Skal dere vite/ ikke vite kjønn, og hvorfor? :)

Vi har ikke bestemt oss enda =) Per dags dato kjenner eg ikke behovet for å vite det, men det gjorde jeg ikke forrige gang på denne tiden heller. Men når vi var på 3D UL i uke 28 ble fristelsen for stor=) Da fikk jeg egentlig bekreftet min sterke magefølelse på at det var en gutt. Denne gangen har jeg ingen spesiell sterk følelse, men heller nok litt over på en lillebror. Vi får vente å se, når vi er på UL, hva som frister mest, holde det hemmelig eller vite =)

Jeg er født forjævlig nysjerrig, det er sånn at det plager livet av meg å ikke få vite ting jeg er nysjerrig på, men kjønnet vil jeg ikke vite. Jeg vil ha overraskelse, og navn til begge kjønn er klart allerede uansett :) Jeg vil også unngå et lass med rosa/lyseblå klær fra familie og venner. Jeg er imot å påprakke farger og "mote" på små barn. Jeg vil kle dem fint/søtt etc, men de skal ikke opphøyes til prins/prinsesse. Mitt barn er ikke kongelig ett sted, og det skal kalles jente eller gutt. Bergen har uansett det fantastiske ordet "an" som er trygt å bruke om man ikke skjønner om det er gutt eller jente :) Betyr egentlig bare "den" ;p

Samboeren min derimot, vil vite kjønnet fordi han mener det er lettere å kjøpe klær til det da. Han er redd for en evt sønn som ender opp med en kjole ;p Kjole passer ikke småsmå barn synes jeg.

Veldig enig i det med å opphøye barn til prins/prinsesser..Syns igrunn det har tatt litt av. For alll del, barnet mitt skal alltid føle seg spesielt og elsket..Men, det er en gutt eller jente, og vil ikke bli kalt en kongelig tittel til tid og utide...(ja, satt litt på spissen:) Hehe..Har også flere navnealternativer, så det er ikke noe problem..Er heller ikke helt opphengt i blått og rosa..Foruten at jeg selvfølgelig ikke vil kle gutten min i rosa feks..:)

Sist hadde vi bestemt oss for å ikke vite, men ombestemte oss samme dag som ul, nysgjerrigheten tok overhånd, hehe. Denne gangen har vi bestemt oss for å vite hvis mini ønsker å avsløre seg. Hvis ikke lar vi det være med det, bestiller ikke privat ul

Jubbu85 skrev:
Veldig enig i det med å opphøye barn til prins/prinsesser..Syns igrunn det har tatt litt av. For alll del, barnet mitt skal alltid føle seg spesielt og elsket..Men, det er en gutt eller jente, og vil ikke bli kalt en kongelig tittel til tid og utide...(ja, satt litt på spissen:) Hehe..Har også flere navnealternativer, så det er ikke noe problem..Er heller ikke helt opphengt i blått og rosa..Foruten at jeg selvfølgelig ikke vil kle gutten min i rosa feks..:)

Faktisk var rosa fargen til nyfødte gutter til inn i 1900 tallet en gang. 1920 tror jeg. Og blått var fargen til jenter. Fordi rosa ble sett på som en sterk farge, mens blått ble forbundet med jomfru maria og sånn. Synes det er litt morsomt jeg da... Var en engelsk kongelig, tror jeg, som snudde trenden, gjorde mote utav jenter i rosa eller gutter i blått.

Den spenningen, og den følelsen i det jordmor roper ut "det ble en nydelig, liten ****", er så enormt herlig, og heldigvis er samboeren min enig! Vi skal derfor ikke vite det med nummer 2 heller :)

tigerliljen skrev:
JA, vi vil vite kjønn! For min del er det først og fremst fordi jeg er alt for nygjerrig til ikke å få vite det :) Også er det jo praktisk da!!!

Vi skal iallfall vite :)
9 mnd uten å vite går ikke her vøttø ;)

Jeg "ønsker" meg en jente, og gubben "ønsker" seg en gutt.
Jeg er uansett overlykkelig over hva det enn måtte være!!! :) (og gubben! )

Grunnen til vi vil vite er pga det praktiske, og navn ol.

Jeg har kun kommet på ett navn jeg liker, og det er jentenavn... ;)

Vi vil gjerne vite

Bare for at vi er nyskjerring

Back
Topp