Skal dere på camping i sommer med nyfødt?

Sumsum

Glad i forumet
Himmelbarn
Junibollene 2023
Julibarna2024☀️
Vi har lyst til å bruke campingvogna vår, men må selvfølgelig se an baby og form. Hvordan sengeløsning er smart? Har barnerom med både køyeseng og liten sittegruppe som kan gjøres til seng. Men må kanskje ha en slags kant? Ikke plass til noe gulvplassert reiseseng.
 
Vi har tenkt til det. Jeg og babyen ligger i dobbeltsenga. Så sover faren og storesøstera i midtdelen. Vi fikk campingvogna sommeren eldste fylte 1. Vi gjorde da om den lille sittegruppen i midtdelen til seng, fjernet madrassene og satt reisesenga der. Hun på snart tre har nå sovet der i to sommere. Det har funket kjempe bra.
 
Vi har lyst til å bruke campingvogna vår, men må selvfølgelig se an baby og form. Hvordan sengeløsning er smart? Har barnerom med både køyeseng og liten sittegruppe som kan gjøres til seng. Men må kanskje ha en slags kant? Ikke plass til noe gulvplassert reiseseng.
Vi har bestilt plass til campingvogna på Sunne Sommarland i Sverige 3 uker etter termin! Litt galskap kanskje, men det var nå da resten av vennefamiliene våre skulle avgårde :bag: Har bestilt med avbestillingsmulighet heldigvis. Men jeg har jo et håp om at vi kommer oss avgårde! Er sååå fleksibelt og greit med campingvogn, kan stoppe «hvor som helst» på veien for å hvile, amme, lage mat eller ta en ekstra natt på veien:) Var på tur da første barnet var 6 uker, ikke langt og bare ett døgn, men det gikk veldig fint. Hun sov i vognbagen ved siden av oss mener jeg, men endte vel opp i dobbeltsenga til meg og far som hjemme;)

Neste tur var hun 4 mndr, da dro vi langt og bodde vel 2 uker i campingvogna. Null stress! Hadde da oppgradert til et sånt pop-up sovetelt, som jeg kilte fast i senga mellom en sengehest om jeg husker rett.

I fjor, da hun var 1 år, var vi ei drøy uke på campingferie, da sov hun bare i senga med sengehest:) Det blir hun å gjøre i år også, så får vi se hvor vi gjør av baby:hilarious: Men soveteltet er supert, da kommer ingen insekter inn, og baby kan ikke forsvinne fra det iallfall:)
 
Sniker fra mai gruppen

Jeg har tenkt å telte med to små barn, en hund og en nyfødt i sommer :happy:

Ungene sover i et rom, så samsover jeg med babyen ( og mannen min) på det.

Tenker at vi prøver. Jeg sover uansett dårlig med en nyfødt så god søvn for jeg uansett ikke - så da kan jeg like godt sove ute og få en god naturopplevelse istedenfor :happy:
 
Skal campe i båten, som blir ganske likt, har en stellebagg reiseseng 3 i 1 sak, bruker madrassen til vogna, likte ikke madrassen som fulgte med
 
Vi har lyst til å dra på teltferie, med et lite forbehold om at det ikke blir kolikk eller andre omstendigheter som gjør det vanskelig. Ser i utgangspunktet ikke noen problemer med det, men vi får se an forholda litt mtp egen form, baby og vær. Kommer baby til termin er det snakk om 5-6 uker etter fødsel :happy:

Jeg tenker å bruke vognbagen som seng, da kan den plasseres litt der man vil og kan flytte sovende baby uten for mye forstyrrelse -og babyen ligger litt mer beskytta mtp storebror, glatte liggeunderlag osv Greit når det er litt trangt om plassen tenker jeg, selv om vi har et stort telt:shy:
 
Back
Topp