Skal det ikke være koselig??

snart2

Forelsket i forumet
Jeg synes å huske at den koseligste tiden med babyen var når han fikk mat eller lå på stellebordet. gutten min som nå er 6 1/2 uke holder på å skrike seg i hjel hver gang jeg skal skifte bleie på ham. Det er kjempevarmt på badet så han er ikke for kald, men med èn gang jeg legger ham ned og tar av klærne skriker han så han er helt blå i ansiktet.
Jeg har prøvd forskjellige ting, både hatt teppe på de delene som er uten klær, lagt ham på siden, på magen og alle måter som går an på et stellebord. I det jeg tar ham opp slutter han å skrike. Akkurat som om han er redd for å ligge der naken. JEg klarer ikke akkurat å skifte bleie mens jeg holder ham heller. Så skiftingen blir noe jeg kvir meg til i stede for at det er koselig

I tillegg så har han en storebror som får hysterisk anfall hvis han ser at lillebroren får pupp. Han kommer bort og prøver å rive babyen vekk og hyler og skriker. Dette blir også et utrolig stressmoment for oss alle tre. jeg har prøvd å la ham sitte i armkroken min og lese bok og har prøvd å forklare at babyen må få mat og at han også fikk det på den måten, men han er bare 21 mnd og vil ikke forstå det..

Noen gode råd eller liknende opplevelser?? 

så pussig[8|]Min slutter å skrike med en gang jeg legger han på stellebordet å tar av han klærne og bleien[8|]Beste han vet det..da prater han og smiler og skikkelig koser seg[:)]
Det andre problemet ditt har jeg ingen erfaring med iom at eldste mi er så stor..finnes ikke sjalusi her i gården.

Hu lilla mi begynner bare å hyle hvis jeg er litt for treg me å ta ut armene ellers går det bra på stelleborde.
Når det gjelder storebroren så går det sånnsett bra. Han skal ha masse oppmerksomhet fra meg da.
Ligger på gulvet å roper mamma mamma hele tiden.

Lille jenta mi her har det samme.. hun skriker seg seriøst ihjel!!!! Med en gang jeg tar av henne buksa så starter skriketuren og avsluttes ikke før jeg tar på henne buksa igjen og løfter henne opp. Hun er 1 mnd gammel nå. Så her er heller ikke stell noe koselig

Uff da...Det høres ikke akkurat så kjekt ut!
Hva med å prøve å ta stellet i stua da,ha bare et hånkle på sofa'n eller slikt!?
Ang storebroren så vet jeg ikke helt- mellomste her fyller 2 år om 2 uker- og her har det vært pappa'n som har vært den som har forklart det at bare jeg kan gi baby'n mat,og det har vært ok!
Er han i no barnehage/park eller no da?[8|]
Kanskje han syns det blir kjedelig med en liten baby...Som ikke kan leke og sånn!
Åssen var han mens baby'n var i magen da?

Merkelig.... Alexander er også rolig på stellebordet, men liker ikke ligge i armkroken når han får mat. Vet ikke helt hva jeg kan råde deg til der nei. hmmm...
Håper at det bedrer seg snart. Eneste problemet jeg har på badet er at han ikke liker så godt og bade.
Klem

Vi skifter alltid til pysj i stuen for badet er like ved soverommet hvor storebror ligger, og vil ikke vekke ham med skrikene, men han skriker om mulig enda høyere i stuen. Han roer seg av og til når han får på seg litt klær på overkroppen eller hvis jeg holder ham inntil meg.
Han har vært musestille etpar ganger og ligget og sett seg rundt, og det er helt uavhengig temperatur eller sted.
Skjønner ingenting, men håper han snart kommer over det så jeg kan få litt kontakt med ham når jeg steller ham.

Storebror er heldigvis i barnehage så jeg koser alt jeg kan med babyen mens jeg kan, og prøver å gi ham mat før jeg henter han andre. Han liker godt babyen og koser med ham, men er nok litt sjalu når ikke han får all oppmersomhet. Det er vel noe han bare må vende seg til... Det blir sikkert bedre når begge er litt større og kan leke mer sammen.

Gutten min trives også på stellebordet[:D]
- så sant han ikke er sultn og uenig i mine prioriteringer med å skifte bleie FØR mat (gjør ikke alltid det, men når bleia er for full til å vente til etterpå [;)])

Hmmm...Ja,får håpe du slipper sånn intens sjalusi!
Men kan kanskje være en idè å f.eks en dag at du alene tar med storebror ut å går en tur eller noe annet bare du og han gjorde før lillebror kom.
Sånn at han skjønner at slikt fremdeles går an![;)]
Trenger jo ikke være så lenge,slik at pappa'n kan ha den minste litt imens...

Back
Topp