Skal dere kjøpe alt av utstyr nytt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
Vi kjøper bilstol, vugge, babydel til tripp trapp og vogn brukt av mine søsken ☺️ Har nettop kjøpt hus, så vi må prøve å holde kostnadene nede

Eneste jeg veit blir kjøpt brukt er en vippestol av en kollega.
Var ikke planlagt å kjøpe alt nytt, men etter 9 mnd med ivrig prøving så var det vanskelig å vente lenge nok til at tinga vi lette etter dukka opp brukt [emoji14]
Vogna var planlagt å kjøpe ny da jeg liker å ha garantien på de dyreste tingene og mulighet for service i nærheten :)

Men vi mangler enda litt og jeg følger diverse kjøp og salg-sider, så dukker det opp så kan det fort hende jeg hiver meg over det.

Satser på å kjøpe mest mulig brukt. Første unge i familien på begge sider, så lite å arve.

Barn nr 3 i magen så har det meste. Skal få eget hente/reise hjem sett.

Finn.no :Heartred

Vi har ikke noen å arve av, og liker ikke så godt å kjøpe brukt av fremmede (man aner jo ikke hvordan ting er blitt behandlet). Når vi i tillegg har økonomi til å kjøpe nytt, så gjør vi det. Blir mye IKEA, og det er jo helt overkommelig pris uansett.

Vi har ikke noen å arve av, og liker ikke så godt å kjøpe brukt av fremmede (man aner jo ikke hvordan ting er blitt behandlet). Når vi i tillegg har økonomi til å kjøpe nytt, så gjør vi det. Blir mye IKEA, og det er jo helt overkommelig pris uansett.

Ikea har veldig mye bra :)

Hadde kjøpt alt nytt om jeg hadde hatt økonomi til det :happy::happy:

Her er det nr. 2 på på to år, så mye har vi allerede.
Vuggen har vi, så det trenger vi ikke.
Trenger litt nye klær, da dette er en jente og førstemann var en gutt. Har gått igjennom klærne fra når han var liten og det var ikke så mye igjen til jenta da :P

Har kjøpt det meste nytt, men arver litt klær fra svigersøster. Tenkte også å se om jeg finner ting som vugge og bæresele brukt :)

Vi kjøper ny vogn og seng. Noen møbler har vi allerede kjøpt brukt, og en hel del ting får vi låne av venner og familie, som vippestol, bilstol, babynest, ammepute, osv. :)

Har alt fra storesøster bortsett fra klær :)

Arver masse som eg har hatt sjølv fra mamma & som skal gå i arv. Litt for sjarmen sin skyld og deg gleda moren min masse. Blant anna vugge, vognpose & sengesett og klær. Alt anna kjøper me[emoji4]

Jeg er veldig i mot bruk og kast, så vi kjøper veldig mye brukt av utstyr uavhengig av økonomi. :)
Vi har kjøpt vogn, stellekommode og seng brukt.
Madrass, stellematte og vognpose kjøper vi nytt.

Jeg er også en av bruk og kast motstanderne, og er litt overrasket over hvor mye fine ting folk selger og gir bort :woot: Kommode og seng er pusset opp ( har vært i familien i 80 år). Leandervugge kjøpt på Finn, stellebord med alt av utstyr hentet gratis på Finn. Bilstol og vippestol lånes av en venninne. gravidklær og gravidboblejakke mine er kjøpt brukt på Finn. Vogn/bilstolpose og bæresele har vi fra eldste. Har også en del klær fra eldste som funker til jente, noe har jeg farget fra blått til lilla, strikker en del klær og arvet en del klær ( da jeg gir bort mye fra eldstemann, så nå får jeg tilbake :happy:). Tripptrappstol har vi også arvet. Det som blir kjøpt nytt er bugaboo vogn, madrass til seng og vugge, eventuelt babyenst og ammeutstyr. Valget om å kjøpe så lite nytt har forresten ingen ting med økonomi å gjøre...

Nesten bare Brukt her :)
På 8ting jeg kjøpte brukt, sparte jeg 15 000kr iforhold til om jeg skulle kjøpt det nytt. Å det beste er at det jeg har kjøpt ikke vises at det er brukt en gang.
Det er så mye fint å bra som er brukt. Tekstiler er bare å vaske å evt rense.
Om noen møbler er slitt er det noe sjarm over det, å liker du ikke det er det bare å ta ett par strøk maling over :)

Back
Topp