Skal du gå fødselsførebuande kurs?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Har du bestemt deg for om du vil ta noko kurs enno? :-)

Vet faktisk ikke. Førstegangsfødene og aner ikke hva man kan forvente? Noen som har vært på kurs som kan fortelle om det var verd tida?

Var på kurs med førstemann, det var veldig kjekt! Fikk sett sykehuset og fødestue, så vi visste akkurat hvor vi skulle den dagen fødselen var i gang. Synes det var veldig kjekt for mannen min å bli med på, siden han ikke hadde lest og oppdatert seg på alt sammen i samme grad som meg.

Drar ikke denne gangen, vet jo liksom hva vi går til nå.

Tredje gang her også så det er vel ikke så veldig aktuelt. :P
Kan ikke huske at det var noe snakk om det når jeg gikk gravid med eldste heller? Menn nå er jeg en sånn person som googler og leser alt jeg kommer over så jeg følte meg ganske forberedt allikevel :P

Var på det med førstemann og hadde mye utbytte av det. Ettersom dette er tredjemann, blir det ikke denne gangen

Er ikke helt sikker p hva det er, kan hende det var det jordmoren snakket om. Vi vil gjerne ha det isåfall, får omvisning på føden, og så er det vel en mulighet til å treffe andre gravide i området :)

Jeg kunne tenke meg det. Syns det virker så greit å kunne få det meste av informasjonen fra ett sted. Hvis jeg spør venninner og sånt føler jeg at jeg får så mange forskjellige svar og google er ikke noe bedre der Er jo en litt engstelig type også da

Ser på nettsiden at det står følgende ang kurset; •forberedelse til fødselen •fødselens ulike faser
•smertelindring
•partners rolle
•barseltid med amming
•det nye livet hjemme.
Videre står det "vi har kun kapasitet til førstegangsfødene. UNN har ikke omvisning og vi tilbyr ikke omvisning"
Så da er det tydeligvis ikke et alternativ. Kurset går også mellom 14-16, så midt i arbeidstid. Får man fri fra jobb for sånt?

Vi var når vi ventet førstemann og syntes vi hadde mye utbytte, spesielt mannen :)

Vi var med førstemann, dette er andre våres. Litt usikker på om vi skal det. Har litt lyst til å gjøre det en gang til :)

Hørte ikke noe om sånt ved første. Blir nok ikke å gjøre det denne gang.

Var ikke på det sist og føler at jeg ikke vet hva som venter uansett, så vanskelig å forberede seg da. Mtp at alle fødsler er ulike. Tar det som det kommer :) Samboer har to fra før også så han vet og litt hva det innebærer :)

Var på noe lignende med nr 1 for snart 9 år siden.. men det eneste jeg husker av kurset var en film vi fikk se av en forferdelig fødsel,om man kan si det sånn... alle vet jo at å føde er vondt ,men jeg ble hvit i ansiktet av å se/høre på den dama som hylte å skrek i alle mulige stillinger,og gruet meg rett å slett til fødselen jeg hadde bare uker etter kun pga den filmen.. heldigvis har jeg hadd 3 raske og lette fødsler uten både hyling å skriking så sånne kurs med sånne filmer vil jeg ikke være med på igjenn :nailbiting::hilarious:

Back
Topp