Eventuelt når? Jeg er så usikker, spesielt når jeg leser at det spås en skikkelig tøff influensasesong. Er i uke 12 om en uke, men litt usikker når 2. trimester regnes fra…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi opplever stadig høyt trykk så sesongen er igang men langt fra overJeg er bare 8+4 og lurer også på om jeg skal ta den eller om det nesten er for sent for denne sesongen nå..

Forstår at det er fordi at å ta den i 2. og 3. semester også gir babyen beskyttelse etter at den er født. Og at influensa senere i svangerskapet kan gi komplikasjoner for mor. Men det er ikke skadelig å ta den i første trimester heller.Hva er grunnen for å vente til uke 12?
Så for oss med termin på sommeren spiller det egentlig ikke så stor rolle når i graviditeten vi tar vaksinen? Det er vell ikke så mye hjelp i å være beskyttet mot influensa for babyen når de er født midt på sommeren utenfor «sesong»?Det står om anbefalinger for alle, med egen bolk for gravide her:
![]()
Influensavaksine
Her finner du informasjon om influensavaksine, hvem som bør ta vaksine og hvor du kan få satt den.www.helsenorge.no
Helt riktig. Viktig at du er beskyttet selv. Influensa sesongen er jo ikke i JuliSå for oss med termin på sommeren spiller det egentlig ikke så stor rolle når i graviditeten vi tar vaksinen? Det er vell ikke så mye hjelp i å være beskyttet mot influensa for babyen når de er født midt på sommeren utenfor «sesong»?