å velge begge deler, da jeg hadde vært inne hos legen ba han meg gå inn til jordmor å bestille time.
også skulle jeg ikke tilbake til han føre i uke 20-24, så da syns jeg det er greit med en undersøkelse  i mellom der ;)

også vil jeg jo ha med meg mest mulig da!![:D] hehe er jo første gangen!!!!

Kun lege her tenker jeg...Skal høre med han på tirsdag om det lønner seg for meg å gå til JM også, denne gangen...

Men er jo pga leddgikten min da ikke noe mer enn det...

Føler jeg ikke fikk så mye ut av JM sist, tror kanskje hadde litt for store forhåpninger enn jeg burda ha hatt...[:-]

Det jeg fikk utav jm-timene var en kontroll som skjedde presis, med god til til å snakke uten å føle at vi bidro ytterligere til forsinkelsene.

Ja, ejg vet ikke hvor mye legen kunne fortalt meg om amming og fødsel og sånn, men der skaffet jeg meg det meste av infoen utenfra uansett, så det trengte jeg ikke jm-timene til.

Jeg ønsker å gå til jm for å slippe ørten timer på venterommet, og for å få en fast eprson å forholde meg til (siden jeg altså bytter lege underveis)

Back
Topp