Skal dere kjøpe alt av utstyr nytt, eller arver dere noe fra familie og venner?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
Har dere eller skal dere arve noe?

Eller kjøper dere bevisst alt nytt?

Kanskje dere ikke har noen å arve fra?

Kjøper dere noe brukt?

Har dere eller skal dere arve noe?

Eller kjøper dere bevisst alt nytt?

Kanskje dere ikke har noen å arve fra?

Kjøper dere noe brukt?

Har ingen å arve fra. Kjøper det meste nytt. Det har også med å gjøre at vi ikke har bil, og det er tungvint å skulle reise rundt med kollektivtransport og frakte gjerne tunge ting man kjøper fra noen på Finn...Også er det trygt med sikkerheten ved å kjøpe nytt, at da vet man at det fungerer (og hvis ikke, får man ny eller får det fikset).

Blir kanskje litt verre da ja. Annet med mindre ting man evt kan sende per post og betale porto, det har jeg benyttet meg av noen ganger med for eksempel klær :)

Kommer nok til å arve en del klær (hvertfall hvis det blir jente). Også kjøper vi det meste brukt, for uten om bilstol, den kjøper vi ny :)

Vi har ikke så mange å arve fra, i alle fall ikke om det blir en gutt. Jeg er ikke så opptatt av jente- og guttefarger, men drar det ikke så langt at jeg putter en gutt i kjole altså. Men jeg vokste selv opp i gutteklær som var arvet og led ingen nød. Veldig mye rosa blir det nok uansett ikke her i heimen. Mamma har spart på noe fra jeg var liten som jeg gjerne vil bruke videre. Ellers blir nok det meste kjøpt nytt eller pent brukt. Prøver å følge med på tilbud så kanskje vi kan spare litt på å planlegge godt.

Her blir det meste kjøpt nytt, fortsett fra vogna, den tror jeg vi kjøper brukt :)

Jeg har allerede avtalt at jeg skal kjøpe vogn og vippestol brukt. Bilstolen er jeg usikker på. Har ei veninne som har den typen jeg vil ha, men den er nesten fem år når lille kommer. Så lurer på å kjøpe bilstol ny. Har allerede begynt å se på bilstol nr to. Har fått tilbud om å kjøpe den søsteren min har til datteren sin, men er usikker. Ha funnet en på jollyroom som går helt til 36kg(12år) som virker kjempebra.
Blir sikkert å kjøpe litt nye klær, men mesteparten blir kjøpt brukt/arvet.

Arver litt av broren min som fikk barn i fjor, ellers blir nok det meste kjøpt selv [emoji5] Skal se om vi finner en brukt vogn kanskje

Med de to andre kjøpte vi alt nytt. Med nummer 3 tenker vi å kjøpe det meste brukt. Har venninner som både har små gutter og jenter, så får kjøpt en del brukt der[emoji106]

Kjøper gjerne brukt om jeg finner noe jeg liker og trenger :) Senga skal vi bruke den jeg hadde da jeg var baby (selvfølgelig med ny madrass og dyne ++). Blir nok litt av hvert. Håper kanskje noen vil arve oss noe også :D

Har nesten alt etter kommende storesøster, så denne gangen sparer vi en del på det [emoji5] Mangler bare en tripp trapp stol siden vi får låne newborn sete av et vennepar [emoji4] Eneste vi kjøpte nytt med første var vogn og bilsete, og ellers kjøpte vi alt brukt eller arva [emoji5]

Her blir det meste kjøpt nytt, fortsett fra vogna, den tror jeg vi kjøper brukt :)
Er det første barnet deres? Planlegger dere flere barn? I så fall anbefaler jeg å kjøpe ny vogn, og bruke god tid på å finne en som passer deres krav. Det kan fort bli dyrt hvis dere må ha enda en vogn til neste barn. Anbefaler egentlig å kjøpe de store dyre tingene nytt hvis man planlegger flere barn, så de kan gjenbrukes.

Ellers er jeg veldig for gjenbruk og brukt altså! Har bare selv gått på noen bom med ting jeg kjøpte brukt som jeg nå må kjøpe nytt eller nytt brukt, som er litt tungvint.

Vogn og bilstol kjøper vi hvertfall nytt. Har allerede fått en del nye klær pluss strikket litt. Har fått tilbud om å få klær fra to venninner, så er sikra det meste om det blir gutt eller jente! Seng og vugge har vi fått tilbud om å låne. Vippestol får jeg av ei venninne. Tenker å kjøpe de fleste andre ting nytt da dette er vår første og vi ønsker flere barn senere som kan arve[emoji4]

Er det første barnet deres? Planlegger dere flere barn? I så fall anbefaler jeg å kjøpe ny vogn, og bruke god tid på å finne en som passer deres krav. Det kan fort bli dyrt hvis dere må ha enda en vogn til neste barn. Anbefaler egentlig å kjøpe de store dyre tingene nytt hvis man planlegger flere barn, så de kan gjenbrukes.

Ellers er jeg veldig for gjenbruk og brukt altså! Har bare selv gått på noen bom med ting jeg kjøpte brukt som jeg nå må kjøpe nytt eller nytt brukt, som er litt tungvint.
Nei er ikke vårt første :) kjøpte ny vogn forrige gang, men solgte den da jeg tenkte det ikke ble flere barn.
Dette er vårt aller siste barn :)

Kjøper noko brukt av ei venninne, men trur vi kjøper ny vogn og bilstol. Samt at vi kan arve ein del klede dersom det er jente. Litt mindre dersom det er gutt :)

Back
Topp