Skal dere lage maten selv?

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Dette er selvsagt flere mnd til, men kanskje noen har laget seg noen tanker på tema?

Jeg har lyst til og gjøre det. Gjorde d litt med snuppa men hadde ikke plass til og fryse det ned så det ble tungvint.

Minien blir nok å spise middag sammen med oss så lenge han kan spise det vi har. Grøt og sånt tror jeg ikke jeg lager selv.

Minien blir nok å spise middag sammen med oss så lenge han kan spise det vi har. Grøt og sånt tror jeg ikke jeg lager selv.

Det vil h*n gjøre her også,men de sitter ikke akkurat ved middagsbordet når de er 4 mnd og man skal introdusere nye smaker..
Og så er det fryktelig klønete og ofte ikke godkjent av de små å mose ting med gaffel.
Jeg laget en del mat selv forrige gang,men brukte også ferdigglass. Det var veldig kjekt for da kunne jeg bruke de gamle glassene til den hjemmelagde maten ;)

Det vil h*n gjøre her også,men de sitter ikke akkurat ved middagsbordet når de er 4 mnd og man skal introdusere nye smaker..
Og så er det fryktelig klønete og ofte ikke godkjent av de små å mose ting med gaffel.
Jeg laget en del mat selv forrige gang,men brukte også ferdigglass. Det var veldig kjekt for da kunne jeg bruke de gamle glassene til den hjemmelagde maten ;)

Nettopp, Itilegg til salter osv. Er jo en del de små ikke skal ha.
Brukte mest ferdigglass sist, men har lyst og prøve mer denne gang. Litt Morro og syns jeg da :D

Har tenkt å gjøre det, men storesøster nektet å spise min hjemmelagde mat....:confused: når hun var liten. så får se om lillesøster er mer takknemlig hehe :p

Har tenkt å gjøre det, men storesøster nektet å spise min hjemmelagde mat....:confused: når hun var liten. så får se om lillesøster er mer takknemlig hehe :p

Jeg brukte provence krydder jeg,det falt i smak. Syntes faktisk maten var god selv,bare med litt salt da,for babyversjonen uten salt ble litt tam :p

Jeg gjorde det med elsdtamann, og han elsket maten. Prøvde med mat på glass, og bare gren på nasan og ville ikke ha. Så var jo ganske greit da, for da slapp man salte og andre tilsetnings stoffer. Men vesla ville IKKE ha maten min....hu vrei på hue, spyttet ut og knep igjen munnen. Morsom lita frøken:P Men når den tiden kommer, så skal jeg prøve å lage maten sjøl til veslegutt og se om han vil ha det. Billigere i lengden er det og, og super kjapt å tine det :)

De to andre har ikke vært gla i glass mat så tenkte å lage noe selv iallefall :)

Har et stort håp og ønske om å kunne lage den selv, meeeen tiden vil vise ;)

Jeg tenker i utgangspunktet at jeg har lyst til å lage maten selv. Til å begynne med trenger de jo bare å smake på litt gulrotmos og så videre :)

Men om det viser seg at babyen ikke liker det jeg lager, får jeg vel kjøpe noe ;)

Håper jeg kan få laget litt av maten, og bruke litt ferdigmat.
Sist så var ikke gutten min særlig gira på min hjemmelagde mat eller grøt, så det ble litt som en flopp. I tilegg var det jo midt i "bleiekrigen", der både bleier og barnemat var så billig at en nesten fikk de kastet etter seg.

Denne gangen skal jeg også prøve meg på litt hjemmelaga. Spesiellt middagen tenker jeg..

Sist var det ca 50/50, tenker det blir det samme nå. Grøt prøvde jeg aldri hjemmelaget, men mosa/kjørte med stavmikser middagsmaten vi spiste før jeg saltet. Var supert! Men noen ganger var det enklere med kjøpt. Men fy for noe grusomme smaker! Blæ! Den som vi endte opp å kjøpe mest av var småfolk sin, i Sverige heter den semper. Den hadde god smak og er norskprodusert.

Sist var det ca 50/50, tenker det blir det samme nå. Grøt prøvde jeg aldri hjemmelaget, men mosa/kjørte med stavmikser middagsmaten vi spiste før jeg saltet. Var supert! Men noen ganger var det enklere med kjøpt. Men fy for noe grusomme smaker! Blæ! Den som vi endte opp å kjøpe mest av var småfolk sin, i Sverige heter den semper. Den hadde god smak og er norskprodusert.

Vi kjøpte også bare semper/småfolk sine middagsglass. De andre likte ikke poden, heller ikke jeg...

Vi kjøpte også bare semper/småfolk sine middagsglass. De andre likte ikke poden, heller ikke jeg...
Vil jo ikke gi barna noe som smaker dritt og setter umulige flekker på tøyet (særlig hipp sin)!

Semper/småfolk smaker jo faktisk som MAT! :P

Her blir det nok en lett blanding som med eldstemann. Laget noe selv og kjøpte noe på glass :)

Jeg laget all maten selv sist bortsett fra grøten. Fikk en god rutine på det, fryste ned i porsjonsbeger, og mini elsket det. Var veldig enkelt og greit. Husker vi brukte de plastikkbegrene fra avent som egentlig er til å oppbevare morsmelk i. Funket som bare det :-) Kommer nok til å gjøre det samme denne gangen.

Back
Topp