Skal dere ha...

Skal dere ha

• Antall som har svart
    19
Vi skal ha dåp. 17.juni.. For meg er det ikke viktig i det hele tatt og er ikke religiøs heller, men viktig for pappaen og hans familie så da blir det sånn :)

Her blir det dåp om sommeren [emoji1] veldig viktig for oss [emoji4] og blir en spesiell dag siden h*n skal bruke dåpskjolen som min mormor, som gikk bort 1 juledag, har strikket til hennes første barnebarn for 37 år siden. Siden da er det 6 barnebarn og 10 oldebarn som har brukt den. H*n vil bli oldebarn nr 11 og nr 17 i rekken [emoji4] alle navn er brodert inn i båndet [emoji173]

Her blir det navnefest. Verken min eller mannens familie har tradisjon for dåp.

Her blir det navnefest [emoji4] har ikke begynt å planlegge enda, men stresser ikke noe med det. Er mest for å ha en liten tradisjonell seremoni for besteforeldre og oldeforeldre da vi ikke ønsker å døpe.

Blir dåp her også- mest fordi det er så viktig for svigerfamilien. Selv kunne jeg tenkt meg navnefest med noen fra holistisk forbund til å holde en seremoni, men jeg gidder ikke ta den kampen. Såå viktig er det ikke. [emoji6] Nå er begge de to andre guttene mine døpt da, men eldstemann valgte humanistisk konfirmasjon.

Både mannen og jeg ble døpt, men vi blir å avholde navnefest for vårt barn en gang på sommeren. Tror vi lander på å ha det hjemme, nedpå stranda i hagen. :)

Ser at det er flere som har satt dato for dåp? Har dere pratet med kirken og evt. booket lokale? Trodde ikke at det var vanlig å gjøre før ungen var født.

Vi har ikke bestemt oss enda. Men meg og begge mine søstre får kid med termin på under 10 uker mellom oss, så jeg ser for meg at det fort kan bli en fellesgreie [emoji28]

Ser at det er flere som har satt dato for dåp? Har dere pratet med kirken og evt. booket lokale? Trodde ikke at det var vanlig å gjøre før ungen var født.
Jeg vet ikke hva som er vanlig - første barnet her.[emoji16] Jeg sjekket opp med kirketorget i Oslo hvilke helger i juni der er dåp der vi ønsker å ha det. Det var 3, 10 og 17.juni. De tok maks 10 dåpsbarn og ingen var "påmeldt" til juni enda så melder henne ikke inn før hun er født. Men lokalet vi ønsker å bruke brukes mye til brylluper o.l og juni er jo høysesong for det, så har reservert lokalet og valgt meny.

Vi har familie i Trøndelag, Nord-Norge, Sverige og Tyrkia så greit å sette en dato før alle skal avvikle ferie. Dåpskjolen som er i min manns familie og som han selv er døpt i, er ca str 3-4 mnd, så kan ikke drøye til etter sommeren. Vi tenkte at vi planlegger det nå og forholder oss til det - kan aldri tenke meg at vi klarer å få ut fingeren i ammetåka.

Her i byen er det ikke mange gudstjenester i kirken vi sogner til, i tillegg til at dåpskjolen som skal brukes kun passer til en unge på maks 2 mnd da den er litt liten. Derfor har vi satt datoen til 24. Juni

Vi ønsker dåp før sommeren og har et ganske snevert vindu for når det passer best i forhold til at folk skal på sommerferie osv. I tillegg er det jo konfirmasjonssesong og bryllupssesong, så lokalet vi ønsket var allerede begynt å bli mye opptatt. Har derfor booket «gudstjeneste» og lokale [emoji4]

Vi ønsker dåp før sommeren og har et ganske snevert vindu for når det passer best i forhold til at folk skal på sommerferie osv. I tillegg er det jo konfirmasjonssesong og bryllupssesong, så lokalet vi ønsket var allerede begynt å bli mye opptatt. Har derfor booket «gudstjeneste» og lokale [emoji4]
Sniker fra mai..
Har du fått booket kirke?

Jess [emoji4]
Så bra! Da skal jeg tørre å ta en tlf til kirkekontoret jeg også. Så mange rundt meg som nærnest ler av meg som vil booke før baby er født. Med hele familien på andre siden av landet er det bare fordel med litt planlegging [emoji7][emoji111]

Back
Topp