Skal du føde i vann?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
Det høres fint ut og jeg hadde god nytte av badekar som smertelindring sist, men jeg er for tykk så får vel ikke lov.

Jeg har lyst til å føde i vann fordi vann hjelper meg å slappe av. Jeg sliter med endometriose, og et bad når smertene er vonde hjelper meg. Jeg innbiller meg derfor at vannfødsel kan funke for meg. Håper jeg får tilgang til badekar slik at jeg i allefall kan ligge der frem til utdrivningsfasen.

Det høres fint ut og jeg hadde god nytte av badekar som smertelindring sist, men jeg er for tykk så får vel ikke lov.
Tror det hadde vært fint, men tror ikke det er en valgmulighet der jeg skal føde.
Jeg har lyst til å føde i vann fordi vann hjelper meg å slappe av. Jeg sliter med endometriose, og et bad når smertene er vonde hjelper meg. Jeg innbiller meg derfor at vannfødsel kan funke for meg. Håper jeg får tilgang til badekar slik at jeg i allefall kan ligge der frem til utdrivningsfasen.

Synes absolutt dere må sjekke opp om dere får muligheten dersom dere ønsker det. Vurderer det til neste gang jeg også. :)

Eg fødte i vann sist og det kan absolutt anbefales! Håper eg får muligheten igjen. Det var god smertelindring og avslappene. Har ingenting negativt å si om opplevesen, var heilt magisk! [emoji4]
Det skal stå om det er mulighet for badekar og vannfødsel i info heftene/broskyrene som blir utlevert på føden. Fikk de når eg hadde vært på oul.

Jeg hadde veldig lyst å føde i vann sist fødsel, og jeg tilbrakte store deler av åpningsfasen i badekaret. Dette var til stor hjelp for å slappe bedre av under riene, så vann er fantastisk! Men da pressriene var rett tundt hjørnet kjentes vannet bare alt for varmt ut, og jeg bare måtte ut. "Urkvinnen" i meg bestemte, ikke mine tidligere planer:knegg: Så selve trykkfasen gikk for seg på fødesenga. Men da i "knestående" stilling på senga - med saccosekken til å lene meg mot. Veldig fornøyd med at det ble slik, for det var en fødestilling der jeg kunne jobbe MED tyngdekraften (jeg fikk ikke lov å bruke fødekrakk igjen som jeg egentlig ville, pga stor blødning fødsel nummer to), Denne gangen vil jeg nok igjen ha et ønske om badekar, men nok en gang får jeg se hva "urkvinnen" vil når alt kommer til stykket:happy:

Jeg ønsker å føde i badekar for det ser behagelig og ser for meg at det er smertelindrende med vannet rundt kroppen. Kjekt å høre at det er flere her som har prøvd enten litt eller hele fødselen i vann, anbefaler dette [emoji4]

Vannfødsler virker så rolige syntes jeg :P Det virker på en måte mer harmonisk. Jeg fikk være i badekaret en stund under første fødsel, med ønske om å føde der også. Nå gikk ikke fødselen som håpet, så jeg måtte opp, men det var veldig deilig å være i karet så lenge det lot seg gjøre :)
Og jeg har aldri hørt om noen som har erfart vannfødsel negativt :)

Jeg hadde vært interessert i å prøve det, men grunnet overvekt så tillater de det ikke, da de forbinder det med høyere risiko.
Men, jeg får lov til å bruke det som smertelindring i forkant i det minste. Vi får se hva som er ledig når jeg skal til pers!

Har lyst, får se om det går :)
Sist måtte jeg ut av karet for å gå litt, hjelpe ham nedover. Og når trykketrangen endelig meldte seg, så satt noen andre der. Men var nok likegreit - trykket i over en time, lille ville jo ha med seg armen ut først (som supermann), som gjorde hele greia hakket mer trøblete [emoji14]

Har lyst, får se om det går :)
Sist måtte jeg ut av karet for å gå litt, hjelpe ham nedover. Og når trykketrangen endelig meldte seg, så satt noen andre der. Men var nok likegreit - trykket i over en time, lille ville jo ha med seg armen ut først (som supermann), som gjorde hele greia hakket mer trøblete [emoji14]

Jeg håper virkelig ikke at dere har badekaret på fødestua, og at noen plutselig satt i badekaret på din fødestue? :p

Jeg håper virkelig ikke at dere har badekaret på fødestua, og at noen plutselig satt i badekaret på din fødestue? :p
Haha, nei var ikke sånn :)
Men i Drammen er det kun ett rom (ikke fødestue per se) hvor det er badekar - så når jeg ble sent ut på gåtur var det vel noen andre som trenge den ;)

Back
Topp