Skal du gå/har du gått på fødselsforbredende kurs?

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Å få barn er både ein medisinsk hending og ikkje minst ein sosial begivenheit. Når dokker skal bli foreldre for fyrste gong, står dokker foran store endringar. Det er mange måtar å forberede seg på. Å delta på eit svangerskapskurs kan vere ein god investering som kan gjere dokker betre forberedt og tryggare på det som er i vente.

svangerskapskurs980-1-1.jpg


Les meir her!
 
Har gått, og syns det var nyttig som førstegangsfødende. God og saklig informasjon. Det aller mest nyttige var kanskje at samboeren og jeg sitter med samme kunnskapsgrunnlag, samt at det var en fin arena for å kunne reflektere og kommunisere rundt fødsel og barseltid sammen.
 
Jeg har vært og syns det var veldig nyttig. Mye jeg ikke visste fra før, så nå håper jeg bare at jeg klarer å huske det viktigste til fødsel :happy:
 
Vi var der når vi gikk med førstemann, skal ikke nå, med nummer to. Var veldig fint og nyttig første gang :)
 
Vi skal på i morra! Veldig spente begge to, men når sjangsen her er stor for setefødsel eller i verste fall keisersnitt så blir det en litt annen vending på morgendagens time
 
Jeg skulle ønske jeg kunne dra, men på sykehuset hadde de ikke noe tilbud i sommer på grunn av ferieavvikling. Jordmor har likevel gitt meg en del info.
 
Vi var på et kurs vi betalte for selv, helt greit med en gjennomgang! Vi hadde nok også klart oss helt fint uten, men greit å gå gjennom det sammen :) Skulle ønske at de hadde fokusert mer på pusteteknikker osv. på kurset da dette er noe jeg er helt grønn på:joyful:
 
Vi var på et kurs vi betalte for selv, helt greit med en gjennomgang! Vi hadde nok også klart oss helt fint uten, men greit å gå gjennom det sammen :) Skulle ønske at de hadde fokusert mer på pusteteknikker osv. på kurset da dette er noe jeg er helt grønn på:joyful:
Prøv å slappe av i rumpa er et godt tips vi fikk tror jeg
 
Back
Topp