Skal dere samsove den første tiden?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Eller skal babyen sove på eget rom fra første dag? Hva tenker dere om dette, og hva gjorde at dere kom frem til deres beslutning? :)
 
Her skal småen ligge i bedsidecrib som står inntil sengen vår. Det blir sånn delvis samsoving, både samboer og jeg synes det er for skummelt å ha hun sovende i vår seng. Vi har to andre barn i huset, og må omrokkere litt på rommene før småen kan få sitt eget. Tenker vi venter lengst mulig med det, så slipper det å bli så stor forandring for de to.
 
Hadde tenkt til å ha han i senga si på rommet vårt de første mnedene før han flyttet inn på sitt eget rom, men enn så lenge ligger han i babynestet på mannen sin side i senga, og mannen ligger på sofaen :p
 
Her vil vi ha han i babynestet mellom oss de første dagene/ukene, så får han ligge i sengen sin på rommet vårt til vi er ferdige med nattamming, og kanskje litt lengre dersom han ikke er klar for å sove alene..
 
Han skal ha bedsidecrib ved sengen min, på andre siden ligger 9 åringen:happy:
Vil gjerne ha dem i nærheten da de egentlig har soverom i en an en etasje enn meg...
 
Hun blir å sove i krybba si ved siden av senga vår, på min side. Vil ikke ha henne opp i senga, føler meg ikke trygg på det. Sambo er over alt når han sover, så brått kan det være noen armer og bein som kommer i en stor fart.
Blir å få henne over på rom ved ca 4 mnd alder, det gjorde jeg med forrige og hun sov HELE natten igjennom for første gang.
 
Delvis, vi har bedside crib, som flere her. Og jeg tror nok jeg kommer til å ligge å amme en del på natta og (og da blir det jo fort til at vi sovner begge to).
Dette er en liten utfordring med storebror, for jeg vil egentlig ikke ha begge i senga (redd at de vekker hverandre). Så pappaen har begynt å sove sammen med han på en madrass på hans rom. Vi tror han reagerer på å ikke komme til oss/meg lenger, han har sovet dårlig i det siste [emoji853]
 
Bedside crib første tiden her og. Også blir det nok litt kos og smådupping i nestet mellom oss på morgenen. ❤️
 
Tror vi tar senga til lille inn på vårt rom. :) da er han vant til senga, og kanskje det blir da lettere å flytte til eget rom når den tid kommer.
 
Regner med vi kommer til å samsove, men prøver nok først seng på han. Av erfaring med mine tre andre så har vi samsovet fra begynnelsen.
 
Blir nok samsoving, da det var enklere ift amming ^^
 
Her samsover vi pga ammingen. Han spiser minimum hver 3-4 time om natta og vi sovner alltid sammen. Elsker å ha han liggende inntil meg også. Føler meg veldig trygg på det. Sover aldri sånn tungt.
 
Samsoving for alt det er verdt! :love7 Både av praktiske grunner (amming), men også fordi jeg elsker å samsove med barna :p Føles mye tryggere da jeg lettere våkner av lydene. Ikke minst har barna satt pris på nærheten :)

Snart femåringen elsker fortsatt å sove i vår seng, mens treåringen har foretrukket sin egen seng fra han var rundt halvannet :)

De blir så fort store de barna, at her skal hvert minutt nytes så langt det går når vi trives med det alle sammen :love2
 
Back
Topp