Skal dere vite kjønn?

An.

Betatt av forumet
Jeg har ikke bestemt meg helt, men vurderer å la kjønnet være en overraskelse både for meg selv og andre. Flere som ikke skal vite? Hva er argumentene for og imot? :joyful:
(Jeg har en gutt og ei jente fra før, så det er kanskje litt derfor det ikke er like viktig å vite).
 
Ja, ikke fordi det er så viktig i seg selv, men vi har en del gutteklær fra sist. Blir det jente ønsker vi å kjøpe noe mer jentete. Det er så lite kjønnsnøytrale klær i butikkene, så det er mest av praktiske årsaker at vi ønsker å vite.
 
Vi skal vite, alt for nyskjerrig til å vente så lenge med å finne det ut :dummy::dummy1:
 
  • Liker
Reactions: An.
Her må jeg bare vite det :happy:
Mannen er overbevist om jente, jeg mistenker gutt pga at ting er ganske likt forrige svangerskap.
Svigermor er SKRÅSIKKER på at det er gutt, da det bare fødes gutter i hennes slekt.
Jeg håper sånn sett på ei jente da, hadde vært gøy med en av hver og ikke minst motbevise svigermor :hilarious:
 
Vi skal ikke vite det denne gangen. Dette er siste gang jeg går gravid og vil gjerne oppleve en fødsel uten å vite kjønn. Har endel nøytrale klær fra forrige gang og har sett endel fint hos Lindex og Cubus:)
 
Det er litt spesielt hos oss. Jeg tok NIPT og ville at de skriver kjønn der i tilfelle jeg bestemmer Meg for å vite. Mannen min så på svar og han vet. Fjernet dette for meg. Jeg er på en måte ikke nysgjerrig, set er ikke viktig liksom. Samtidig liker jeg å lure på, diskutere om det. Og jeg føler veldig at det er gutt. Er såpass sikker på det at jeg ikke må sjekke;)
Har jente og gutt forresten;) med disset måtte jeg bare vite og så traff jeg naboer som ikke ville sjekke med nr 3. Og da tenkte jeg for en fantastisk idee, jeg skal gjøre det samme neste gang :happy:
Hvis jeg plutselig vil likevel vite då sjekker jeg bare og ikke må be jordmor eller legen som ikke alltid er så villige til å svare på det.
 
  • Liker
Reactions: An.
Vi er uenige. Mannen vil vite, jeg vil vente til fødsel :p Han får vel vilja si denne gang, men nesteganh bestemmer jeg! :D
 
Både jeg og samboer vil vite, alt for nysgjerrig til å vente til fødsel :angelic: Pluss at det er første, så vil også vite av praktiske grunner og fordi jeg gleder meg til å handle klær :p

Det er mannens grunn til å vite og: vi må jo planlegge! Og jeg som trodde jeg var planleggern i huset :p
 
Alt for nysgjerrig til å ikke vite, så håper jeg får vite det på oul...
 
  • Liker
Reactions: An.
Vi foretrekker å ikke vite, synes det er det mest spennende mele hele fødselen! Visste ikke med førstemann og skal ikke vite nå :happy:

Jeg også tenker at det blir ekstra spennende når fødselen starter. Har også en god del kjønnsnøytrale klær liggende fra de to andre, er mer glad i naturfarger enn rosa/blå. Jeg er egentlig så nysgjerrig at jeg synes det er rart jeg ikke vil vite, men det blir siste fødsel etter all sannsynlighet, og siste/eneste mulighet til å ikke vite:hungry::shy:
 
Så gøy at det er så mange her inne som ikke skal vite! :D Vi skal heller ikke vite! Det blir moro å finne det ut ved fødsel :D Jeg har ikke noen spesiell magefølelse egentlig. Tenker litt gutt, men det er kanskje bare fordi første var gutt så det er liksom "normen" for meg. Svangerskapet er ganske ulikt forrige, så mannen tror det blir jente. Spennende! :D Like bra blir det uansett ❤
 
Vi vil gjerne vite, men den vil ikke vise på ultralyd :( får noe nøytrale klær, men mest jenteklær. Blir det gutt må jeg strikke noen lyseblå kyser/luer så vi alle ikke blir helt kjønnsforvirra :woot:
 
  • Liker
Reactions: An.
Vi skal vite det, for oss kjennes det enklere å knytte seg til barnet når vi vet kjønn :p
 
Her må jeg bare vite det :happy:
Mannen er overbevist om jente, jeg mistenker gutt pga at ting er ganske likt forrige svangerskap.
Svigermor er SKRÅSIKKER på at det er gutt, da det bare fødes gutter i hennes slekt.
Jeg håper sånn sett på ei jente da, hadde vært gøy med en av hver og ikke minst motbevise svigermor :hilarious:

Din svigermor er klar over at hun er jente, sant...? :hilarious::hilarious: :hilarious:
 
Jeg ville vite denne gangen, det var mest praktisk i forhold til å planlegge for eventuelle behov for innkjøp. Så jeg fikk vite det ved første anledning :p
 
  • Liker
Reactions: An.
Back
Topp