Skal dere på UL i uke 32?

Ellie ♡

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Her i Telemark får vi iallefall tilbud om UL i uke 32 . Troooor det er for å sjekke blant annet morkakeplassering.... Jeg fikk innkalling til time 18 feb. Blir moro å se lille igjen :)

Jeg skal på ul i uke 33 siden morkaka lå langt ned på oul. Her i Akershus blir man bare kalt inn hvis det er tilfelle.

Tror ikke vi har det tilbudet her i Stavanger, har iallefall ikke hørt noe om det :) så nei, blir sannsynligvis ikke UL i uke 32.

Her er det ikke tilbud om det såvidt jeg veit, men jeg skal pga den jevlige ul oppfølgingen jeg har:-) skal også på 3D førstkommende helg:-)

Jeg skal på ul i uke 32, men det er fordi jeg skal på vekstestimering :)

Ikkje rutine for det her. Eg får henvisning til veksestimering i uke 30. Så blir muligens uke 32-35 ein gang :)

Ser dere er flere som skal på UL ca uke 32 pga vekstestimering, er det pga dere ligger høyt på symfyse-mål? Eller er det andre grunner til at de tar en vekstestimering?

Ser dere er flere som skal på UL ca uke 32 pga vekstestimering, er det pga dere ligger høyt på symfyse-mål? Eller er det andre grunner til at de tar en vekstestimering?

Ligger godt innenfor normalen, men er visst ny rutine når man har for høy bmi. Det er grunnen til at jeg skal inn ihvertfall :)

Ikke hørt noe om det her ihvertfall! Så tviler på jeg får en ul til!

Har skjønt det er litt forskjellig praksis.. og legen min hadde ikke hørt om det før jeg fortalte det. Så ikke vet jeg! Men på Ahus sa de det var ny rutine for overvektige.. Jeg vet ikke hvor bmigrensa går for disse kontrollene heller.

Skal inn til mandag og da er jeg 1 dag fra uke 30:) grunnen er høye symfyse mål, risikosvangerskap og høy bli.

Her er det ikke vektestimering, men annen oppfølging. Så ikke høyt sf-mål nei:-)

Ligger godt innenfor normalen, men er visst ny rutine når man har for høy bmi. Det er grunnen til at jeg skal inn ihvertfall :)
Men det må vel være et visst nivå av forhøyet? Hvis ikke er det jo veldig mange som skal inn? Jeg har for høy bmi, men ikke hørt noe :(

Ikke vanlig her heller, dersom alt er normalt selvfølgelig.
Kjenner jeg er litt misunnelig ;)

Er det ikke kun rutine med ul i uke 32 dersom man skal kontrollere morkakeplassering?

Vet at det iallfall er standard dersom man har morkaken litt kinkig plassert ved oul.

Back
Topp