Skal dere lage maten selv?

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Såklart er dette flere mnd til, men kanskje dere allerede har tenkt på det og om det er noe dere har lyst til?

Jeg skal prøve og lage både grøt og middag selv når den tid kommer :)

Jeg hadde store planer om det til førstemann, ble til at jeg kjøpte mye på butikken. Nå som jeg skal være hjemme med både baby og en på 20 mnd, så tror jeg ikke det :-p

Jeg lager selv. Første jenta mi likte ingen glass, og jeg synes de var motbydelige selv. Og jeg lager jo middag til familien her, så det er klart lille bebisen skal få det også :) Grøten spiste hun da :)

Har ambisjoner om å lage maten selv :) Og istedet for grøt fra pulver tenkte jeg å lage grøt fra hirseflak. Et sunt og billig alternativ!

Eg tenkte å prøve å lage middag vertfall.. eg lager jo middag uansett til oss:p :)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Jeg laget litt til til jenta mi å har lyst å prøve å lage til minsten også :) har en veldig kjekk kokebok med oppskrifter på grøfter, pureer og middager :)

Når tre av fire barn ikke har likt middagsglass,er jeg vant til å lage middagen til dem,så det blir nok til denne gangen og,
hjemmelaget fruktmos er mye bedre å så lett å lage,så den lager jeg alltid selv:-)
Men grøt blir nok kjøpt,da det er så enkelt:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Grøt har jeg ikke tenkt å lage. Men blir nok litt mer hjemmelaget middag tenker jeg. Eller att jeg bare miser det vi har til middag her dag da. Med første gikk det i glass, men ser for meg att det er lettere å lage av vår middag denne gangen.

Gjorde ikke det sist selv om jeg hadde ambisjoner om det.. Denne gang får vi se. Tar det som det kommer :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Minien min elsket glass, men jeg vil jo gjerne prøve å lage litt selv denne gangen. Grøt blir nok kjøpt på butikk, men kommer nok til å se om jeg finner frem noen greie oppskrifter :)))

Tror det blir en kombinasjon her. Mina var veldig glad i glassene. Har lyst til å prøve å mose middagene vi har, mina var ikke noe særlig fan av det vi spiste men får prøve på nytt med lillebror ;)

Hehe... Ja, det er noe av det jeg har planer om, men som jeg sikkert kommer til å møte meg sjøl i døra på ;) Har lyst til å få til at baby spiser samme middagsmat som oss hvertfall, og begrense glassmat til et absolutt minimum, helst unngå helt. Og så synes jeg sånn babystyrt mattilvenning (BLW - fingermat som baby spiser selv fra ca 6mnd, heller enn grøt / mos) høres interessant ut. Hvis grøt, gjerne lage sjøl med hirseflak. Vi får se hva det blir til, kanskje flirer jeg godt av denne tråden om et års tid :)

Hehe... Ja, det er noe av det jeg har planer om, men som jeg sikkert kommer til å møte meg sjøl i døra på ;) Har lyst til å få til at baby spiser samme middagsmat som oss hvertfall, og begrense glassmat til et absolutt minimum, helst unngå helt. Og så synes jeg sånn babystyrt mattilvenning (BLW - fingermat som baby spiser selv fra ca 6mnd, heller enn grøt / mos) høres interessant ut. Hvis grøt, gjerne lage sjøl med hirseflak. Vi får se hva det blir til, kanskje flirer jeg godt av denne tråden om et års tid :)

Haha, det kan nok hende det ja. Jeg hadde stooore planer sist. Men gud man har ikke så mye energi som man trur :p Nå har jeg jo et barn fra før og, men planene er like store ;)

Tar det som det kommer. Første jenta mi spiste nesten ingenting, og da var det frustrerende å kaste hjemmelaget mat gang på gang... Så jeg ser det rett og slett litt an. Ingen skam i å kjøpe ferdig babymat, synes jeg :)

BLW har jeg og sett litt på! Skal lese litt mer om det, høres kult ut :D

Back
Topp